• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

يادداشت دكتر فرشيد خداداديان
به مزایده گذاشتن باشگاه ایران شهراولین ها همزمان با پنجم خرداد!

  • کد خبر : 27804
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

در پی انتشار خبر به مزایده گذاشته شدن باشگاه تاریخی ایران و بازتاب گسترده آن دکتر فرشید خدادادیان استاد دانشگاه، نویسنده و محقق در یادداشتی به این اتفاق واکنش نشان داد که می خوانید: باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ فرشید خدادادیان: دیروز و در میان پیام های مختلف دوستان و اخبار شبکه ها و گروه های […]

در پی انتشار خبر به مزایده گذاشته شدن باشگاه تاریخی ایران و بازتاب گسترده آن دکتر فرشید خدادادیان استاد دانشگاه، نویسنده و محقق در یادداشتی به این اتفاق واکنش نشان داد که می خوانید:

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ فرشید خدادادیان: دیروز و در میان پیام های مختلف دوستان و اخبار شبکه ها و گروه های مختلف، پیام استاد فرهیخته ام آقای دکتر عباس رضوی که شاگردی اش افتخار همیشه زندگی ام است شوکی بزرگ بود!

متاسفانه شنیده ها حاکی از آن است باشگاه تاریخی ایران با سابقه ای حدوداً ۷۰ ساله که پس از انقلاب به جهاد کشاورزی واگذار شده بود قرار است بابت بدهی های حدوداً دو و نیم میلیارد تومانی اداره جهاد کشاورزی به اداره تامین اجتماعی به مزایده گذاشته شود و تاریخ این مزایده نیز اواخر همین ماه خرداد تعیین شده است و بدین ترتیب قرار است یکی دیگر از آثار قدیمی این شهرستان به ورطه نابودی کشیده شود!

فردا،پنجم خرداد سالروز اکتشاف نفت از چاه شماره یک خاورمیانه و روز تولد مسجدسلیمان است. قاعدتاً باید در چنین ایامی منتظر خبرهای خوب از شهر اولین ها و پروژه پارک موزه نفت مسجدسلیمان باشیم. پروژه ای ملی که با دستور ویژه مهندس زنگنه و با راهبری انسانی شریف و متخصص همچون دکتر اکبر نعمت الهی به عنوان مدیر موزه های صنعت نفت و مدیریت و کارکنان خوب صنعت نفت در حال پیگیری است.

این که واگذاری باشگاه ایران و دیگر اماکن تاریخی صنعت نفت در دوران شور انقلابی و موج مصادره های اوایل انقلاب چقدر قانونی بوده به جای خود. بحث حقوقی بین دو سازمان غیر نفتی جهاد و تامین اجتماعی هم نظر کارشناسان فن را می طلبد.

اما امیدوارم با وجود تمام محدودیت ها و مسایل فنی و عملیاتی اجرای هر پروژه فرهنگی، نفت امکان خرید مجدد ملک خود را داشته باشد!؟ یا حداقل شخصیت حقیقی یا حقوقی که برنده مزایده مذکور می شود، کاربری،ماهیت و تاریخچه این باشگاه را که اتفاقاً می تواند به درآمد اقتصادی و اشتغال زایی در صنعت گردشگری بیانجامد را مدنظر داشته باشد. پنجم خرداد سالروز کشف نفت و روز تولد شرکت شهر مسجدسلیمان گرامی باد.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=27804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.