• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 11751اخبار امروز : 0
2

هیئت اجتماعیه بختیاری در بیانه ای خواستار جلوگیری از پخش سریال سرزمین مادری شدند

  • کد خبر : 30705
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
هیئت اجتماعیه بختیاری در بیانه ای خواستار جلوگیری از پخش سریال سرزمین مادری شدند

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- هیئت اجتماعیه بختیاری به عنوان تشکلی از نخبگان و فعالان فرهنگی، اجتماعی قوم بختیاری طی بیانیه ای خطاب به ریاست صداوسیما خواستار جلوگیری از پخش مجدد سریال سرزمین مادری(سرزمین کهن)شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان متن بیانیه بشرح زیراست: بسمه تعالی جناب آقای علی عسکری ریاست محترم سازمان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- هیئت اجتماعیه بختیاری به عنوان تشکلی از نخبگان و فعالان فرهنگی، اجتماعی قوم بختیاری طی بیانیه ای خطاب به ریاست صداوسیما خواستار جلوگیری از پخش مجدد سریال سرزمین مادری(سرزمین کهن)شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان متن بیانیه بشرح زیراست:

بسمه تعالی

جناب آقای علی عسکری ریاست محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم

اخیرا تیزرهای پخش شده از صدا و سیما حکایت از پخش مجدد ۳ریال موهوم و سراسر مجهول سرزمین کهن با نام جدید سرزمین مادری دارد. ماهیت و سیر داستان در این ۳ریال سراسر توهین و هتاکی به مفاخر و بزرگان قوم پرافتخار بختیاری می باشد که واکنش به حق اذهان بیدار میلیون ها نفر از اهالی شریف بختیاری را به دنبال داشته است و اکنون هیچ گونه تغییرات ساختاری را در ویرایش جدید نه تنها به دنبال نداشته بلکه کارگردان این مجموعه تعمداً با تغییر نام خانواده بختیاری به خانواده بهادری که از طوایف مطرح بختیاری است بر مواضع خود اصراردارد.

درجلساتی که جمعی از نخبگان بختیاری با رییس سابق صدا و سیما و مسوولان شبکه سه و معاونت سیما داشته اند تاکید موکدی بر عدم پخش این ۳ریال با بیان دلایل کارشناسی و مستند داشته اند و تعلل و اصرار مسوولان وقت صداوسیما در عدم توقف پخش واکنش شدید اهالی شریف و هزاران شهید داده بختیاری را به دنبال داشته است که نهایتا پخش این سریال متوقف شد. با علم به وجود تفکری انحرافی در پس این ۳ ریال جهت تخریب مفاخر و افتخارات قوم بختیاری از شما درخواست می گردد تا از پخش محدد این سریال با درایت مانع گردید. رجا واثق دارد که جهت جلوگیری از هرگونه واکنش احتمالی به درخواست های متعدد نخبگان و تشکل های حوزه قوم بختیاری احترام نهاده و این ۳ریال انحرافی که زاییده ذهن متوهم و مغرض دست اندرکاران آن است برای همیشه به بایگانی سپرده شود. یقینا سازندگان این مجموعه تلویزیونی که خط اختلاف اندازی و تخریب اقوام به ویژه اهالی شریف بختیاری را بر خلاف اصل وحدت اقوام در کشور را دنبال کرده اند مسئولیت تحمیل هزینه هنگفت تولید این مجموعه بی کیفیت سراسر توهین را به عهده گرفته و هزینه های مربوطه را به بیت المال بازگردانند‌.

با احترام

هیئت اجتماعیه بختیاری

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=30705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. واقعا ارزش این برنامه ۳ریال خیلی به نکته خوبی اشاره کردی حیف اسم سریال که بخوای روی این ۳ریال بذارید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.