• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
2

به مناسبت روز خبرنگار:
نشست فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مسجدسلیمان با اهالی رسانه

  • کد خبر : 29324
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲:۴۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– به مناسبت روز خبرنگار نشست فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مسجدسلیمان با جمعی از اهالی رسان هاین شهرستان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان سرهنگ کارآگاه علی حسینی فرمانده نیروی انتظامی مسجدسلیمان در سخنانی ضمن تبریک این روز گفت: درود می فرستم به ارواح ملکوتی شهدای عرصه ی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– به مناسبت روز خبرنگار نشست فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مسجدسلیمان با جمعی از اهالی رسان هاین شهرستان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان سرهنگ کارآگاه علی حسینی فرمانده نیروی انتظامی مسجدسلیمان در سخنانی ضمن تبریک این روز گفت: درود می فرستم به ارواح ملکوتی شهدای عرصه ی رسانه و اطلاع رسانی و یاد و خاطره همه شهدای رسانه را به ویژه شهید محمود صارمی که ۱۷ مرداد به مناسبت شهادت این خبرنگار شجاع و دلیر به دست گروه ظالم و تندرو طالبان در سال ۷۷ در مزار شریف به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند گرامی می داریم و این روز را به همه خواهران و برادران خبرنگار خودم در شهرستان مسجدسلیمان که در این جلسه شرف حضور دارند تبریک و تهنیت عرض می نمایم همچنین عرض خیرمقدم و خوشامدگویی محضر همه عزیزان که دعوت فرماندهی را پذیرفته اند. سرهنگ حسینی ادامه داد: حقیقت این است که نگاه ما به خبرنگار و اصحاب رسانه نگاهی همکارانه و هم گراست. امروزه با نگاهی اجمالی به جایگاه رفیع امنیت ایران اسلامی در منطقه و جهان می بینیم که در مرحله اول امنیت موجود در جامعه ما مرهون خون شهدا و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و سپس هدایت رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای مدظله العالی‌ است و در این برهه حساس وقتی به جبهه دشمن نگاه می کنیم می بینیم دشمنان قسم خورده اسلام و جمهوری اسلامی ایران وقتی دیدند که در جنگ های سخت نمی توانند با ما مقابله کنند و نتیجه ای جز سرشکستگی و خواری برای خودشان و سرافرازی و اقتدار و عزت و کرامت برای ایران اسلامی حاصل نگردید سیاست عداوت و دشمنی خود را تغییر داده و روی به جنگ نرم با ایران اسلامی آوردند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مسجدسلیمان ادامه داد: اگر چه اصحاب رسانه در زمان جنگ تحمیلی نیز با انعکاس درست و به موقع اخبار در پیروزی های رزمندگان اسلام نقش بسزایی داشتند و در این راه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده اند لیکلن امروز مسئولیت آنان به عنوان سربازان اصلی جنگ نرم و خنثی سازی توطئه های دشمن و مبارزه با غول های اطلاع‌رسانی آنانبس خطیر و مهم است که انشالله با توکل به خدا و ائمه معصومین و اتکا به قوه ی ایمان و اعتقادات … دنیا شاهد پیروزی اسلام خواهد بود.
سرهنگ حسینی ادامه داد: بصیرت، هوشیاری، تعهد و رعایت اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای از مشخصه‌های اصلی اصحاب رسانه مسجدسلیمان است. وی گفت: نقش خبرنگاران در ماموریت های پلیس نیز غیر قابل انکار است و خبرنگاران از جایگاه رفیعی در ایجاد احساس امنیت برخوردارند.
سرهنگ حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امنیت دارای دو بعد عینی، واقعی و روانی یا احساسی است که بعد روانی و احساس امنیت مهم تر از خود امنیت است که خبرنگاران در این زمینه نقشی بی دلیل دارند. از زمان حضور اینجانب در شهرستان سعی کرده ایم از همه ظرفیت‌های ظرفیت های شهرستان در راستای تولید امنیت و مهمتر از آن احساس امنیت در سطح حوزه مأموریتی خود استفاده کنیم و در این راستا برای اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی بین پلیس و مردم نقش و اهمیت خاصی قائل بوده ایم که همواره از نقطه نظرات، اخبار و اطلاعات و حتی انتقادات آن ها در جهت انجام بهتر ماموریت‌ها استفاده نموده ایم. همچنین در پایان مأموریت ها نیز جهت تنویر افکار عمومی، رسانه‌ها به موقع اقدام به انعکاس اخبار و نتایج مأموریت‌ها در سطح جامعه نموده اند.
