• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

مردی از جنس مردم

  • کد خبر : 2527
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۵:۴۲

او فریاد مظلومیت و معصومیت از دست رفته قوم بختیاری را جار و ضرورتا” استحقاق جایگاه گذشته پر افتخار بختیاری را می ستاید. او پرچم افتخار این قوم را بر بلندای کینو و آسماری، دلا و تاراز به احتزاز در آورده است. آنچه دل این مردم را چرکین کرده بود او زنگ زدایی کرد و […]

او فریاد مظلومیت و معصومیت از دست رفته قوم بختیاری را جار و ضرورتا” استحقاق جایگاه گذشته پر افتخار بختیاری را می ستاید. او پرچم افتخار این قوم را بر بلندای کینو و آسماری، دلا و تاراز به احتزاز در آورده است. آنچه دل این مردم را چرکین کرده بود او زنگ زدایی کرد و داد ستاند. او مردی است از جنس مردم….

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ پرويز دويد خسروي: شاید اگر در دستگاه اجرایی نظام اسلامی ما آن طور که انتظار می رفت در موضوع مدیریت عمل می شد این همه مشکلات اقتصادی نداشتیم. متأسفانه رویکرد مسئولين اجرايي كشور به بخش مدیریت نگاه شایسته سالارانه اي نبوده است. دستگاه مجریه کشور به تبعیت و تقلید از سازمان ها و احزاب سیاسی دیگر کشورها و با نگاه به بده بستان های درون گروهی و درون حزبی که پس از کسب قدرت سیاسی به دست می آورند از افراد زیر مجموعه آموزش ندیده وابسته به گروه و حزب خود بهره جسته و متأسفانه این افراد کارآمدی و شایستگی احراز مسؤلیت محوله را اغلباً نداشته و همين موجب بروز نارسایی ها و مشکلاتی در کل کشور شده است كه تبعات سوء آن را در جامعه مشاده مي كنيم.

نگاه حکومت اسلامی به مردم، نگاهی متعالی ست. شعار مردم سالاری آن هم مردم سالاری دینی اگر با همین رویکرد جهت مي يافت به طور قطع بسياري از مشکلات فعلی وجود نداشت. بايد توجه داشت كه اگر رویکرد جامعه، مردم سالاری است پس مدیران هم بایستی از جایگاه شایسته سالاری انتخاب شوند. در این چند دهه متوجه شده ايم که در بسياري از موارد رویکرد انتخاب مدیران در دپارتمان مدیریت کشور، رویکرد صحيحي نبوده و همیشه در مقاطع مختلف همراه با ایجاد یأس و نومیدی بوده است. در حكومت اسلامی بايد خادمین و شیفته گان خدمت و دلسوخته گان لایق را بر امور مسلمین نشاند.

اما در دهه اخیر و در مسجدسلیمان حجت الاسلام اميني امام جمعه محترم مسجدسليمان، پرچم رنج و هرمان این مردم را برافراشت، او خود را مسؤل می داند چرا كه محرومیت کشیده و مشقات زیادی را متحمل شده است. وي بسيار مورد وثوق و مردی از جنس مردم بوده است.

با نگاه به عملکرد خالصانه این همشهری غیرتمند درخواهیم یافت که اگر چه رسالتش ارشاد و راهنمایی و تبلیغ دین است اما با رویه ای كه پيش گرفت به عنوان بازوی اجرایی و زبان مردم در حال خدمت به همشهريانش مي باشد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وجود مردان فاضل و اندیشمند و بی ادعایی چون امینی افتخار مي كند که روزگار خوش خویش را صرف رفع دغدغه های روزمره مؤمنین کرده و پیوسته در رفع مشکلات امت اسلامی کوشا بوده و اهتمام می ورزند.

وجود پر برکت ايشان در جمع مردم باصفا و بی ریا موجب ظهور پیوندی ناگسستنی مابین جامعه معزز روحانیت و مردم گردیده است. انسان متواضعی که باید فریاد و ناسزاهای ناشی از بداخلاقی ها و بد رفتاری ها و کارشکنی ها و عدم پاسخگویی مدیران را تحمل کند…

ايشان مجبور است تاوان کم کاری ها، ندانم کاری ها و سیاست بازی های مدیران و مسولین را در مصلی جبران کند و حساب پس دهد. فلسفه نماز جمعه غیر از انجام فریضه نماز، گردهمایی و اتحاد و دید و بازدید جامعه معنوی است.

