• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
1

دومين بسته انتخاباتي باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان
شنیده ها: هیچ کدام از ثبت نام کنندگان شورای پنجم مسجدسلیمان مدرک تحصیلی دکترا را ارائه نداده اند/ از مجموع ۱۴۹ نفری که برای شورای شهر مسجدسلیمان ثبت نام کرده اند ۱۴۴ نفر تایید شده اند. یک نفر از کاندیداها از حضور در انتخابات انصراف داده است/ بیش از ۵۰ درصد از کاندیداهایی که برای شورای شهر مسجدسلیمان ثبت نام کرده اند از سه طایفه هستند و سهم دیگر طوایف زیر ۵۰ درصد می باشد

  • کد خبر : 27174
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- انتخابات یک فرآیند تصمیم‌گیری رسمی است که طی آن مردم برای ادارهٔ امور عمومی خود شخص یا اشخاصی را برای مقامی رسمی به مدت معلوم بر می‌گزینند. در مسجدسلیمان نیز همانند اقصی نقاط کشور پس از ثبت نام کاندیداها بررسی تایید صلاحیت ها توسط هیئت اجرایی به پایان رسید. سایت خبری […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- انتخابات یک فرآیند تصمیم‌گیری رسمی است که طی آن مردم برای ادارهٔ امور عمومی خود شخص یا اشخاصی را برای مقامی رسمی به مدت معلوم بر می‌گزینند. در مسجدسلیمان نیز همانند اقصی نقاط کشور پس از ثبت نام کاندیداها بررسی تایید صلاحیت ها توسط هیئت اجرایی به پایان رسید. سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به منظور ایجاد فضای شور و نشاط برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مسجدسلیمان اخبار انتخاباتی خود را در قالب دومین بسته انتخاباتی منتشر و تا ۲۹ اردیبهشت زمان برگزاری انتخابات حداقل هفته ای یک بار این اخبار را در قالب بسته های انتخاباتی منتشر خواهد کرد که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد…

شنیده های باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان از اخبار این روزهای انتخابات را در بسته خبری دوم بخوانید:

*حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان گفت: به هفت عزیزی که قرار است انتخاب شوند می‌گویم قوانین شورای شهر را به خوبی مطالعه کنند، طوایف عزیز هم قوم‌گرایی نکنند. وی ادامه داد: دیده ام در یک طایفه ای بدون حضور کاندیداهای شان جمع شده اند و با قرعه یکی را به عنوان کاندیداها معرفی کرده اند این قلدر بازی ها چیست که در می‌آورند، طایفه باید آزاد بگذارد جوانان شان را، چه کسی گفته است ۸۰ نفر نماینده یک طایفه است!؟

* در فضای مجازی گاهاً مشاهده می شود بعضی از کاندیداها خود را به عنوان دکتر معرفی می کنند اما شنیده های باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حاکی از آن است هیچ کدام از ثبت نام کنندگان شورای پنجم مسجدسلیمان مدرک تحصیلی دکترا را ارائه نداده اند.

*طبق شنیده ها ۲۸نفر از ثبت نام کنندگان این دوره شورای شهر مسجدسلیمان دارای مدرک فوق لیسانس و ۱۲۱ نفر نیز دارای مدرک لیسانس هستند.

* ۲۹ نفر از ثبت نام کنندگان بیکار، ۵ نفر شغل آزاد، ۳ نفر پیمانکار، ۱۷ نفر آموزش و پرورش، ۶ نفر از اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد، ۱ نفر دانشگاه پیام نور، ۹ نفر شهرداری، ۱۷ نفر شرکت نفت و ۶۲ نفر نیز در سایر مشاغل مشغول خدمت هستند.

*شنیده ها حاکی از آن است از مجموع ۱۴۸ نفری که برای شورای شهر مسجدسلیمان ثبت نام کرده اند ۱۴۴ نفر تایید شده اند. همچنین شنیده ایم یک نفر از کاندیداها قبل از جلسه هیات اجرایی جهت تعیین صلاحیت ها به علت عدم استعفا مدیریتی خود از کاندیداتوری انصراف داد. کسانی که در این مرحله رد صلاحیت می شوند از تاریخ سوم تا ششم اردیبهشت ماه مهلت دارند نسبت به این امر شکایت کنند و سپس نظر قطعی در ارتباط با رد صلاحیت ها در ۱۷ اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد. بعد از طی مراحل مذکور و طبق قانون نامزدهای تایید شده از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت فرصت دارند که تبلیغات کنند، حال نگاهی به روند تایید صلاحیت ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا خواهیم داشت.

*تعدادی از فعالان سیاسی اجتماعی مسجدسلیمان در حال تهیه لیست های انتخاباتی حزبی، هنری، مستقل و… با عناوین مختلف هستند اما به صورت رسمی هنوز لیستی منتشر نشده است.

*بیش از ۵۰ درصد از کاندیداهایی که برای شورای شهر مسجدسلیمان ثبت نام کرده اند از سه طایفه هستند و سهم دیگر طوایف زیر ۵۰ درصد می باشد.

*فرهاد افشارنیا رئیس‌کل دادگستری خوزستان در نخستین جلسه ستاد پیشگیری از وقاع جرائم انتخاباتی در استان خوزستان گفت: پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، وظیفه ذاتی این ستاد است و رئیس قوه قضائیه نیز بر آن تاکید زیادی دارد. وی در ادامه گفت: طبق نص صریح قانون، استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و با افرادی که از این قوانین تخطی کنند برخورد قانونی می‌شود. افشارنیا با بیان این که دستگاه قضایی در برخورد با افراد متخلف، هیچ‌گونه اغماض و چشم‌پوشی نمی‌کند افزود: این ستاد در اجرا و نظارت دخالتی ندارد و هرکدام از این وظایف به دستگاه‌های مربوطه واگذار شده است.

*تبلیغات نامزدهای احتمالی شوراهای اسلامی شهرو روستا در خوزستان از چندی پیش در رسانه های مجازی شروع شده است. طبق تقویم اعلام شده از سوی وزارت کشور، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۹اردیبهشت ماه ۱۳۹۶به صورت همزمان برگزار می شود.

*با توجه به اعلام رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مبنی بر برگزاری انتخابات شورا در ۱۵۰ شهر کشور به‌صورت الکترونیکی، این انتخابات در ۱۵ شهر خوزستان از جمله شهرستان مسجدسلیمان به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد. محمدجواد کولیوند اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور بررسی‌های لازم را برای برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی انجام داده‌اند. وی افزود: بر این اساس انتخابات شورا در شهرهای با هفت و ۹ نفر نماینده به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد. که یکی از آن شهرها مسجدسلیمان می باشد…

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=27174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.