• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
1

همزمان با ایام فاطمیه
حضور کاروان رهروان راه شهداء در منزل شهید جاویدالاثر علی ایزدیان

  • کد خبر : 26505
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- کاروان رهروان راه شهداء توسط هیئت حضرت رقیه سلام الله علیها همزمان با ایام شهادت بانوی بی نشان حضرت فاطمیه زهرا سلام الله علیها به منزل شهیدان مفقودالاثر رسید. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان شهید علی ایــزدیــان فرزند مراد در سال ۱۳۴۷ در منطقه آبگاه جنوبی حد فاصل […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- کاروان رهروان راه شهداء توسط هیئت حضرت رقیه سلام الله علیها همزمان با ایام شهادت بانوی بی نشان حضرت فاطمیه زهرا سلام الله علیها به منزل شهیدان مفقودالاثر رسید. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان شهید علی ایــزدیــان فرزند مراد در سال ۱۳۴۷ در منطقه آبگاه جنوبی حد فاصل جاده اصلی شوشتر به مسجدسلیمان در خانواده ای از عشایر بختیاری متـــولد شد. وی که فرزند سوم خانواده بود دو برادر از خود بزرگ تر داشت. با توجه به استخدام پدرش در شرکت نفت مسجدسلیمان، به همراه خانواده به این شهر مهاجرت کرده و در منطقه نفتون ساکن شدند. علی که از کودکی انسانی متین و جذاب بود، بسیار مورد علاقه پدر و مادرش قرار گرفته بود. با رفتن علی به دبستان و اوج گیری فعالیت های انقلابی جوانان در همه شهرها و روستاها،محمد و سعید دو برادر بزرگ تر علی که از جوانان انقلابی و پیرو خط امام بودند با تشکیل کمیته های انقلابی بین جوانان فعالیت هایی نظیر پخش اعلامیه های حضرت امام در سطح شهر و روستاهای منطقه، را انجام می دادند. به واسطه ارتباط نزدیک بین سعید و برادر حاج محسن رضایی، سعید به عنوان فردی مورد وثوق و اطمینان جهت انتقال اعلامیه های امام از اهواز به مسجدسلیمان و شهرهای اطراف انتخاب شد. با پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان امام خمینی مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمد و سعید وارد سپاه شدند. علی که دوران نوجوانی خود را می گذارند. با حضور خود به همراه برادرانش، در جلسات فرهنگی انقلابی، در بسیج محله، روحیه انقلابی،درونش غوغا میکرد.وعاشق امام امت بود. ودر تمام مراسمات مدرسه و راهپیمایی با شوق و ذوق عکس امام خمینی را در دست می گرفت و جلو جمعیت حرکت می کرد. در حالی که دانش آموز کلاس دوم راهنمایی بود و تنها ۱۴سال داشت.

با توجه به حضور برادرانش در خط مقدم و مجروح شدن آن ها، بر روی دوش خود وظیفه بیشتری احساس می کرد، که باید به جبهه برود. در چندین مرحله اقدام به رفتن نمود ولی به دلیل سن کم و عدم رضایت پدر موفق نشد. از آنجا مادرش نیز مسئول کمیته بانوان در امورات پشتیبانی جنگ در شهر مسجدسلیمان بود و روحیه انقلابی در بین خانواده اش موج می زد، علی هرگز ناامید نشد و با شهامت و جسارتی که در بسیج محل از خود نشان داد توانست رضایت پدر و مادر را جلب کند و به همراه برادرش سعید عازم جبهه شد.

با گذراندن دوره های آموزشی دو ماهه موفق به رفتن در خط مقدم منطقه فکه شد. و در کنار رزمندگان اسلام به مبارزه با دشمن بعث متجاوز عراق پرداخت.

علی ایزدیان در سال ۱۳۶۱در عملیات والفجر مقدماتی منطقه فکه با رشادت و شهامت جنگید و مظلومانه به شهادت رسید. همچنان پیکر پاکش در منطقه عملیاتی فکه در بین شهدای گمنام، زینت بخش خاک خوزستان، کربلای ایران زمین است. پس از گذشت سال ها پدر و مادرش در انتظار بازگشت پیکر فرزندشان بودند اما آرزوی دیرینه ی پدر بزرگوار شهید هرگز محقق نشد و سرانجام در اسفند ۹۵ روح آن بزرگ مرد قهرمان پرور به وصال شهیدش رسید.

کاروان رهروان راه شهداء، به همراه پایگاه مقاومت بسیج حمزه سید شهدا و مسجدصاحب الزمان کلگه (عج)  با حضور در منزل شهید و برگزاری مراسم یاد و خاطره شهید و پدر مرحومش را گرامی داشتند. گفتنی است هیئت فرهنگی مذهبی حضرت رقیه سلام الله علیها در قالب کاروان رهروان راه شهداء همزمان با ایام فاطمیه به منزل شهیدان مفقودالاثر سرکشی خواهد کرد.

IMG-20170225-WA0019IMG-20170225-WA0020(1) IMG-20170225-WA0018(1)

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=26505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.