• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

جوابیه دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان در ارتباط با مطلب رییس دانشگاه آزاد مسجدسلیمان استعفاء داد؟ دانشگاه آزاد رییس جدید و مشکلات پیش رو”

  • کد خبر : 28350
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

مدیر محترم سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- جناب آقای مرادی با سلام احتراماً در پاسخ به مطلب تحت عنوان “ رییس دانشگاه آزاد مسجدسلیمان استعفاء داد؟ دانشگاه آزاد رییس جدید و مشکلات پیش رو“  که در تاریخ ۱۶/۳/۹۶ در آن سایت محترم درج شده، به‌پیوست جوابیه‌ی این واحد دانشگاهی برای درج در سایت باشگاه […]

مدیر محترم سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- جناب آقای مرادی

با سلام

احتراماً در پاسخ به مطلب تحت عنوان رییس دانشگاه آزاد مسجدسلیمان استعفاء داد؟ دانشگاه آزاد رییس جدید و مشکلات پیش رو  که در تاریخ ۱۶/۳/۹۶ در آن سایت محترم درج شده، به‌پیوست جوابیه‌ی این واحد دانشگاهی برای درج در سایت باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حضورتان ارسال می‌شود.

طی حدود یک‌ سال گذشته برای دومین بار است بدون بررسی حقیقی و دریافت اطلاعات درست، در سایت باشگاه روزنامه‌نگاران مسجدسلیمان مطلبی علیه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان درج شده هر چند دو مطلب به لحاظ تیتر با هم متفاوت هستند اما درصد بالایی از محتوی این دو یکی است. لذا هرچند که در پاسخ به مطلب قبلی که در مورخه ۱۱/۶/۹۵ منتشر شده بود به درستی از سوی روابط عمومی این واحد دانشگاهی واقعیت تشریح شده بود اما به‌رسم ادب برای اقناع افکار عمومی بر خود لازم دانستیم در پاسخ به مطلب تحت عنوان” رییس دانشگاه آزاد مسجدسلیمان استعفاء داد؟ دانشگاه آزاد رییس جدید و مشکلات پیش رو” « تاریخ درج مطلب ۱۶/۳/۹۶» این توضیحات را به صورت فهرست وار برای انعکاس در آن سایت خبری محترم تنظیم نماییم:

۱- در این متن چندین بار نام دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه آزاد ذکر شده و از به کار بردن کامل نام دانشگاه آزاد اسلامی خودداری شده که انتظار می‌رود در اخبار و گزارشات دیگر از این نهاد آموزش عالی، به اسم کامل که دانشگاه آزاد اسلامی است، اشاره شود. به هیچ عنوان در ارگان‌های رسمی نوشتاری یا دیداری و شنیداری  نباید این نام ناقص ذکر شود. این یک نام رسمی و قانونی است همان‌طور که نمی‌شود قسمتی از نام برخی سازمان‌ها را حذف کرد چون شاید عاملان حذف قسمتی از نام یک سازمان هدفی دیگر را دنبال می‌کنند. لذا نام دانشگاه آزاد اسلامی هم از این قاعده مستثنا نیست و حذف بخشی از این نام خلاف است.

۲-به نظر می‌رسد در انتشار مطلب مد نظر ابتدایی‌ترین اصول خبرنگاری پاک، که دریافت اطلاعات از منبع موثق و رسمی است رعایت نشده علاوه بر این به نظر می‌رسد در تحلیل خبر دو اصل انصاف و صداقت رعایت نشده و فقط توجه به گزارشات تنی چند از افرادی شده که یا اطلاعات دقیقی از شرایط فعلی این نهاد آموزشی ندارند یا این‌ که دنبال مسائلی دیگر غیر از اصلاح هستند.

۳-استعفاء برخی مدیران در دستگاه‌های اجرایی امری عادی است که دائم انجام می‌شود و در این رابطه هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که این استعفاء به دلیل عدم توانایی آن مدیر است چون شاید دلایلی دیگر داشته باشد. اما متأسفانه در خصوص استعفاء دکتر علیرضا حیدرئی سرپرست واحد دانشگاهی مسجدسلیمان نویسنده محترم در تحلیل خود در کنار اشاره به برخی از مشکلات موجود که از گذشته به ارث رسیده، ذهن خواننده را به عدم توانایی ایشان در حل مشکلات معطوف نموده و برای نشان دادن صحیح بودن نظر خود به برخی معضلاتی اشاره کرده که شاید گروهی از مدیران که به اصطلاح خود « مدیران پروازی » هستند با آن‌ها دست به گریبان هستند. عین این مشکلات را هم برای این واحد دانشگاهی متصور شده است که در واقعیت این موضوع یک برداشت و تحلیل اشتباه است و آن هم ناشی از اطلاعات غیر منصفانه‌ای است که به ایشان رسیده است.

