• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

کاروان رهروان راه شهداء در منزل شهید روحانی حجت الاسلام ایرج (عبدالطاهر) خدادادی / شهیدی که در اخلاق نمونه و اولین شهید حوزه بود

  • کد خبر : 25904
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- کاروان رهروان راه شهداء در منزل شهید روحانی حجت الاسلام ایرج (عبدالطاهر) خدادادی با قرائت زیارت پر فیض عاشورا یاد این شهید عزیز را گرامي داشتند. .به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در سال ۱۳۴۷خداوند فرزندی به خانواده خدادادی اهداء کرد که بعدها نمونه ی کاملی از اخلاق و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- کاروان رهروان راه شهداء در منزل شهید روحانی حجت الاسلام ایرج (عبدالطاهر) خدادادی با قرائت زیارت پر فیض عاشورا یاد این شهید عزیز را گرامي داشتند. .به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در سال ۱۳۴۷خداوند فرزندی به خانواده خدادادی اهداء کرد که بعدها نمونه ی کاملی از اخلاق و محبت شد شهید ایرج (عبدالطاهر)خدادادی در منطقه ای عشایری از توابع چهارمحال و بختیاری دیده به جهان گشود و علی رغم مشکلات متعدد که مانع تحصیل بود عزم او را برای ادامه تحصیل دچار تزلزل نکرد و پس از طی دوره ی دبستان که همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود، جهت ادامه تحصیل به مسجدسلیمان رهسپار شد، در این دوره ها شهید ایرج با مبانی انقلاب آشنا گشت و از آنجا که سابقه تدین و انقلابی گری را در خانواده داشت به سرعت با مبانی نظام جمهوری اسلامی آشنا و کم کم مقالات متعددی را در روزنامه ها به چاپ رساند.

روح مقابله با ظلم و اشرافیگری در این شهید آنچنان پرورش یافته بود که در بسیاری از مقاطع نامه های سرگشاده ای را به برخی مسئولان نظام متذکر می شد. او پس از طی دوره های دبستان و راهنمایی وارد فضای معنوی حوزه مقدسه المهدی (عج) شد. ورود شهید ایرج خدادادی به حوزه علمیه روح بلند و پر معنویت او را جلای مضاعف بخشید و در محضر اساتید حوزه بیش از پیش با اخلاق وعرفان اسلامی آشنا گشت.

او آنچان به اساتیدش عشق می ورزید که در وصیتش از خدا خواسته بود اولین کسی باشد که به مرحوم حجت الاسلام محمدی نجات (موسس و مدیر حوزه مقدسه المهدی (عج) ) بپیوندد و در آخر نیز این چنین شد و اولین کسی از طلاب حوزه علمیه که به درجه رفیع شهادت نائل گشت شهید خدادادی بود.

او در بخشی از وصیت نامه خود اینچنین آورده است: امام زمان (عج) را هر کس نبیند طلبه نیست، و باید برود سراغ کارهای دیگر، من در تمام چهار سال طلبگی ام آرزویم این بود که آن چهره ی مبارک را ببینم که رویت آن خیلی آسان و راحت است و بیان آن خیلی مشکل!دوستانش نقل می کنند در هنگام دعاها با گریه و حالی که داشت هر کسی که نگاهش می کرد حالش متحول می شد. سرانجام روح بلند شهید در عملیات کربلای پنج در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۳۰ در حالی که بدنش پر از ترکش بود و دو دستش همچون قمر منیر بنی هاشم (ع) از تن جدا گردید، آسمانی شد.

IMG-20170126-WA0008IMG-20170126-WA0007

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=25904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.