• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

مديركل ورزش و جوانان خوزستان:
آمادگی کامل اداره کل ورزش و جوانان برای خرید باشگاه کاوه / این باشگاه پس از بهسازی به عنوان یک مکان فرهنگی ورزشی در اختیار مردم قرار داده می شود

  • کد خبر : 27958
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان آمادگی خود را جهت دریافت باشگاه تاریخی کاوه مسجدسلیمان اعلام کرد. وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان این امادگی را دارد تا باشگاه کاوه را چه به صورت مشارکتی و چه مستقل از ارتش […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان آمادگی خود را جهت دریافت باشگاه تاریخی کاوه مسجدسلیمان اعلام کرد. وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان این امادگی را دارد تا باشگاه کاوه را چه به صورت مشارکتی و چه مستقل از ارتش خریداری و پس از بهسازی به عنوان یک مکان ورزشی فرهنگی در اختیار مردم قرار دهد. مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: با توجه به سرانه پایین فضاهای فرهنگی ورزشی در مسجدسلیمان همچنین قابلیتی که این مکان برای توسعه ورزشی دارد این آمادگی را داریم در سریع ترین زمان ممکن با مسئولین ارتش وارد مذاکره و این باشگاه را خریداری نماییم.

حیدری گفت: منطقه بازار چشمه علی یکی از مناطق قهرمان پرور است که بزرگانی چون استاد بهمن مطلق(پدر وزنه برداری آسیا) استاد شاکرم کرم زاده، استاد محمد زمان مُهمدی، استاد امیری منگشتی، برادران کاکولکی و… در رشته ی وزنه برداری، و زنده یاد پوپ، مصطفی ظهراب زاده، بوستانی، علیزاده در رشته ی کشتی، زنده یاد شعبان پور حبیبی، در رشته ی والیبال استاد صیدال سرقلی و… در همین باشگاه فعالیت های خود را آغاز و هر کدام در رشته های مختلف سرآمد ورزش کشور شدند.

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان باشگاه ورزشی کاوه در سال ۱۳۰۷ که بعدها به هخامنش و بدر تغییر نام یافت توسط شرکت نفت در منطقه ی بازار چشمه علی مسجدسلیمان احداث گردید. از آنجا که باشگاه مرکزی متعلق به کارمندان شرکت نفت بود لذا باشگاه کاوه به همراه باشگاه نفتون برای کارگران این دو منطقه و مناطق اطراف آن احداث گردید. باشگاه کاوه در آن زمان یکی از بزرگ ترین و مجهزترین باشگاهها در سطح کشور محسوب می شد که علاوه بر سینمای تابستانی، در آنجا سالن های مجزای وزنه برداری، کشتی، فوتسال، پینگ پنگ، ژیمناستیک، بیلیارد و استخر نیز قرار داشت. استخری که هر ساله در فصل گرما علاوه بر این که پذیرای فرزندان این منطقه بود از دیگر مناطق شهرستان همچون چهاربیشه، باغ چشمه علی، سرمسجد، نفتک، نصیر آباد، حسین قصاب، سرکوره ها هشت بنگله و پنج بنگله و… نیز به این مکان می آمدند و در کنار دوستان خود روزگار شادی را سپری می کردند، مناطق کارگر نشینی که فرزندانشان اجازه ی حضور در کنار بچه های کارمندان شرکت نفت و استفاده از باشگاه مرکزی شرکت نفت را نداشتند.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=27958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. درود بر مهندس حیدری.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.