• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
3

گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از:
اولین نشست از سلسله جلسات هم اندیشی با محوریت انتخاب الگوهای صحیح فرهنگی و اخلاق انتخاباتی برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 27319
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- اولین نشست از سلسله جلسات هم اندیشی با محوریت انتخاب الگوهای صحیح فرهنگی و اخلاق انتخاباتی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خبرنگاران و مطبوعات مسجدسلیمان و با حضور جمعی از اهالی رسانه و هنرمندان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان سید فرید موسوی سرپرست […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- اولین نشست از سلسله جلسات هم اندیشی با محوریت انتخاب الگوهای صحیح فرهنگی و اخلاق انتخاباتی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خبرنگاران و مطبوعات مسجدسلیمان و با حضور جمعی از اهالی رسانه و هنرمندان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان سید فرید موسوی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: از جامعه مطبوعات و خبرنگاران همیشه در صحنه شهرستان تشکر می کنم که در این جریان سیاسی، اجتماعی بسیار مهم ورود کرده اند. وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در این هم اندیشی ها و بحث های کارشناسی در خصوص فرهنگ انتخاباتی به مسجدسلیمان کمک کنیم. موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از ابزارهای نامشروع برای دستیابی به پیروزی های سیاسی نمی تواند ما را از این بن بست های اجتماعی که در مسجدسلیمان وجود دارد رهایی بخشد که امیدواری که با چنین مباحث کارشناسی بتوانیم در رقم زدن این جریان اجتماعی مرتکب نقصان نشویم.

عزت الله قاسمی از پیشکسوتان عرصه خبر نیز در سخنانی گفت: خیلی ها معتقد بودند اهالی رسانه و جامعه هنری شهرستان باید در انتخابات ورود کنند . جلسات متعددی در این رابطه برگزار شد. بعضی ها معتقد بودند که باید لیست ارائه بدهیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اهالی رسانه تنها به ارائه معیارها بپردازند و انتخاب را بر عهده مردم بگذارند. وی با بیان این که روشنگری وظیفه اهالی رسانه است و می تواند در یک انتخاب صحیح به مردم کمک کند به سخنان خود پایان داد.

دکتر مسعود شهبازی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سخنران بعدی پشت تریبون قرار گرفت. وی گفت: رسانه ها چشم بینا و بازوی جامعه هستند چرا که معضلات جامعه را رصد و برای رفع معضلات ارائه راهکار می دهند و در بسیاری از مواقع با روشنگری عای شان باعث شفاف سازی و رفع مشکلات و معضلات جامعه می گردند. رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان افزود: وقتی صحبت از انتخابات می شود باید ملی بیاندیشیم و منطقه ای عمل کنیم. ما در مسجدسلیمانی زندگی می کنیم که باید با توجه به شرایط موجود بهترین انتخاب را به ویژه در عرصه شورای شهر داشته باشیم.

شهبازی گفت: ما انسان ها بر خلاف سایر موجودات به روش های مختلفی انتخاب می کنیم، برخی انسان ها انتخاب های شان سودجویانه است که در صدر اسلام هم دیدیم برخی ها به پیامبر(ص) گفتند ما به شما ایمان می آوریم به شرطی که این شرایط را برای ما فراهم کنید، چنین انتخابی سودجویانه است. برخی هم  از روی تهدید انتخاب می کنند یعنی در خلوت خود حساب و کتاب می کنند که اگر ما این انتخاب را انجام ندهیم در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد و ما را تهدید می کنند.

وی افزود: عده ای دیگر ما را برای انتخاب تطمیع می کنند و به ما وعده می دهند و ما را به طمع می اندازند اما بهترین نوع انتخاب، انتخاب از نوع آگاهانه است، انتخابی که بعد از آن پشیمان نشویم. خیلی از ماها بعد از انتخاب مان پشیمان می شویم چون در انتخاب مان همه جانبه نگر نبوده ایم و به علت این که انتخابمان از روی آگاهی نبوده پشیمان می شویم.