مهم ترين شاخصه امام جمعه ما در این است که او علاوه بر مسولیت خطیر ولایت معنوی منطقه به عنوان یک مجری و یک وکیل برای مردم کار می کند و جالب این که دست رد به سینه هیچ کس نمی زند. مردمی که داد نارضایتی شان را بر سر امام جمعه می زنند. او مطالبات مردم را صبورانه و با متانت از مدیران مي خواهد.

حتماً به یاد داریم در سال هاي گذشته اوضاع سياسي و مديريتي شهر به چه صورتي بود تا این که دو همشهری خوب ما حجج معزز آقایان حاجتی و امینی با تزریق امید و نشاط در مردم و جامعه شهری مردم را بیدار و امروز ثمره آن را مي بينيم.

تحولات عمرانی همچنین بوستان های گل و پارک های زیبا و… این میسر نمي شد مگر با ارشادات و راهنمایي های این عزيزان.

آن هایی که سال هایی را در این شهرستان سپری کرده اند اوضاع اسفناک مساجد که سنبل پاکیزگی و نظافت هستند را دبده اند. خرابه هایی كه با مدیریت آقاي امینی و حاج اقا حاجتی مجدداً بازسازی و نوسازی شد.

نقش ایشان در ادامه فعالیت حوزه علمیه غير قابل انكار است. شهرستاني که مسکو سلیمانش می خواندند به عنوان مدیر حوزه علمیه در نشر و اشاعه اسلام و پرورش استعدادهای بومی و اعتلای آبروی دینی به مرکز پرورش فقهای اسلامی در کشور تبدیل شده و موجب افتخار علمای اسلامی ست.

امامت جمعه این شهرستان با توجه به محرومیت مسجدسليمان موجب اتحاد و یکپارچگی مردم و تحکیم اعتقادات آن ها علی رغم مشکلات اقتصادی شده است. این انسجام و همدلی را در دیگر شهرها کمتر مشاهده مي كنيم.

صدای رسا و احاطه کلام او بر آنچه می گوید از او یک ادیب سخنور و خطیب صاحب سبک ساخته است. او مشاور مردم و مرشدی ست جوانگرا، شایسته پرور، مقید، با اعتماد به نفس و مترقی با افکاری مدرن و مردم پسند..!

امینی در پاسداری از خون شهدا و اعتلای جان فشانی های دلاور مردان 8 سال دفاع جانانه این مردم نیز از هیچ کوششی باز نماند. با پیگیری نماد شهدای گمنام و میدان اسطوره مقاومت شهید بهنام محمدی افکار عمومی و فرهنگ جبهه و جهاد را متوجه مسجد سلیمان کرد.

ویژگی دیگر امینی پایبندی او به اصالت و پیشیه قوم بختیاری و این مردم است. او در جستجوی برجسته کردن نمادها و اسطوره ها و مشاهیر بختیاری ست. او خوب می داند مردم بختیاری از نجیب ترین و خالص ترین مردم و تقید و اعتقادات مذهبی و عقبه روشن و با صلابت آن ها نبایستی در گذر زمان محو و به فراموشی سپرده شود.

او فریاد مظلومیت و معصومیت از دست رفته قوم بختیاری را جار و ضرورتا” استحقاق جایگاه گذشته پر افتخار بختیاری را می ستاید. او پرچم افتخار این قوم را بر بلندای کینو و آسماری، دلا و تاراز به احتزاز در آورده است. آنچه دل این مردم را چرکین کرده بود او زنگ زدایی کرد و داد ستاند. او مردی است از جنس مردم….

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=2527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. انصافاً حاج آقا اميني چهره اي محبوب و دوست داشتني هستند. محبوبيت ايشان به دليل مردمي بودنشان است. خدا حفظش كنه…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.