• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11717اخبار امروز : 1
1

مديرعامل كارخانه آلومينيوم مسجدسليمان:
همایش معرفی صنایع پایین دستی آلومینیوم و جذب سرمایه گذار در بهمن ماه برگزار خواهد شد/ چهار شرکت خارجی معتبر جهانی حاضر به سرمایه گذاری در صنعت آلومینیوم سازی شده اند / بنیاد مستضعفان 60میلیارد تومان اعتبار با سود 8% از طریق بانک سینا در اختیار سرمایه گذاران خواهد گذاشت/ از برنامه کلنگ زنی فاز دوم14 % جلوتر هستم/ نتیجه آزمون بزودي اعلام خواهندشد

  • کد خبر : 25506
  • ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سیدعباس حسینی مدیرعامل کارخانه آلومینیوم سازی کاوه خوزستان عنوان کرد: فاز اول این کارخانه که تولید پروفیل است انشاالله این آمادگی را دارد که در بهمن ماه امسال به مرحله ای بهره برداری برسد البته با این پیش شرط که برق موردنیاز کارخانه توسط برق منطقه ای فراهم شود، همکاران اینجانب […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سیدعباس حسینی مدیرعامل کارخانه آلومینیوم سازی کاوه خوزستان عنوان کرد: فاز اول این کارخانه که تولید پروفیل است انشاالله این آمادگی را دارد که در بهمن ماه امسال به مرحله ای بهره برداری برسد البته با این پیش شرط که برق موردنیاز کارخانه توسط برق منطقه ای فراهم شود، همکاران اینجانب از مهندسین تا کارگران گرفته شبانه روز در حال تلاش هستند تا به وعده خود به مردم عمل کنند و کارخانه را در موعد مقرر راه اندازی کنند.

بعد از فاز اول هدف ما راه اندازی فاز دوم این کارخانه است که در این فاز تولید بیلت صورت خواهد گرفت، تولید بیلت حلقه مفقوده زنجیره تولید آلومینیوم در کشور می باشد. البته ما از برنامه کلنگ زنی فاز دوم14 % جلوتر هستم و بخشی از کار را انجام داده ایم.

 احداث این کارخانه در شهرستان مسجدسلیمان وارداتی می باشد و توجیح اقتصادی قابل قبول نداشته است چرا که مواد اولیه این صنعت وارداتی است اما آنچه که باعث این سرمایه گذاری شده نگاه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در این منطقه بوده است و اما چرا این صنعت انتخاب شد به این جهت که صنعت آلومینیوم یک صنعت مادر و اشتغال زا می باشد و به همین واسطه اگر در زمینه جذب سرمایه گذار کار اصولی شود به میزان قابل توجهی ایجاد اشتغال خواهد شد.

حسینی در ادامه عنوان کرد: با توجه به مصرف روزافزون آلومینیوم در صنایع مختلف در صورت تولید با کیفیت، این منطقه به یک قطب صنعتی آلومینیوم تبدیل خواهد شد در این پروژه همه چیز تخصصی و کارشناسی انجام شده است و تمام تلاش خود را داشته ایم که کارها با استاندارد کامل و100% انجام شود که در نهایت به تولید درجه یک دست پیدا کنیم. مديرعامل آلومينيوم ادامه داد:

تمام هدف ما توسعه و رشد منطقه بوده است که با همین نگاه و دیدگاه بوده که از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرده ایم، به طور مثال برای انجام کارها از پیمانکاران بومی استفاده کرده ایم اگر چه در ابتدا مشکلاتی بود و شاید برخی از پیمانکاران بومی از آن تجربه لازم و کافی برخوردار نبودند اما امروز خوشحالیم که این پیمانکاران می تواند کارهای بزرگ تری رابه عهده بگیرند و به بهترین شکل ممکن انجام بدهند.

به طور متوسط از آغاز پروژه تاکنون روزانه 150تا200 نفر در غالب فعالیت های مختلف مشغول به کار بوده اند.

حسینی اظهار داشت: در فاز اول این کارخانه 150تا200نفر جذب خواهند شد که طبق قول وقراری که با شهروندان نجیب مسجدسلیمان گذاشته ایم صدرصد این نیروها بومی خواهند بود و آزمون جذب آنان هم در 13 آبان ماه توسط سازمان سنجش برگزار شد و نتیجه این آزمون هم بزودي اعلام خواهندشد، همان طور که قبلاً مطرح کرده ایم کارخانه آلومینیوم به واسطه صنایع پایین دستی اش می تواند گامی موثر در جهت ایجاد اشتغال جوانان این منطقه برداشته باشد.

سید عباس حسینی تاکید کرد : 69محصول را از بین صنایع پایین دستی صنعت آلومینیوم که با سرمایه قابل دسترسی می توان در جوار این کارخانه راه اندازی کرد شناسایی کرده ایم. به همین منطور تیمی را پای کار آوردیم که طرح توجیهی ،میزان سرمایه مورد نیاز و در نهایت بازار مصرف، میزان تولید و سود حاصل آن را به تصویر بکشند و در همین خصوص کتابچه و پکیجی آماده کرده ایم که در اختیار جوانان و سرمایه گذاران قرار خواهیم داد.

