• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

مسجدسلیمان، یکی از پنج شهر خوزستان که در صدر آمار بالای کودکان خیابانی قرار دارد

  • کد خبر : 30790
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- آبادان، اهواز، دزفول، اندیمشک و مسجدسلیمان دارای کودکان کار خیابانی زیادی هستند که تاکنون ۹۴۲ کودک در اهواز و این شهرستان‌ها شناسایی شده‌اند و خدماتی مختلفی به آن‌ها ارائه می‌شود. مدیرکل بهزیستی خوزستان در جلسه شورای اجتماعی استان، بحث آسیب های اجتماعی حوزه کودکان را سه حوزه کودکان کار، خیابانی و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- آبادان، اهواز، دزفول، اندیمشک و مسجدسلیمان دارای کودکان کار خیابانی زیادی هستند که تاکنون ۹۴۲ کودک در اهواز و این شهرستان‌ها شناسایی شده‌اند و خدماتی مختلفی به آن‌ها ارائه می‌شود. مدیرکل بهزیستی خوزستان در جلسه شورای اجتماعی استان، بحث آسیب های اجتماعی حوزه کودکان را سه حوزه کودکان کار، خیابانی و متکدی برشمرد و اظهار کرد: مدتی است سازمان بهزیستی استان، طرح حمایتی آموزشی از کودکان کار و خیابانی را با همکاری سمن ها، فنی حرفه ای و علوم پزشکی در سطح شهرستان اهواز اجرا کرده است و معتقد هستیم که استمرار آن مشکلات بسیاری از این کودکان را حل خواهد کرد.

غلامرضا صدیقی راد درخصوص طرح حمایتی آموزشی از کودکان کار و خیابانی خوزستان بیان کرد: این طرح در گام نخست در محدوده کیانپارس تا پل چمران که بیش ترین استقرار کودکان کار را دارد، اجرا و تنها ۹۴ کودک در خیابان کیانپارس شناسایی شد. وی ادامه داد: مشکلات شدید کودکان کار، کودکی کردن را از آن ها گرفته است بنابراین باید راهبرد ما این باشد که فرصتی برای این کودکان ایجاد کنیم تا کودکی کنند. صدیقی راد خاطرنشان کرد: مراکز درمانی هزینه های زیادی برای درمان کودکان خیابانی طلب می کنند که باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود. مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به گام دوم طرح حمایتی آموزشی از کودکان کار و خیابانی خوزستان اذعان داشت: در مرحله دوم، ۱۰۵ کودک درگیر آسیب های اجتماعی تا محدوده چهارشیر و کوی نفت شناسایی شدند که در حال حاضر خدمات مختلفی به این کودکان و خانواده های آن ها ارائه می شود؛ ضمن این که برای این کودکان و اعضای خانواده آن ها نیازسنجی صورت گرفت و برای کار آموزش دیدند. وی اضافه کرد: در ادامه، طرح حمایتی آموزشی از کودکان کار و خیابانی خوزستان در چهار شهرستان چالش برانگیز در بحث کودکان کار اجرا و کودکان آسیب پذیر این شهرستان ها شناسایی شدند.

صدیقی راد خاطرنشان کرد: بیش از ۹۴۲ کودک کار و خیابانی در شهرهای اهواز، آبادان، دزفول، اندیمشک و مسجدسلیمان شناسایی شده است که اگر همه دستگاه های متولی کمک کنند، می توانیم تا پایان سال وجود کودکان کار و خیابانی در این شهرها را با کارهای فرهنگی رفع کنیم.

شوشان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=30790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.