• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
0

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد: وجود 839 اثر ثبت ملی شده در خوزستان

  • کد خبر : 2548
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از وجود 839 اثر ثبت ملی شده در استان خبر داد و گفت: آثار دیگری نیز در نوبت ثبت هستند باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- افشین حیدری اظهار کرد: در حال حاضر در خوزستان 839 اثر ثبت ملی شده وجود دارد که برای حفاظت از این آثار از همه توان میراث فرهنگی […]

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از وجود 839 اثر ثبت ملی شده در استان خبر داد و گفت: آثار دیگری نیز در نوبت ثبت هستند

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- افشین حیدری اظهار کرد: در حال حاضر در خوزستان 839 اثر ثبت ملی شده وجود دارد که برای حفاظت از این آثار از همه توان میراث فرهنگی خوزستان استفاده می‌کنیم. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی با اشاره به دیگر آثار ثبت شده خوزستان گفت: در استان خوزستان دو اثر ثبت جهانی معبد چغازنبیل و سازه‌های آبی تاریخی شهرستان شوشتر وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خوزستان به پرتعدادترین ثبت جهانی کشور نائل می‌شود، خاطر نشان کرد: در سال‌جاری پرونده ثبت جهانی محوطه تاریخی شوش در یونسکو ارائه می‌شود و با ثبت جهانی این اثر تاریخی خوزستان به تنها استان سه اثر ثبت شده در فهرست یونسکو مبدل می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه تلاش زیادی برای تدوین پرونده ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوش انجام شده است، افزود: از همه توان میراث فرهنگی خوزستان و تجربیات موجود در پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر و معبد چغازنبیل برای تدوین پرونده کامل محوطه تاریخی و باستانی شوش استفاده می‌کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان درباره تلاش‌های انجام شده در حوزه تدوین این پرونده تاکید کرد: این پرونده ثبت جهانی در مراحل پایانی قرار دارد و سرکشی‌های مستمر به این شهر در هفته‌های گذشته برای تدوین و تکمیل این پرونده مهم است.

وی خاطر نشان کرد: مانیتورینگ محوطه شوش به طور کامل انجام شده است و بر این اساس امکان نظارت بر محوطه تاریخی شهرستان شوش از مرکز استان نیز فراهم شده است.

منبع/فارس

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=2548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.