• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

ریزش تونل گردنه چری با ۷ کشته و زخمی

  • کد خبر : 30015
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- بر اثر ریزش تونل در حال احداث گردنه چری در چهارمحال و بختیاری، دو نفر کشته و ۵ نفر زخمی شدند. ریزش تونل گردنه چری با ۷ کشته و زخمیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ از ریزش تونل در حال احداث گردنه چری […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- بر اثر ریزش تونل در حال احداث گردنه چری در چهارمحال و بختیاری، دو نفر کشته و ۵ نفر زخمی شدند. ریزش تونل گردنه چری با ۷ کشته و زخمیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ از ریزش تونل در حال احداث گردنه چری خبر داد و گفت: در این حادثه که بعدازظهر سه شنبه ۲۹ شهریور ۹۶ رخ داد، دو نفر کشته و ۵ نفر زخمی شدند. وی افزود: یک نفر نیز در دهانه تونل محبوس شده است.

زمانپور با بیان این که کارگران در حال مقاوم سازی تونل بوده اند اضافه کرد: علت این حادثه در دست بررسی ‌می‌باشد اما به گفته کارگران، بخشی از سقف تونل گردنه چری ریزش کرده است. گفته می‌شود: نفرات فوت شده از نیرو‌های بومی هستند که جسد پیمانکار پروژه هم در میان آنان می‌باشد. هنوز از سرنوشت فرد محبوس نیز خبری در دست نیست اما عملیات امداد و نجات با کمک امدادگران و نیرو‌های مردمی ادامه دارد.

گردنه چری در بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ از گردنه‌های صعب العبود و برفگیر در مسیر استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان است که هر ساله در فصل سرما، با لغزندگی و راهبندان فراوان مواجه ‌می‌شود. عملیات احداث تونل گردنه چری و راه‌های دسترسی اطراف آن با ۱۴۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال اعتبار اولیه از مهرماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد. این تونل به طول سه هزار و ۴۰۰ متر و عرض ۱۱ متر و ۸۰ سانتیمتر ساخته می‌شود. به منظور انجام عملیات اجرایی تونل چری و راه‌های دسترسی آن، دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر معکب خاکبرداری و یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر معکب خاکریزی صورت می‌گیرد.

با احداث تونل گردنه چری و راه‌های دسترسی اطراف، مسیر ارتباطی شهرکرد ـ بازفت ـ مسجدسلیمان، حدود ۱۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود و وضعیت ایمنی و رفت و آمد در آن بهبود می‌یابد. با تلاش امدادگران و نیرو‌های مردمی، یکی دیگر از مصدومان حادثه ریزش تونل در حال احداث گردنه چری در شهرستان کوهرنگ از زیر آوار خارج شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=30015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.