• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس:
۵۸ درصد ساخت‌سازها در شمال استان خوزستان مشکل دارد/ آب‌رسانی در شهرهای شمالی خوزستان با تانکر انجام می‌شود / به‌دنبال یک کار تیمی از سوی نمایندگان خوزستان بودجه استان افزایش پیدا کرد

  • کد خبر : 28128
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علی عسگر ظاهری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به کاهش بودجه خوزستان و رشد پایین آن اظهار کرد: به‌دنبال یک کار تیمی که از سوی نمایندگان خوزستان در سال گذشته انجام شد، بودجه استان افزایش پیدا کرد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمانوی افزود: بودجه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علی عسگر ظاهری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به کاهش بودجه خوزستان و رشد پایین آن اظهار کرد: به‌دنبال یک کار تیمی که از سوی نمایندگان خوزستان در سال گذشته انجام شد، بودجه استان افزایش پیدا کرد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمانوی افزود: بودجه خوزستان در سال جاری ۱۰۷ درصد رشد را نشان می‌دهد، که این رقم ارتقاء خوبی نسبت به سال‌های گذشته است. نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد کمی بودجه خوزستان سبب شد، به آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و… در برنامه ۵ساله توسعه توجه شود.ظاهری با اشاره به زلزله‌خیز بودن شهرهای شمالی خوزستان مانند: شهرهای مسجدسلیمان، ایذه،باغملک، اندیمشک، بهبهان و… و لزوم توجه به آنها یادآور شد: منطقه شمال استان رتبه اول را به لحاظ وقوع زلزله دارد، این در حالی است،که اهواز به لحاظ وقوع زلزله در نقطه متوسط قرار دارد و در نقاط پایین دست وضعیت سفید است.

۵۸ درصد ساخت‌سازها در شمال استان خوزستان مشکل دارد

وی بیان کرد: به لحاظ ساخت و ساز مدل استان خوزستان ۳۰ واحد است، در حالی که ۵۸ درصد  ساخت‌سازها در شمال استان مشکل دارد.

ظاهری عنوان کرد: ۵۵ درصد آبرسانی به روستاهای مناطق شمالی استان از طریق تانکر انجام می‌شود و راه‌های روستایی مشکل دارد. وی با بیان این که یک زمانی کشاورزی در شهر‌های شمالی را قبول نداشتند، یادآور شد: خوشبختانه در سال‌جاری با کشاورزی در شمال استان و تامین آب آن موافقت شد. ظاهری با اشاره به مصوبه دولت در سال‌جاری در خصوص آب، فاضلاب، ریزگردها و…توضیح داد: در این مصوبه بنا بود شبکه آب و فاضلاب ۱۶ شهر اصلاح و بازسازی و یا احداث شود، اما با پیگیری یک شهر دیگر به این ۱۶ شهر اضافه شد. وی با ابراز تاسف از وضعیت آبرسانی در شهرهای شمالی تصریح کرد: شهرهای شمالی استان با وجود این که سال هاست از سابقه شهری بودن برخوردارند اما آب آن ها با تانکر تامین می‌شود.

بی‌بهره بودن شهرهای شمالی خوزستان از برنامه‌های صدا و سیمای خوزستان

ظاهری از وضعیت اطلاع ‌سانی و ارتباطات در شهر شمالی نیز انتقاد کرد و افزود: بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد مناطق شمال استان نقاط کور هستند و حتی از برنامه ‌ای صدا و سیما و رادیو نمی‌توانند استفاده کنند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به وقوع سیل در شهرهای شمالی به دلیل برخورداری از شرایط کوهستانی خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: با وجود گذشت سه سال از وقوع سیل هیچ‌گونه اعتباری برای جبران خسارت پرداخت نشده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=28128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با عرض سلام
    جناب آقای ظاهری نماینده محترم چهار شهر مسجدسلیمان ، لالی، اندیکا و هفتکل ضمن عرض خدا قوت
    لطفا درصد پیشرفت عملیات پروژه های مصوب در منطقه از جمله فرودگاه و جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز و راه آهن مسجدسلیمان به شوشتر و وضعیت راه اندازیMRI و سی تی اسکن علوم پزشکی در شهر و زیرساختهای کارخانه های پتروشیمی و آلومینیوم و بهره برداری از آبهای روان و ذخیره در شهرستان جهت آبی کردن زمینهای کشاورزی و شیلات مسجدسلیمان بزرگ و تونل تنگ مو وارتقاء جاده مسجسلیمان به شهرکرد و …و.دیگر پروژه ها را برای مردم که ولی نعمت مسوولین هستند را بفرمیید .
    با کمال تشکر زحمات بی وقفه شما .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.