• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

رونمایی از نخستین شخصیت های ادبیات کودک بختیاری + تصویر

  • کد خبر : 29661
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان: نخستین شخصیت های ادبیات کودک بختیاری به نام تیناز و تاراز در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز رونمایی خواهد شد.  نخستین شخصیت های ادبیات کودک بختیاری به نام تیناز و تاراز در اهواز رونمایی خواهد شد. به این مناسبت رونمایی از نخستین شخصیت های کودکانه به نام تیناز و تاراز ۱۸ […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان: نخستین شخصیت های ادبیات کودک بختیاری به نام تیناز و تاراز در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز رونمایی خواهد شد.  نخستین شخصیت های ادبیات کودک بختیاری به نام تیناز و تاراز در اهواز رونمایی خواهد شد. به این مناسبت رونمایی از نخستین شخصیت های کودکانه به نام تیناز و تاراز ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار می گردد.

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به نقل از شوشان، دو شخصیت کودکانه بختیاری به نام های تیناز و تاراز اولین بار در سطح کشور با لباس های محلی بختیاری برای گروه سنی الف و ب در قالب ۶ جلد کتاب  آموزشی واژگان همراه با ترجمه فارسی و انگلیسی و همچنین رنگ آمیزی جهت تقویت نیروی علمی و آموزشی کودکان تولید گردیده است.

این پروژه از مهر ۹۵ توسط رشید کیوانی مدیر مسئول این نشر و کیانوش بتواز پژوهشگر حوزه فرهنگ بومی و شاهنامه و مدیرعامل انجمن شاهنامه استان خوزستان شروع شده است و انتشارات خط تیره بنا دارد این پروژه را در قالب شعر، داستان و نوشت افزار ادامه دهد.

واژگان انتخابی در این کتاب ها به اقتباس از کتاب واژه نامه بختیاری اثر ظهراب مددی برداشت شده اند. آیین رونمایی از این اثر ۱۸ شهریورماه  ساعت ۲۰ در تالار مهتاب متابخانه مرکزی استان خوزستان با حضور جمعی از فرهیختگان و عموم علاقمندان برگزار می شود

گفتنی است، کتاب کودکانه تیناز و تاراز مجموعه ۶ جلدی رنگ آمیزی کودک است که در قطع خشتی و تصویری به  بازار ارایه شده است. تیناز و تارازشخصیت های ابداعی دختر و پسر بختیاری هستند و تیناز به معنی چشم زیبا و تاراز نام کوهی در ارتفاعات زاگرس است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.