۴-علیرغم درج قبول استعفاء دکتر حیدرئی، شایان ذکر است هنوز با استعفای ایشان موافقت نشده است. لذا در صورتی که مطلب فوق با هدف دلسوزی منتشر شده، به نظر نمی‌رسد برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان و شهرستان مسجدسلیمان مناسب باشد چرا که این موضوع و آب و تاب دادن آن باعث تضعیف سازمان و بی‌انگیزه شدن کلیه پرسنل اعم از عضو هیأت علمی و غیر هیأت علمی می‌شود  و از طرف دیگر زمینه سو استفاده برخی از افراد سود جو را فراهم می‌کند.

۵-متأسفانه برخی از ما منتظر شنیدن یک واژه هستیم تا در تمام موارد از آن استفاده کنیم و دیگر کاری نداریم که آیا مورد استفاده این واژه همه جا درست است یا نه؟ در متن این خبر از واژه « مدیران پروازی» استفاده شده که به نظر می‌رسد در این خصوص هم انصاف رعایت نشده است. چون به نظر نمی‌رسد به مدیری که علیرغم این‌که خانواده‌اش در شهرستانی دیگر است و حداقل چهار، پنج شبانه روز درهفته در محل کار خود اقامت دارد و در این مدت حتی تا پاسی از شب پی‌گیر امور سازمان مطبوعه است دیگر « مدیر پروازی» اطلاق شود یا این‌که مسایل و مشکلاتی که پیش رو سازمان‌ها و ارگان‌هایی که دارای مدیری غیر بومی هستند که هر روز قبل یا هنگام اتمام ساعت کاری به قصد رفتن به شهرستان محل زندگی خانواده، اداره را ترک و روز بعد با ساعتی تأخیر یا خیلی خوش‌بینانه در زمان شروع ساعت کاری به اداره مراجعه می‌کنند را به سازمانی که مدیری غیر بومی دارد ولی حداقل چهار، پنج شبانه روز در هفته در محل کار خود حاضر است و فقط ایام تعطیل به خانواده سرکشی می‌کند، نسبت داد. دکتر علیرضا حیدرئی علیرغم زندگی خانواده در اهواز، در مسجدسلیمان مقیم می‌باشد و مثل بسیاری از کارکنان ادارات روزهای تعطیل و زمان‌هایی که ماموریت اداری پیش می‌آید از شهر خارج می‌شود. حال به نظر نمی‌رسد که واژه «مدیران پروازی» به وی اطلاق شود.

۶-در اصول مدیریتی پیشرفته امروز، تفویض اختیار به مجموعه زیر دست و اعتماد به زیرمجموعه اهمیت زیادی دارد و کاری کاملاً قانونی است و این امر باعث سرعت بخشیدن به کارها می‌شود و برعکس تصور نویسنده مطلب، این موضوع درست مقابل سردرگمی ارباب رجوع است. حال اگر کسی به خاطر تخریب مدیری که اموری را به وی تفویض نموده، عمداً باعث سردرگمی ارباب رجوع شود دیگر به مدیر ارشد مربوط نمی‌شود.

۷-به‌طور حتم استفاده از نیروهای متخصص و توانمند در رسیدن به اهداف عالی سازمانی برای تمام ارگان‌ها لازم و ضروری است، به نظر شما مدیر توانمند دارای چه ویژگی‌های است؟ قرار گرفتن در رده چند فرد مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان که بالاترین تحصیلات عالی را دارا هستند، سابقه مدیریت ارشد موفق طی ده‌ها سال، نبود هیچ نقطه تاریکی در دوران مدیریت، ایمان، دلسوزی، تعهد سازمانی، مردم داری و نکات مثبت دیگر نشان دهنده مدیری توانمند برای اداره  یک مرکز آموزش عالی نیست؟ به نظر شما آیا فقط بومی بودن ملاک مدیر بعدی باید باشد؟ به نظر شما غیر توانمندی و تخصص نیاز به چیزی دیگر برای موفقیت سازمانی نیست؟ آیا برای موفقیت سازمانی نیازی به همکاری همه مجموعه شهری نیست؟ آیا نباید به جای تخریب و جهت‌گیری غیر منصفانه از همدلی و همفکری همه، بویژه اصحاب رسانه برخودار شد؟

