• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
1

در بازخوانی شهید شکراله راکی ؛کجایند مردان بی ادعا
شهیدی که حضور در جبهه های جنگ را به تحصیل در هندوستان ترجیح داد و ترک کشور را نامردی می دانست! +تصاوير

  • کد خبر : 25520
  • ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱:۰۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- وصیت خوانی شهید شکراله راکی توسط کاروان رهروان راه شهداء،هیئت حضرت رقیه بنت الحسین علیه السلام و پایگاه حضرت حمزه سید الشهداء کلگه و با حضور امام جماعت مسجد صاحب الزمان عج کلگه و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان کاروان رهروان راه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- وصیت خوانی شهید شکراله راکی توسط کاروان رهروان راه شهداء،هیئت حضرت رقیه بنت الحسین علیه السلام و پایگاه حضرت حمزه سید الشهداء کلگه و با حضور امام جماعت مسجد صاحب الزمان عج کلگه و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان کاروان رهروان راه شهداء در برنامه ی فرهنگی خود به بازخوانی وصیت شهید شکراله راکی پرداختند.

در این محفل نورانی که با قرائت قرآن و سخنرانی همراه بود وصیت نامه پر مضمون شهید سرافراز شکراله راکی قرائت شد. شهید راکی در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود ، به گفته ی خانواده شهید بزرگوار، شکراله راکی در حین کوچ عشایر در کوه های سر به فلک کشیده زاگرس بختیاری دیده به جهان گشود ودر دامان یکی از مادران وشیر زنان شهید پرور و شجاع ایل بختیاری با همه ی سختی های و مشقت های سالهای قبل از انقلاب مکتبی وعلاقه مند به مبانی اسلامی پرورش یافت و بار دیگر با شهادت و تقدیم خون پاکش ایستادگی و مردانگی را در تاریخ بختیاری جاودانه کرد.

در قطعه ای از وصیت نامه شهید که دل هر خواننده را پر از غم می کند اینگونه آمده به روایت مادر شهید او هنگام تولد شیر کافی نداشت وبعلت بسیاری مشکلات گاه گاهی به جای شیر به این نوزاد عزیزش آب ولرم می داد تا او زنده بماند و شهید پس از توصیه مادر بعد از شهادتش به عدم گریه وزاری فرموده است؛مادرم میدانم سوز وگداز دل مادری چیست،اما باید همواره خون داد وامیدوارم که آن آب داغهایی که در شب های سرد و بارانی به جای شیر به من می دادی حلالم کنی .

مادرم من موقعی که به جبهه رفتم تورا ندیدم اما مطمئن باش روحم از تو خدا حافظی کرده است. به نقل از برادر بزرگوار شهید؛شکراله راکی تحصیلات خود را در رشته ی فنی به سرانجام رسانید و پس از اتمام تحصیلات در حالی که مقدمات تحصیل در خارج از کشور برایش فراهم گردید،خروج از کشور را با شروع جنگ در جبهه های جنوب ،نامردی در حق مردم دانست وبی درنگ از پذیرش این فرصت سر باز زد تا بار دیگر جمله ی سردار شهید مصطفی چمران را اینگونه تفسیر کنیم که ؛وقتی شیپور جنگ نواخته شود فرق بین مرد و نامرد، تشخیص داده میشود و شهید راکی از جمله مردانی بود که این جمله تاریخی را در شهر هزار شهید مسجدسلیمان معنی بخشید و مردانه ایستاد تا هم تبارانش به او افتخار کنند و کوه های سر به فلک کشیده سلسه جبال زاگرس بختیاری در مقابل عظمت روح این مرد سر تعظیم فرود آورند وتاریخ نویسان قصه ی مردانگی بزرگان وشجاعان ایل بختیاری را با غرور در دفتر زرین ایلشان ثبت کنند. این شهید سر افراز در تاریخ ۶۱/۲/۱ در عملیات بیت المقدس در شهر خرمشهر به یاران شهیدش پیوست.

img-20170107-wa0005img-20170107-wa0009img-20170107-wa0006img-20170107-wa0012

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=25520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.