• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
0

رئیس اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان:
افزایش 50 درصدی قبولی داوطلبان کنکور نسبت به سال گذشته / برای اولین بار در کشور اعتکاف فرهنگی-آموزشی را برگزار كرديم/ درمانگاه شبانه روزی فرهنگیان بزودي افتتاح خواهد شد/ طی دو سال گذشته تعداد مدارس هوشمند در شهر به بیش از 180 و در مدارس روستایی 22 مدرسه هوشمند سازی شده اند/ انتظار داریم مسئولین حق مردم گلگیر و آموزش و پرورش که 2 درصد از فروش محصول سیمان کارون است را مطالبه کنند.

  • کد خبر : 24449
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- منوچهر قاسمی رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان مسجدسليمان در نشستي با اهالي رسانه شهرستان با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش اگر به تمامی جنبه های آموزشی و پرورشی توجه نکنیم موفق نخواهیم بود و لذا در تمام بخش ها اعم از […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- منوچهر قاسمی رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان مسجدسليمان در نشستي با اهالي رسانه شهرستان با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش اگر به تمامی جنبه های آموزشی و پرورشی توجه نکنیم موفق نخواهیم بود و لذا در تمام بخش ها اعم از آموزش،پرورش،فرهنگی،اقتصادی و… برنامه ریزی لازم صورت گرفته و نظارت بر پیشرفت اجرای این برنامه ها انجام می شود.

قاسمی در رابطه با اهمیت سوادآموزی گفت: در شهرستان مسجدسلیمان حدود سه هزار نفر بی سواد شناسایی شده است و یکی از مهم ترین اولویت های کاری ما تشکیل یک کلاس نهضت سواد آموزی در هر مدرسه است.

وی افزود: کلیه هزینه های آموزش سوادآموزی به افراد بی سواد توسط اداره آموزش و پرورش تامین و فرد بی سواد بدون پرداخت هزینه ای می تواند در این کلاس ها شرکت کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان از افزایش آمار قبولی کنکور نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با برگزاری کلاس های تقویتی و اقدامات دیگری که صورت گرفت شاهد افزایش حدود 50 درصدی در قبولی داوطلبان کنکور امسال نسبت به سال گذشته بودیم.

قاسمی با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس های تقویتی اظهار داشت: برای اولین بار در کشور با الگو گیری از اعتکاف مذهبی برنامه اعتکاف اردوی فرهنگی-آموزشی را در سه نوبت کاری برای دانش آموزان مقطع سوم متوسطه برگزار کردیم.

وی ادامه داد: علیرغم کاهش محسوس داوطلبان کنکور امسال شاهد رشد قابل قبولی در آمار قبولی داوطلبان کنکور بودیم. وی خاطر نشان ساخت: انتظار داریم ادارات شهرستان در برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان پرسنل خود با آموزش و پرورش همکاری کنند چرا که با برگزاری این کلاس ها می توانیم شاهد جهش تحصیلی در بین دانش آموزان باشیم.

وی در رابطه با ارائه خدمات رفاهی و تسهیلات مالی به فرهنگیان شهرستان عنوان داشت: با هماهنگی یکی از بانک های شهرستان و صندوق ذخیره و اعتبار فرهنگیان توانستیم تسهیلات مالی در قالب وام های کم بهره را به فرهنگیان ارائه نمائیم و خدمات رفاهی همچون افتتاح سالن های پذیرائی و مکان های ورزشی را شاهد باشیم.

قاسمی افزود: مجوزهای اولیه درمانگاه شبانه روزی فرهنگیان نیز اخذ شده و این درمانگاه بزودی در منطقه نفتون پس از دریافت مجوزها افتتاح و خدمات درمانی و پزشکی به فرهنگیان شهرستان ارائه می نماید.

قاسمی با بیان اینکه حدود 40درصد مدارس مسجدسلیمان بافتی فرسوده دارند گفت: تعدادی از مدارس شهرستان بازسازی و پس از سال ها به چرخه آموزشی بازگشتند و برای بازسازی سایر مدارس فرسوده نیز مکاتباتی  صورت گرفته و با استفاده از طرح هجرت سپاه و کمک خیرین برای بهسازی این مدارس تلاش خواهیم کرد.

قاسمی با اشاره به افزایش مدارس هوشمند خاطر نشان ساخت: طی دو سال گذشته تعداد مدارس هوشمند در شهر به بیش از 180 و در مدارس روستایی 22 مدرسه هوشمند سازی شده اند.

رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان در خصوص اقدامات انجام شده در شهر گلگیر اظهار داشت: چند مدت پیش درخواستی به ما جهت افتتاح دبیرستان در شهرستان گلگیر داده شد که ما قبول کردیم و پس از بررسی های مختلف و طبق دستورالعمل ها و چارت وزارتی برای افتتاح دبیرستان سقف داریم که حد نصاب نفرات در متوسطه ۶۰ نفر و متوسطه دوم ۷۵ نفر است که در گلگیر تنها ۲۹ دانش آموز دختر در پایه های مختلف و ۹ نفر دانش آموز پسر وجود دارد که با این تعداد دانش آموز افتتاح دبیرستان از لحاظ قانونی امکان پذیر نخواهد بود.

قاسمی با انتقاد سیمان کارون واقع در شهر گلگیر گفت:انتظار داریم مسئولین شهرستان حق مردم گلگیر و آموزش وپرورش که 2 درصد از فروش محصول سیمان کارون است و تاکنون به آموزش و پرورش پرداخت نشده را مطالبه کنند.

مرجع: آسماري نيوز

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=24449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.