• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
2

در اعتراض به عدم دریافت حقوق
حدود ۴۷۰ نفر از کارگران شاغل در کارخانه سیمان کارون (مسجدسلیمان) فعالیت شغلی خود را متوقف کردند

  • کد خبر : 29028
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۲۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– حدود ۴۷۰ نفر از کارگران شاغل در کارخانه سیمان کارون (مسجدسلیمان) از حدود دو هفته پیش تا هم‌اکنون در اعتراض به عدم دریافت حقوق، فعالیت شغلی خود را متوقف کرده‌اند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان این واحد صنعتی حدود ۴۷۰ کارگر دارد، معترضان از حدود دو هفته پیش […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– حدود ۴۷۰ نفر از کارگران شاغل در کارخانه سیمان کارون (مسجدسلیمان) از حدود دو هفته پیش تا هم‌اکنون در اعتراض به عدم دریافت حقوق، فعالیت شغلی خود را متوقف کرده‌اند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان این واحد صنعتی حدود ۴۷۰ کارگر دارد، معترضان از حدود دو هفته پیش اعتراض صنفی خود آغاز کرده‌اند.

جدا از این این طلب، کارگران سیمان کارون بابت سایر مطالبات مزدی و حق بیمه‌های پرداخت نشده نیز بستان کار هستند و در این رابطه اداره تامین اجتماعی حاضر به تمدید دفترچه بیمه آن ها نیست.

علاوه بر این به نقل از کارگران معترض گفته می‌شود که آن ها بابت سنوات دو سال گذشته و برخی مزایای عرفی همانند سبد کالا محروم شده‌اند.ط بق اظهارات این کارگران معترض، طبق صورت جلسه شورای تامین قرار بود همه مطالبات معوقه کارگران سیمان کارون تا تاریخ۳۱ خرداد ماه به روز شود اما هنوز هیچ اتفاقی در راستای عملیاتی شدن این مصوبه نیفتاده است.

کارفرما: مشکلات بیمه‌ای کارگران سیمان کارون برطرف شد

در این رابطه «مسعود تقی‌زاده» رئیس کارخانه سیمان کارون با تایید معوقات مزدی ۴۷۰ کارگر این واحد تولیدی در خصوص اعتراض صنفی کارگران گفت: کارگران این کارخانه از روز ۲۵ تیر ماه اعتراض صنفی خود را در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه‌ای آغاز کرده‌اند.

او با بیان این که روز گذشته بخشی از معوقات بیمه‌ای کارگران به تامین اجتماعی پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر موضوع تمدید نشدن دفترچه‌ای درمانی کارگران برطرف شده و همه دفترچه‌ها قابل تمدید و تعویض است.

به گفته تقی‌زاده، پرداخت مطالبات کارگران تنها در صورت ادامه فعالیت‌های این واحد تولیدی میسر است. وی گفت: همه مسئولان شهرستانی و استانی در جریان مشکلات به وجود آمده در سیمان کارون هستند و در این زمینه جلسات متعددی را در پیگیری به این مشکلات  انجام داده‌اند.

این کارفرما در ادامه با بیان این که من به تازگی (حدودا دو ماه) مسئولیت مدیریت کارخانه را بر عهده گرفته‌ام، افزود: از همه کارگران می‌خواهم تا با خاتمه اعتراض صنفی خود، امکان به برطرف شدن مشکل پیش آمده را فراهم کنند.

ایلنا

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.