• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11764اخبار امروز : 0
1

تاسیسات نفتی و کارخانه تقطیر بی بیان در مسجد سلیمان، از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در فهرست آثار ملی ایران، به ثبت رسید

  • کد خبر : 28574
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- تاسیسات نفتی و کارخانه تقطیر بی بیان در مسجد سلیمان، از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در فهرست آثار ملی ایران، به ثبت رسید. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان این آثار از جمله تاسیسات و اماکن نفتی هستند که برای ایجاد موزه های نفت در نظر گرفته […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- تاسیسات نفتی و کارخانه تقطیر بی بیان در مسجد سلیمان، از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در فهرست آثار ملی ایران، به ثبت رسید. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان این آثار از جمله تاسیسات و اماکن نفتی هستند که برای ایجاد موزه های نفت در نظر گرفته شده و اقدامات لازم برای راه اندازی موزه های نفت در این نقاط هم اکنون در دست اجرا است.

کارخانه گوگردسازی شماره دو، از آمریکا خریداری شده و ساختمان و نصب دستگاه های آن در سال ۱۳۲۱ توسط مهندسان انگلیسی آغاز و در سال ۱۳۲۳ بهره برداری از آن شروع شد.

گوگرد تولید شده در ناحیه بی بیان، ابتدا به وسیله نقاله های هوایی به ایستگاه راه آهن شرکت نفت واقع در نزدیکی کارخانه برق تمبی حمل و از آنجا به وسیله قطار به درخزینه انتقال داده می شد، سپس با کشتی های کوچک به آبادان و سایر نقاط حمل می شد.

کارخانه تقطیر بی بیان در مسجدسلیمان نیز در سال ۱۳۱۶ تاسیس و در سال ۱۳۵۶ از چرخه خدمت دهی صنعتی خارج شده اما تمامی تاسیسات آن پابرجاست.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=28574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.