• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

صندلی شورای پنجم مسجدسلیمان جایی برای استراحت نیست!/ در شورای پنجم ، اولویت شفاف سازی و تعامل باشد

  • کد خبر : 27416
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/حسن کریمی:معضلات حال حاضر شهرستان مسجدسلیمان بر کسی پوشیده نیست. کم تر کسی است که نداند ساکنان شهر مسجدسلیمان، بنا به گزارش سازمان های مختلف در سال ۹۵ در بسیاری از بخش ها دارای نارسایی های مهمی می باشند و شهروندان این شهر  هر روز با آرزوی دستیابی به روزی بهتر و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/حسن کریمی:معضلات حال حاضر شهرستان مسجدسلیمان بر کسی پوشیده نیست. کم تر کسی است که نداند ساکنان شهر مسجدسلیمان، بنا به گزارش سازمان های مختلف در سال ۹۵ در بسیاری از بخش ها دارای نارسایی های مهمی می باشند و شهروندان این شهر  هر روز با آرزوی دستیابی به روزی بهتر و آینده ای بهتر تنها به انتظار می نشینند.

در دوره چهارم شورای شهر مسجدسلیمان به اندازه کافی مسجدسلیمان درگیر تنش های گوناگون شد که پیش از این نیز بررسی ها و تحلیل های بی شماری در وصف این شورا از سوی اصحاب رسانه و فرهیختگان شهرستان به رشته تحریر در آمد و جای بسی تامل است که هیچ نقدی در دوران ۴ ساله اخیر جنبه بازدارنده و یا اصلاح کننده نداشته است و می توان این گونه برداشت کرد که در این دوران هیچ گوش شنوایی برای شنیدن نقدها در دسترس نبود.

در دوره چهارم شورای شهر مسجدسلیمان ما شاهد حضور کم رنگ جایگاه مردم در مردمی ترین نهاد برآمده از دل مردم بودیم و شاید این امر باعث شده تا امروز یکی از اولویت‎های مهم شورای پنجم این باشد که به طور شفاف فرایند ساز و کار نظارت را برای مردم بیان کنند، در حال‎ حاضر به علت عدم شفاف‎سازی، مردم به درستی از ساز و کار و اقدامات شورا و همچنین از قوانین آگاهی ندارند. و در شورای پنجم اولویت در این است که قانون‎گذاری در صحن شورا به گونه‎ای باشد که مردم در جریان کامل آن قرار گیرند.

نگارنده شفافیت و آگاهی بخشی و تعامل را از اصول مهم و اولویت های کلیدی می داند که می تواند حلقه اتصال میان مردم و شورا و به طبع شهرداری باشد که در صورت برقراری این ارتباط ما شاهد پیشرفت چشم گیری در زمینه های مختلف در حوزه مدیریت شهری خواهیم بود و این مسئله خود آغاز یک مسیر نو در راستای پیشرفت شهرستان می باشد .

اما نباید از این مسئله غافل باشیم که هم اکنون ما در نقطه ای قرار داریم که تمرکز بر روی گذشته ما را از دستیابی به آینده مطلوب بازخواهد داشت و تنها راه پیش رو این است که با نیم نگاهی به گذشته برای آینده تلاش تصمیم بگیریم. امروز مردم مسجدسلیمان همگی اساتید بی بدیل در شناسایی مشکلات و معضلات هستند و به دنبال کسی نیستند که این مشکلات را صرفا بازخوانی کند و یا به عبارتی لالایی بخواند . مردم انتظار دارند کسی بیاید و بدور از حاشیه تنها برای ابادانی این شهر تلاش کند و خود را وقف خدمت به این شهر کند و بی شک  صندلی شورای پنجم مسجدسلیمان جایی برای استراحت نیست .

در این میان بد نیست به حضور چشم گیر جوانان در این دور از انتخابات اشاره کنیم که این مسئله خود نوید یک پوسته اندازی در حوزه مدیریت شهری را می دهد و حرکت تکمیل کننده آن حضور مردم پای صندوق رای و اعتماد به جوانان مستعد و شایسته و به طبع انتخاب آنها به عنوان بازوهای مردمی در دوره پنجم شورای شهر می باشد .

در پایان باید یا اور شویم، از آنجا که شورای شهر و شهرداری ماهیتا نهادی اجتماعی است؛ نباید عرصه وزن کشی ها و رقابت های سیاسی و یا پلکان دست یابی به مناصب سیاسی واقع گردد. البته مفهوم اینکه شورا نهادی اجتماعی است این نیست که اعضای شورای شهر بی بهره از دانش سیاسی باشند. اصولا فعال اجتماعی بودن یا فعال حقوق بشری بودن به معنای فاقد بینش سیاسی بودن نیست بلکه مبین جهتگیری و نوع مأموریت و مسئولیتی است که برعهده دارند.

حسن کریمی

فعال اجتماعی و کارشناس روابط عمومی شرکت تعمیرات نیروگاهای برق آبی خوزستان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=27416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.