وی تاکید کرد: انتخاب آگاهانه می شود انتخاب اصلح اما اصلح چه کسی است؟ اصلح کسی است که به درد مردم رسیدگی می کند و پاک دست است و این چیزی است که در مسجدسلیمان خیلی برای ما مهم است. اصلح اهل تقوا و خرد جمعی است اما خیلی از مواقع افرادی هستند که اعتقادی به خرد جمعی نداشته و خود رای هستند که چنین اشخاصی نمی توانند عضو یک شورا باشند…

عضو انجمن نخبگان استان خوزستان تصریح کرد: اصلح خداترس و عادل است و از سلامت روان برخوردار است. باید کسانی را که وارد عرصه شورا می شوند بررسی کنیم که اگر این افراد سلامت روانی نداشته  باشند به خود و جامعه آسیب می رسانند.

وی عنوان داشت: اصلح تعهد و تخصص دارد و دغدغه مند است. به امور شهری اشراف دارد و برای منافع شخصی خودش کار نمی کند. یکی از مشکلات ما در عرصه شورای اسلامی شهر این است که منافع جمعی را بر منافع شخصی ترجیح نمی دهند.

وی با بیان این که عضو شورای شهر باید به وظایف خود آگاه باشد خاطرنشان ساخت: شورای شهر وظایفی دارد که در قانون مشخص است  اما دو وظیفه مهم شورا  اجرا و نظارت است و افراد باید اشراف کامل به مسائل داشته باشند.

وی ضمن برشمردن عوامل عقب ماندگی در مسجدسلیمان اظهار داشت:در مسجدسلیمان یکسری آسیب ها در انتخابات داریم که به نوعی می توان آنها را عوامل عقب ماندگی مسجدسلیمان و بختیاری برشمرد.یکی از این دلایل قوم گرایی در قوم بختیاری و مسجدسلیمان است. بختیاری زخم خورده قوم گرایی و انتخابات و انتصاباتی است که نه براساس شایسته سالاری بلکه براساس ژنتیک انجام شده است.

وی ادامه داد:وقتی ما براساس ژنتیک و قومیت انتخاب می کنیم و قوم گرایی انتخاب می کنیم کار ما شبیه لانه سازی پرندگانی است که هزاران سال است براساس غریضه انجام می دهند و این خیلی ویرانگر است که اگر کسی در ستادهای انتخاباتی ما حضور نداشته باشد  آن شهروند را شهروند درجه دوم محسوب می کنیم.

دکتر شهبازی تصریح کرد:تا کی ما می خواهیم ملاک هایمان در انتخاب به جای این که بر اساس توامندی و توانایی های افراد باشد متوجه این سوال کلیشه ای باشد که فرد از کدام طایفه است؟

وی در رابطه با معضلات انتخابات افزود: در انتخابات مسجدسلیمان معضل دیگری که دیده می شود عدم مطالبه گری ما بختیاری ها است.عدم مطالبه گری از ماانسانهای قانعی ساخته است که برای ذره ای آسفالت چندین پلاکارد می زنیم در صورتی که این وظیفه ذاتی و اولیه آن مسئول است.این معضل بنرنویسی که در مسجدسلیمان راه افتاده نشان دهنده این است که به حق و حقوق خودمان آشنا نیستیم و شهروندان مطالبه گری نیستیم که همین هم باعث شده مناطق بختیاری نشین جز مناطق کم برخوردار باشند و این کم برخورداری ما ریشه در خودمان دارد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان خطاب به مطبوعات گفت: ازشما می خواهم انتخابات قوم گرایی را زیر سوال ببرید. از مسئولان بپرسید چه برنامه ای برای مشکلات و معضلات مسجدسلیمان دارند. چرا مردم مسجدسلیمان باید دره ای از لجن زار و فاضلاب رو باز در سطح شهرشان در جریان باشد و سلامت عمومی مردم مسجدسلیمان در خطر باشد؟ از مسئولان بپرسید چه برنامه ای برای فضای شادابی و نشاط مردم دارند؟

وی با انتقاد از شورای شهر مسجدسلیمان تصریح کرد: چهار سال شورای شهر ما درگیر دعواهای درونی خودشان بودند و تا زمانی که شورای شهر با هم درگیر باشند به جای ائتلاف تبدیل به اختلاف می شوند. شورا باید محلی برای خرد جمعی بشود و به عنوان یک شخصیت حقوقی برای رفع معضلات مردم تلاش کنند اما متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.

دکتر شهبازی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم معیارها و ملاک هایمان برای انتخاب اصلح باشد و فردی را انتخاب کنیم که شایستگی و لیاقت لازم را داشته باشد. لازم به ذکر است مجری گری این برنامه بر عهده آرمان موری احمدی بود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=27319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.