• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

مروری اجمالی بر زندگی شهيد ورزشكار غلامرضا صالحي

  • کد خبر : 24545
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- چهاردهم آبانماه سي امين سالروز شهادت سردار رشيد اسلام شهيد غلامرضا صالحي بود. این مهم بهانه ای گشت تا مروری اجمالی بر زندگی این شهید والامقام داشته باشیم. شهید غلامرضا صالحی در سال ۱۳۴۱ در خانواده ای مذهبی، کارگری در محله سرکوره ها به دنیا آمد. وي دوران تحصیل خود را […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- چهاردهم آبانماه سي امين سالروز شهادت سردار رشيد اسلام شهيد غلامرضا صالحي بود. این مهم بهانه ای گشت تا مروری اجمالی بر زندگی این شهید والامقام داشته باشیم. شهید غلامرضا صالحی در سال ۱۳۴۱ در خانواده ای مذهبی، کارگری در محله سرکوره ها به دنیا آمد. وي دوران تحصیل خود را به ترتیب مقاطع تحصیلی در دبستان سینا، مدرسه راهنمایی رازی و دبیرستان سینا طی نمود. غلامرضا همچون تمامی بچه های جنوب فوتبال خود را از زمین خاکی های محلات شروع کرد و در دبیرستان تاریخي سینا زیر نظر استاد اصغر سلطانی ادامه داد.

شهيد صالحي در رده باشگاهی به تبعیت از برادر بزرگوارش زنده یاد علیرضا صالحی به تیم دارایی پیوست و پس از دو فصل به تیم قدس نقل مکان نمود. پس از حضور موفق در عرصه آموزشگاهی و جوانان استان، همراه تیم قدس در تبریز و در حضور تیم های تام اصفهان، ملوان انزلی، تراکتور و ماشین سازی تبریز درخششی فوق العاده داشت و نقش بسزایی در قهرمانی قدس به عنوان نماینده خوزستان در آن مسابقات تحت عنوان شهدا ایفاء نمود.

در سال های ضعف مفرط مدافعین میانی یارکوب در فوتبال ایران و در حالی که فوتبال ایران تشنه حضور استعدادی اینچنینی بود، غلامرضا حضور در جبهه های جنگ تحمیلی را بر مستطیل سبز ارجح دانست و برای حضور در ترکیب تیم قدس صبح هر مسابقه مستقیماً از خط مقدم جبهه به ورزشگاه پیر شهرمان می آمد. غلامرضا در جبهه نیز از فرماندهان گردان سلمان بود و به دفعات با رشادت خود تحسین همگان را برانگیخت. ایجاد خاکریز جلوتر خاکریز محل استقرار نیروهای خودی و زیر آتش تهیه سنگین دشمن از آن جمله بود که تحسبن سرلشکر رضایی را نیز برانگیخت.

اما شهادت غلامرضا در جبهه فاو و در پی عملیات گشتی رزمی صورت پذیرفت و غلامرضا درچهادهم آبانماه ۱۳۶۴ الله اکبر گویان هدف قناصه دشمن قرار گرفت و به خیل شهدای جنگ تحمیلی پیوست. يادش گرامي و راهش پر رهرو باد.

img-20161107-wa0020img-20161107-wa0027

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=24545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.