• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
2

اعتراض کارگران سیمان کارون برای معوقات مزدی همچنان ادامه دارد

  • کد خبر : 29337
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- کارگران کارخانه سیمان کارون (مسجدسلیمان) در اعتراض به تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی خود از حدودا ۲۸ روز پیش در اعتراض به سر می‌برند.  این اجتماع صنفی اعتراضی از روز ۲۵ تیرماه آغاز شده است. به گفته آنان، در این کارخانه سیمان حدود ۴۷۰ کارگر رسمی، قراردادی و روزمزد مشغول به […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- کارگران کارخانه سیمان کارون (مسجدسلیمان) در اعتراض به تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی خود از حدودا ۲۸ روز پیش در اعتراض به سر می‌برند.  این اجتماع صنفی اعتراضی از روز ۲۵ تیرماه آغاز شده است.

به گفته آنان، در این کارخانه سیمان حدود ۴۷۰ کارگر رسمی، قراردادی و روزمزد مشغول به کار هستند که از ۷ تا ۱۷ ماه پیش پرداخت دستمزد کارگران پیمانی و روز مزدی به تعویق افتاده است. همچنین دستمزد کارگران رسمی و قراردادی این کارخانه حدود چهار ماه به تاخیر افتاده است.

کارگران معترض می‌گویند تاخیر‌هایی که در پرداخت مطالبات مزدی آن ها ایجاد شده، به هیچ وجه با کار سخت و دشواری که آن ها هر روز انجام می‌دهند، همخوانی ندارد و آن ها علاوه جبران این وقفه خواستار پرداخت معوقات بیمه‌ای خود به تامین اجتماعی هستند.

معترضان با یادآوری این که آن ها در ماه‌های  گذشته نیز در اعتراض به تاخیر افتادن مطالبات مزدی کارگران رسمی و قراردادی اعتراض مشابهی انجام داده‌ بودند، افزودند: پس از این اقدام اعتراضی کارفرما وعده داد مطالبات کارگران را به موقع پرداخت کند که تا این لحظه این وعده نیز محقق نشده است.

کارگران کارخانه سیمان کارون درباره سایر مشکلات صنفی خود می‌گویند: غیر از بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی آن ها وجود دارد؛ فعالیت این واحد تولیدی از یک ماه قبل به دلیل خرابی کوره متوقف شده و در حال حاضر به دلیل خالی بودن سیلوها کاری برای انجام دادن ندارند.

در این رابطه «علیرضا گروهی» فرماندار شهرستان مسجدسلیمان با تایید معوقات مزدی ۴۷۰ کارگر این واحد تولیدی در خصوص اعتراض صنفی کارگران گفت: کارگران سیمان کارون تقریباً از ۲۰ روز قبل در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه‌ای دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

او با بیان این که فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان پیگیر مشکلات این واحد تولید کننده سیمان و کارگرانش است، افزود: خواسته کارگران سیمان کارون در خصوص پرداخت معوقات مزدی به حق است اما باید برای رسیدن به آن مسیر قانونی را طی کنند. به گفته وی، در جلساتی که در همین رابطه در شورای کارگری شهرستان تاکنون برگزار شده است، تذکرات لازم به هر دو طرف داده شده است.

او در ادامه گفت: متوقف کردن فعالیت کارخانه از سوی کارگران راه‌حل مناسبی برای رسیدن به مطالبات معوقه نیست و در این بین اگر محل کارشان برای همیشه تعطیل شود تنها کارگران هستند که با چندین سال سابقه کار متضرر خواهند شد.

طبق اظهارات فرماندار شهرستان مسجدسلیمان، پرداخت مطالبات کارگران تنها در صورت ادامه فعالیت‌های این واحد تولیدی میسر است. وی در همین باره گفت: از همه کارگران زحمتکش این واحد تولیدی می‌خواهم تا با خاتمه اعتراض صنفی خود، امکان به برطرف شدن مشکل پیش آمده را فراهم کنند.

ایلنا

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.