۸-در راستای رسالت خطیر خبرنگاری، اصحاب رسانه بهترین بازو برای مسئولین برای رفع مشکلات هستند. با یک‌سو پرداختن به موضوعات هرگز نمی‌توان در موفقیت سازمانی نقش ایفاء کرد. نه زیاد « به به و چه چه » زدن درباره عملکرد سازمانی که گاهی غیر واقعی می‌شود رسالت خبری است نه تخریب و انعکاس مشکلاتی که بعضاً غیر واقعی می‌باشد از جمله اصول خبری غیر جنجالی است. وقتی آن‌چنان که لازم است با وجود دریافت اخبار موفقیت‌ها سازمانی، رسانه‌ای نسبت به انعکاس آن‌ها اقدام نمی‌کند و بعضاً با جهت‌گیری غیر عمدی توسط کسب خبر از منابع غیر موثق یا مغرض، سبب تخریب سازمان مد نظر و القاء بی انگیزه‌گی در عملکرد مسئولین و کارکنان می‌شود، نباید ادعا کرد این رسانه، به نحو شایسته رسالت خطیر خود را انجام می‌دهد. هرگز با چنین رفتاری نمی‌توان ادعای دلسوزی برای یک سازمان یا یک شهر را داشت.

۹-در تکمیل بند «۸» از مسئول محترم سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان که طی یک‌سال گذشته علیرغم دریافت اخبار و گزارش‌های متعدد از موفقیت‌های واحد دانشگاهی مسجدسلیمان و عدم انتشار کامل آن‌ها در سایت خبری مطبوعه، دوبار بدون تحقیق واقعی مطلبی علیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان نوشته  سئوال می‌شود، علیرغم این ادعا که خود را دلسوز شهر و دانشگاه می‌داند و یقین دارد یکی از مشکلات این واحد دانشگاهی کاهش دانشجو است، آیا مثل رسانه‌های سایر شهرستان‌ها که برای دانشگاه  شهر خود بدون هیچ چشم داشتی کار می‌کند و نقشی مؤثر در جذب دانشجو دارند، تاکنون برای جذب دانشجو مطلبی در آن سایت محترم درج شده که تا حدودی از این مشکل کاسته شود؟!! ( این درحالی است که روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان در راستای تعامل با رسانه‌ها، چندین نوبت خبر یا تبلیغ تنظیم شده، در این رابطه یا سایر فعالیت‌هایی که پویایی و توانمندی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان را در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد و حتی برخی از افتخارات بدست آمده و کارهای انجام شده در سطح منطقه نمونه بوده است، را برای چند نشریه و سایت خبری از جمله آن سایت خبری محترم ارسال کرده است ولی علیرغم این‌که بسیاری از سایت‌ها و نشریات خبری معتبر؛ شهرستانی، استانی و کشوری این اخبار را منتشر کرده‌اند، سایت خبری شما – باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان – یا این کارهای و اخبار را درج نکرده یا خیلی بی روح و کمرنگ برخی رویدادهای مد نظر خود را منعکس کرده است.)

۱۰-در پایان لازم بذکر است بیان شود تمام مسئولین و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با وجود مشکلاتی که اغلب آن‌ها مربوط به گذشته است، مجدانه و با تمام توان در تلاش هستند شرایطی ایده‌آل بوجود آورد تا در دانشگاهی نمونه فرزندان این مرز بوم پرورش پیدا نمایند و در آبادانی کشور سهیم باشند. اما برای رسیدن به چنین شرایط آرمانی و برداشته شدن مشکلات و تسطیح مسیر صعود، نیاز به همدلی، همفکری و همکاری همه مسئولین و دوست‌داران توسعه مسجدسلیمان و هم‌چنین تمامی اصحاب دلسوز رسانه می‌باشد. لذا دست یاری به سوی شما دراز کرده و همین جا اعلام می‌نماییم روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان در این رابطه پذیرای تمامی صاحب‌نظران در خصوص انعکاس نظرهای سازنده می‌باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=28350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.