مدیرعامل کارخانه آلومینیوم سازی بیان کرد: با سرمایه ای حدود یک میلیارد می توان یکی از صنایع پایین دستی این صنعت را راه اندازی کرد،البته اگر زیرساخت ها از طرف دولت مهیا شود این میزان آورده خیلی کم تر خواهد شد.

اگر صنایع پایین دستی راه اندازی شود آن وقت توانسته ایم به آن هدف بنیاد ونظام یعنی رفع محرومیت و توسعه واشتغال پایدار دست یافته باشیم. به ازای تولید یک تن آلومینیوم قابلیت ایجاد دو شغل وجود دارد و به ازای هرشغل در آلومینیوم 4 شغل دیگر در اقتصاد می تواند شکل بگیرد.

آلومینیوم معروف است به بانک انرژی،سود آوری آن از صنعت های دیگر خیلی بیشتر و به صرفه تر است،امروز تولید آلومینیوم در آمریکا و اروپا کمتر شده وبه سمت خاورمیانه سوق پیدا کرده است برخی از کشورهای هم جوارما از جمله  عربستان،قطر،امارات وحتی بحرین درحال قبضه کردن تولید بیشتر این صنعت می باشند . امروزه، در کشور ما تنها 350 هزار تن درسال تولید آلومینیوم داریم که این میزان تولید در مقابل نیاز داخلی ومعرف جهانی ناچیز است.

نرخ مصرف آلومینیوم در دنیا بسیار بالاست ودر صنعت های فراوانی ازجمله هوا- فضا- خودرو – ساختمانی الکترونیکی دارد. در فاز اول اکستروژن تولید پروفیل را داریم و در فاز بعد تولید بیلت را خواهیم داشت برای فاز دوم با یک شرکت معتبر اروپایی(اتریشی) هرت برت قرار دادمان را نهایی کرده ایم برای اجرای فاز دوم از سمت بنیاد هیچ مشکلی وجود ندارد فقط زیر ساخت ها خصوصاً تامین برق مورد نیاز تاکنون روی زمین مانده است.

انشالله با حمایت مسئولین شهری خصوصاً جناب فرماندار، نماینده و امام جمعه محترم و جناب دکتر شریعتی استاندار محترم که بسیار علاقمند هستند این پروژه به بهترین شکل ممکن خود به نتیجه مطلوب برسد نه تنها فاز اول بلکه فاز دوم که تولید بیلت است را به سر انجام خواهیم رساند.

سیدعباس حسنی ادامه داد: برای گسترش و توسعه اشتغال پایدار تاکید می کنم باید صنایع پایین دستی را مورد توجه بیشتری قرار دهیم و به همین منظور در صدد هستیم که در اواخر بهمن ماه همایش بزرگی در سطح استان وشهرستان با حضور سرمایه گذارای داخلی وخارجی برگزار نمائیم ،تابه امروز چهار شرکت خارجی معتبر برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند، شرکت دنیلی یکی از آنان است که تا سقف یک میلیارد یورو حاضربه سرمایه گذاری شده است . شرکت دوم شرکت NNC چین است که حاضر شده اند 85% فاینانس بکنند.

شرکت دیگری که در این زمینه اعلام آمادگی کرده است یک شرکت کره ای  می باشد که بسیار راغب و علاقه مند به سرمایه گذاری می باشد  تا جایی که مسولین این شرکت چندی پیش از محل کارخانه هم بازدید بعمل آورده اند ورئیس اتاق بازرگانی کشور مالزی هم آمادگی کامل خود را برای سرمایه گذارن دراین زمینه اعلام کرده است.

این چهار شرکت در همایش مذکور حضور پیدا خواهند کردونقطه نظرات و شرایط خود را مطرح خواهند نمود. در کنار این همایش چهار کارگاه آموزشی خواهیم داشت. و راه اندازی تور بازدید از صنایع پایین دستی برای سرمایه گذاری به منظور آشنایی بیشتر با این صنعت در دستور کار خود خواهیم داشت.

مهندس سید عباس حسینی در ادامه گفت: بنیاد مستضعفان برای استقبال از سرمایه گذاری برای به سرانجام رساندن صنایع پایین دستی 60 میلیارد تومان اعتبار تا پایین امسال با سود 8% برای پرداخت به سرمایه گزارن که حاضرند وارد این عرصه شود در نظر گرفته است که این اعتبار از طریق بانک سینا با شرایط آسان در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=25506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. آقای مرادی عزیز لطفاً در خصوص علت اعلام نشدن نتایج آزمون استخدامی کارخانه آلومینیوم در موعد مقرر پیگیری و اطلاع رسانی نمایید.با تشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.