• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11718اخبار امروز : 2
0

تولید و اشتغال فقط یک شعار نیست/ قاچاق کالا سبب شده، اشتغال درون جامعه به شدت افت پیدا کند/ تمام ارکان نظام باید تلاش کنند

  • کد خبر : 27457
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید و اشتغال فقط یک شعار سال نیست، بلکه یک چارچوب و تکلیف بوده و همه مکلف به اجرای آن هستند. به گزارش سایت خبری باشگاه رزونامه نگاران مسجدسلیمان علی عسکر ظاهری، اظهار کرد: بحث تولید و اشتغال آن‌چنان اهمیت دارد که مقام […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید و اشتغال فقط یک شعار سال نیست، بلکه یک چارچوب و تکلیف بوده و همه مکلف به اجرای آن هستند. به گزارش سایت خبری باشگاه رزونامه نگاران مسجدسلیمان علی عسکر ظاهری، اظهار کرد: بحث تولید و اشتغال آن‌چنان اهمیت دارد که مقام معظم رهبری این دو مقوله را به عنوان یک فرمان کلی صادر کرده‌اند و تنها یک شعار تبلیغاتی و انتخاباتی نیست.

وی افزود: ارکان نظام اعم از مجلس، قوه قضائیه و قوه مجریه مکلف هستند که بر اساس الگوهای اقتصاد مقاومتی تلاش و عمل کنند، تولید را افزایش دهند و زمینه اشتغال را در جامعه مهیا کنند؛ زیرا تولید و اشتغال در جامعه و افزایش درآمد سرانه رسالت و وظیفه تک تک ماست.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس ادامه داد: بیکاری یکی از عواملی است که متأسفانه به شدت همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. باید شناسایی کنیم که چه عواملی باعث ایجاد بیکاری در جامعه شده است. آیا سیاست‌های پولی در جامعه اشتباه بوده یا سیاست‌های کلی در زمینه اشتغال چه اشکالاتی داشته است.

ظاهری عنوان کرد: اولین اقدامی که باید صورت بگیرد، جلوگیری از ورود کالاهای غیرقانونی به کشور است زیرا قاچاق کالا سبب شده، اشتغال درون جامعه به شدت افت پیدا کند.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود مشکلات و نواقص قانونی را حل کنیم و زیرساخت‌ها نیز مهیا شود. همچنین باید سرمایه‌گذاران را به سمتی سوق دهیم که علاقه‌مند شوند و سرمایه خود را در زمینه اشتغال به کار گیرند، نه در بعضی معاملات سوری و دلالی و معتقدیم پول باید منجر به ایجاد اشتغال و تولید شود.

ظاهری با تاکید بر این که باید بحث قاچاق کالا را خیلی در کشور جدی بگیریم، گفت: برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی در راستای اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، یک آغاز است و این روند باید همچنان ادامه پیدا کند. لازمه تحقق شعار امسال این است که همه با همدلی، همفکری و پشتیبانی عوامل اجرایی کشور و حمایت از سرمایه‌گذاران و تولید در مسیر تحقق این شعار گام بردارند و تلاش کنند؛ در این صورت است که منویات رهبری در زمینه این مسایل محقق می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=27457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.