• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11718اخبار امروز : 2
1

سومین تصویربرداری از پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده شیمبار

  • کد خبر : 28467
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا گفت: محیط‌بانان مستقر در سرمحیط‌بانی شیمبار با نصب دوربین تله‌ای برای سومین بار در سال جاری از گونه پلنگ ایرانی ارزشمند تصویربرداری کردند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، وحید شالوئی با اشاره به تصویربرداری از پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده شیمبار، اظهار […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا گفت: محیط‌بانان مستقر در سرمحیط‌بانی شیمبار با نصب دوربین تله‌ای برای سومین بار در سال جاری از گونه پلنگ ایرانی ارزشمند تصویربرداری کردند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، وحید شالوئی با اشاره به تصویربرداری از پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده شیمبار، اظهار کرد: این سومین بار است که از پلنگ در مکان‌های مختلف منطقه تصویربرداری شده است.

وی با بیان این‌که تصویربرداری از پلنگ در روز انجام شده است، افزود: مشاهده پلنگ در روز نشانگر امنیت منطقه و وجود زیستگاه بکر و مناسب برای زندگی این گونه منحصر به فرد است. تلاش و سخت‌کوشی محیطبانان منطقه حفاظت‌شده شیمبار در برقراری این امنیت بالا و احساس آرامی در حیات وحش این منطقه ستودنی است.

شالوئی گفت: اکولوژی منحصر به فرد، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های در هم تنیده بلوط کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، بز کوهی، خرس قهو ه‌ای و سایر جانداران فراهم کرده که به جرات می‌توان گفت در کشور بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: منطقه حفاظت‌شده شیمبار با وسعت ۵۴ هزار هکتار در شرق شهرستان اندیکا واقع شده و گونه‌های جانوری این منطقه شامل پلنگ ایرانی، کل و بز، خرس قهوه‌ای، گربه وحشی و شاه روباه، خرگوش، گراز، کبک و… است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا گفت:بلندترین نقطه این منطقه قله کینو با ارتفاع ۴٢٠٠ دارای بزرگ‌ترین یخچال‌های طبیعی ایران است. پست‌ترین نقطه در این منطقه تالاب شیمبار است با ارتفاع ٩٠٠ متر است که بزرگ‌ترین تاکستان طبیعی ایران نیز در این منطقه قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=28467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.