• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

کاروان رهروان راه شهداء به منزل شهیدعبدالکریم(سرخاب)جلیلی رسید
برگزاری دعای کمیل به یاد شهیدی که اهل مراقبت از نفس بود + تصاوير

  • کد خبر : 26026
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- کاروان رهروان راه شهداء توسط هیئت فرهنگی مذهبی حضرت رقیه بنت الحسین (ع) با حضور رئیس بنیاد شهید، سازمان تبلیغات اسلامی، فرماندهی سپاه ناحیه مسجدسلیمان، نماینده فرمانداری، امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) کلگه با حضور در منزل شهید سرخاب جلیلی، در جمع برادران شهید و جمعی از مومنین با برگزاری […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- کاروان رهروان راه شهداء توسط هیئت فرهنگی مذهبی حضرت رقیه بنت الحسین (ع) با حضور رئیس بنیاد شهید، سازمان تبلیغات اسلامی، فرماندهی سپاه ناحیه مسجدسلیمان، نماینده فرمانداری، امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) کلگه با حضور در منزل شهید سرخاب جلیلی، در جمع برادران شهید و جمعی از مومنین با برگزاری دعای پرفیض کمیل به باز خوانی وصیت نامه آن شهید پرداختند و یادش را گرامی داشتند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان شهید عبدالکریم (سرخاب) جلیلی در ۱مرداد ماه سال ۱۳۴۶ در منطقه جریک از توابع مسجدسلیمان دیده به جهان گشود. وی پس از اتمام تحصیلات دوره دبستان و راهنمایی جذب بسیج و پایگاه مقاومت شهیدان قمربنی هاشم علیه السلام شد و با شروع جنگ تحمیلی و عضویت در گردان حضرت سلمان عازم جبهه های حق بر علیه باطل شد.

شهید سرخاب روحیه ای فوق العاده و دارای خصوصیات خاص اخلاقی بود که همواره از زبان همرزمانش نقل می گردد. او به شدت در پیروی از ولایت تاکید داشت تا جایی که در وصیت نامه اش عدم حضور افراد غیر معتقد به ولایت، در تشییع جنازه اش را گوشزد کرد.

شهید سرخاب با طلاب حوزه علمیه المهدی (عج) مانوس بود و پیروی از روحانیت و خط امام خمینی رحمت الله علیه را سرلوحه فعالیت های خود قرار داد و همواره دیگران را نیز به این مساله دعوت می کرد.

در دفترچه ای پر رمز و راز که از این شهید والامقام مقام باقی مانده مطالبی به دست آمده که نشان می دهد این پرستوی سفر کرده بسیار اهل مراقبت از نفس بوده و برای خود برنامه ای منظم داشته که فعالیت های خود را در آن قید می کرده، از آنجا که شهید سرخاب برخی رفتارهای روزمره و مباح را نیز گاهی برای خود گناه به حساب می آورد در پایان این دفترچه صفحات سفید را با قید روز و تاریخ خط کشیده و این گونه نگاشته خداوندا من از این که در این صفحات چیزی بنویسم که خلاف دستورات تو باشد از مقام تو بسیار شرم دارم.

سرانجام روح بلند شهید سرخاب جلیلی در منطقه عملیاتی شلمچه کربلای خوزستان و در طی عملیات کربلای ۵ در تاریخ ۲۲دی ماه ۶۵ در سن ۱۹سالگی به مقام پرفیض شهادت نائل گشت و در گلزار شهدای کلگه به خاک سپرده شد. کاروان رهروان راه شهداء توسط هیئت فرهنگی مذهبی حضرت رقیه بنت الحسین (ع) با حضور رئیس بنیاد شهید، سازمان تبلیغات اسلامی، فرماندهی سپاه ناحیه مسجدسلیمان، نماینده فرمانداری، امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) کلگه با حضور در منزل شهید سرخاب جلیلی، در جمع برادران شهید و جمعی از مومنین با برگزاری دعای پرفیض کمیل به باز خوانی وصیت نامه آن شهید پرداختند و یادش را گرامی داشتند.

در این محفل فرمانده سپاه ناحیه مسجدسلیمان جناب سرهنگ حسینی و شیخ رباط مسئول بنیاد شهید مطالبی در خصوص مقام شهداء و اهمیت فعالیت هیئت رقیه بنت الحسین (ع) و کاروان رهروان راه شهداء عنوان کردند.

IMG-20170203-WA0003IMG-20170203-WA0002 IMG-20170203-WA0004IMG-20170203-WA0001

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=26026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.