• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

حجت الاسلام میرشاهی در جلسه روشنگری واحد دانشگاهی مسجدسلیمان:
انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب امام حسین(ع) است

  • کد خبر : 26288
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- حجت الاسلام میرشاهی در جلسه روشنگری که در واحد دانشگاهی مسجدسلیمان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب امام حسین(ع) است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد واحد مسجدسليمان، جلسه روشنگری به همت بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- حجت الاسلام میرشاهی در جلسه روشنگری که در واحد دانشگاهی مسجدسلیمان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب امام حسین(ع) است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد واحد مسجدسليمان، جلسه روشنگری به همت بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با حضور رییس، معاونین و تنی چند از کارکنان، استادان و دانشجویان برگزار شد. در این جلسه حجت الاسلام نادعلی میرشاهی امام جماعت این وحد دانشگاهی در سخنانی به تشریح برخی از ویژگی‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

ایشان در بخشی از سخنان خود گفت: در بررسی قیام امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی ایران، در ابعاد مختلف نکات مشابه‌ای دیده می‌شود.  به عنوان مثال می‌توان به برخی از این نقاط مشترک، چون: سیاسی بودن، ریز بینی، نکته سنجی، در نظر گرفتن زمان و مکان مناسب و اهداف در نظر گرفته شده، اشاره کرد. حجت الاسلام میرشاهی در خصوص اهداف و ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، گفت: امام خمینی (ره) برای این انقلاب اهداف مختلف و ارزشمندی در نظر گرفته بود . اسلام و برقراری حکوت اسلامی اولین موضوعی بود که در آرمان‌های امام(ره) مورد توجه قرار داشت.

وی در خصوص سایر ویژگی‌های این انقلاب، افزود: ظلم ستیزی، حفظ ارزش‌های انسانی، مردمی بودن و آغاز حرکت‌های انقلابی از پایین ترین اقشار و در تمامی شهرها به ویژه شهرهای کوچک، هماهنگ بودن مردم با علما و روحانیون ، پیوستن احزاب و گروه‌های مختلف به مردم و هم صدا شدن در برابر طاغوت را برخی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران است.

امام جماعت واحد دانشگاهی مسجدسلیمان در ادامه ضمن تشریح ویژگی‌های ذکر شده قبلی، در تکمیل صحبت خود گفت: خصلتی دیگر انقلاب اسلامی ایران این بود که امام(ره) به عنوان رهبری انقلاب نه تنها خودش را به مردم تحمیل نکرد بلکه اصلاً برای این سمت کاندید نشده بود، بلکه مردم  از امام درخواست کردند رهبری انقلاب را قبول کند.

وی گفت: ویژگی دیگر انقلاب اسلامی ایران که به انقلاب امام حسین(ع) شبیه بود، این است که مردم از جان خود که ارزش‌مندترین دارای‌شان است برای پیروزی انقلاب گذشتند همان‌گونه که امام حسین(ع) و یارانش از جانشان در راه قیام کربلا گذشتند. حجت الاسلام میرشاهی، افزود: موضوع دیگر این‌که قیام کربلا مربوط به زمان و مکان خاص نبود و به همه دنیا کشیده شد و حرکت انقلاب اسلامی ایران نیز تنها برای ایران نبود چون امروز پس از حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد نفوذ آرمان‌ها و پیام این انقلاب به همه کشورهای جهان و الگو برداری ملت‌ها مظلوم در جهت‌گیری حرکت‌های ضلم ستیزانه و به زیر کشیدن طاغوت در برخی کشورها هستیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=26288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.