وی ادامه داد: همراهی و همدلی همراه با بصیرت و احساس مسئولیت خبرنگاران مسجدسلیمانی باعث افزایش احساس امنیت و آرامش در شهرستان شده است که اینجانب ضمن تقدیر و تشکر،صمیمانه ترین سپاس ها را تقدیم می نمایم.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز خوشحال و خرسندم که در محضر شما برادران و خواهران جلیل قدر خود و همکاران عزیزم در فرهنگ عرض کنم با یاری خداوند متعال، ائمه معصومین و تلاش های بی شائبه و شبانه‌روزی همکارانم در فرماندهی انتظامی شهرستان مسجدسلیمان و همکاری خوب و صمیمی آحاد مردم این شهرستان به ویژه رسانه ها توانستیم ضمن کنترل جرائم شاهد کاهش چشمگیر وقوع اکثر جرائم باشیم . امروز در شهرستان جرائم مهم و تاثیرگذار مثل شرارت و زورگیری، سرقت مسلحانه و سرقت های سازمان یافته و باندی نداریم و مردم عزیز از یک امنیت آرامش خاطر قابل قبولی برخوردار هستند. لذا از همه کسانی که در راستای این مأموریت با نیروی انتظامی همکاری داشته اند به ویژه اعضای شورای تامین،فرماندار، دادستان، ریاست محترم دادگستری و به خصوص امام جمعه فاضل دانشمند شهرستان حجت الاسلام امینی تقدیر و تشکر و از درگاه خداوند متعال سلامتی و بهروزی طول عمر با عزت مسئلت دارم.
وی ادامه داد: آمار وقوع و کشف جرائم در مقایسه با سال گذشته خود مؤید تلاش و کوشش همکاران خستگی‌ناپذیر ما در کنار همکاری آحاد مردم و مسئولین می باشد.
حسینی گفت: در زمینه مبارزه با جرائم در مقایسه با ۴ ماهه سال گذشته شاهد:
۱- جرائم مسلحانه ۸۰ درصد کاهش وقوع
۲- شرارت (درگیری، باجگیری ۶۶ درصد کاهش
۳- مجموعه سرقت تا ۱۳ درصد کاهش
۴-کشف مواد مخدر ۴۰ درصد افزایش
۵- تیراندازی ها ۲۸ درصد کاهش
ولی متاسفانه در زمینه خودکشی ۲۰۰ درصد افزایش وقوع داشته ایم که مستلزم تحقیق، پژوهش و ریشه یابی علل و انگیزه های آن می باشد و این فرماندهی آمادگی لازم برای همکاری در این زمینه با محققین و پژوهشگران را دارا می باشد.
در زمینه کشفیات سرقت
۱- افزایش کشف ۵۷ درصد محتویات داخل خودرو
۲- افزایش کشف ۲۲ درصد سرقت سیم های برق
۳- افزایش کشف ۴۷ درصد سرقت‌ منزل
۴ – افزایش کشف ۴۰ درصدی اماکن دولتی
۵- افزایش کشف۴۴ درصدی سرقت‌های خودرو
۶-در زمینه زمین خواری در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش تشکیل پرونده و ۶۰۰ درصد افزایش کشف داشته ایم.
آمار و اقدامات در بحث پلیس فتای شهرستان مسجدسلیمان
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات شهرستان با رسد مستمر فضای مجازی و تلاش در خصوص شناسایی مجرمین سایبری از قبیل کلاهبرداران یارانه، عاملین برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های شهروندان، هتک حیثیت از طریق شبکه های اجتماعی، موبایلی موفق به افزایش ۱۰۰ درصد کشفیات و افزایش ۸۵ درصدی دستگیری در چهار ماه اول سال ۹۶ نسبت به چهار ماهه اول سال ۹۵ می باشد.
در راستای مباحث ترافیکی و تصادفات
با برنامه ریزی صحیح و ارائه خط مشی های کارشناسان برای پلیس راهور و با تلاش این مجموعه در راستای اهداف مشخص شده و با اهتمام در خصوص فرهنگ سازی و رعایت مقررات راهور از جمله استفاده از دوربین لیزرگان کنترل سرعت در محورهای حادثه‌خیز، نصب سرعت گاه استاندارد پلاستیکی در محورهای حادثه‌خیز، کنترل رانندگان خطرآفرین با استفاده از دستگاه تست الکل و کیت مواد مخدر و برگزاری کارگاه های آموزشی برای ارگان های دولتی و غیردولتی و … در مدت ۴ ماه ۹۶ توانستیم به کاهش ۲۰۰ درصدی وقوع تصادفات فوتی درون شهری و کاهش ۵۰ درصد تصادفات خسارتی برسیم. همچنین در بخش خدمات رسانی به مردم موفق به انجام تعداد ۴۸۷ مورد شماره گذاری و تعویض پلاک گردیده و در ادامه ضمن اعمال مقررات تعداد ۶۲ وسیله نقلیه متخلف را توقیف نموده است.در پایان مجدداً روز خبرنگار را به همه خبرنگاران دلسوز و متعهد تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و یاد و خاطره همه شهدای رسانه را گرامی می‌دارم و توسعه روز افزون برای این قشر تلاشگر در راستای این ماموریت خطیر و مهم را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6
  1. احسنت و خداقوت به فرمانده ونیروهای تلاشگرانتظامی شهرمان. ازتلاشهای خوب انان بی نهایت تشکرمی کنیم.

  2. تعامل پلیس با رسانه میتواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند درود بر تمام خبرنگاران و سپاس از فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان

  3. درود بر فرمانده مقتدر و کاراگاه مسجدسلیمانی

  4. بنام خدا
    تحصیل توفیقات ارزشمند نیروز انتظامی مسجدسلیمان در کلیه زمینه ها؛محصول درایت فرماندهی ا.آن شهرستان است وامیداست شاهد رشد دانش کشف جرم وعملیات پیشدستانه وپیشگیرانه که ملازم آموزش وبرنامه ریزیست در همه بخشهای ناجا ودر گستره سرزمین مقدسمان باشیم وانتظار میرود ناجا در کلیه شهرستانها ودرسطح فرماندهی استانها از افسران نابغه ومجربی همچون جناب سرهنگ حسینی بهره گیرد.انشاالله

  5. قدر دان تلاش های شبانه روزی جنابعالی و همکاران شما هستیم خدا قوت خسته نباشید

  6. ان شالله با مدیریت جنابعالی و همکارانتون‌شاهد اماری از درگیری ها دزدی ها و مواد مخدر در شهرستان‌نباشیم‌و شهری عاری از هر گونه جرم داشته باشیم .در پناه حق

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.