• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
1

استاندار خوزستان:
حمایت از توسعه مسجدسلیمان یک تکلیف ملی برای مسئولین کشور است/ پتروشيمي مسجدسليمان بايد به سرانجام برسد+ تصاوير

  • کد خبر : 24327
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی در استان موظف هستند مشکلات اجرای طرح پتروشیمی مسجدسلیمان را حل کنند و همه با هم یکدست شوند تا موانع این طرح برداشته و شرایط برای اجرای آن فراهم شود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، غلامرضا شریعتی در جلسه بررسی مشکلات طرح پتروشیمی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی در استان موظف هستند مشکلات اجرای طرح پتروشیمی مسجدسلیمان را حل کنند و همه با هم یکدست شوند تا موانع این طرح برداشته و شرایط برای اجرای آن فراهم شود.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، غلامرضا شریعتی در جلسه بررسی مشکلات طرح پتروشیمی مسجدسلیمان که روز گذشته، دوم آبان‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای در استان و کارهایی که باعث بالا رفتن اشتغال بخصوص اشتغال مولد می‌شوند، استقبال می‌کنیم. همچنین اگر کارها و این طرح‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشند، نهایت تلاش را برای پیشبرد آن‌ها انجام می‌دهیم.

وی افزود: برخی از کارها یکسری روال اداری و سازوکار قانونی دارند که برای انجام طرح‌های مربوطه، باید این روندها طی شوند تا آن پروژه در چارچوب خودش به سرانجام برسد زیرا اگر روند طرح به صورت ضابطه‌مند انجام نشود، برای اخذ مجوزات در آینده دچار مشکل خواهد شد.

شریعتی در خصوص حل مشکلات پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان اظهار کرد: مسئولین موظف هستند کارگروه‌های مختلفی را تشکیل دهند تا طبق روند قانونی و ضابطه‌مند، مشکلات و دغدغه‌های پتروشیمی مسجدسلیمان حل شود و این طرح به سرانجام برسد و شرایط به خوبی برای اجرای پروژه مهیا شود تا کسانی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند، دغدغه‌شان بالا بردن تولید و ایجاد اشتغال بیشتر باشد.

وی ادامه داد: در این زمینه باید مقررات دنبال شوند و فرماندار شهرستان نیز پیگیر مساله باشد تا این کار طبق روال قانونی انجام گیرد و مسئولین محلی و سرمایه‌گذاران پتروشیمی مسجدسلیمان با سنگ‌اندازی‌های مختلف مواجه نشوند.

شریعتی گفت: مسئولین باید نهایت تلاش را برای تسهیل مسائل و حل مشکلات اجرای این طرح انجام دهند و در اسرع وقت کمک کنند تا طرح پتروشیمی مسجدسلیمان به سرانجام برسد.

وی عنوان کرد: از شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب نیز انتظار داریم همانطور که در تمام مسائل توسعه‌ای استان کمک کرده، در این زمینه نیز ورود کند و کمک لازم را انجام دهد و خوراک لازم و مسائلی که برای پروژه‌های این‌ چنینی نیاز است را تأمین کند.

شریعتی در خصوص بحث توسعه مسجدسلیمان عنوان کرد: حمایت از توسعه مسجدسلیمان یک تکلیف ملی برای همه مسئولین مملکت است و به تبع آن این مسئولیت بر دوش مسئولان استانی برای توسعه و حمایت از این منطقه، ویژه‌تر و سخت‌تر خواهد بود.

استاندار خوزستان گفت: در یک مقطع، مسجدسلیمان موتور محرک رشد کشور بوده است و این شهرستان از این بابت حقی بر گردن استان و کشور دارد اما اکنون مسجدسلیمان به محلی از خاک، نابسامانی و مشکلات تبدیل شده است و مردم آن نیز با وجود به این مشکلات، تحمل بسیار زیادی دارند.

وی اظهار کرد: کسی که به دنبال توسعه مناطقی مانند مسجدسلیمان است را باید با دست باز بپذیریم تا بتوانیم دینی که آن مناطق بر گردن استان و کشور دارد را ادا کنیم. این‌که از نفت مسجدسلیمان استفاده شود اما این شهرستان با مشکلات متعدد روبرو باشد، زیبنده نیست.

شریعتی ادامه داد: باید تسهیل‌کننده باشیم و با کمک کردن به سرمایه‌گذاران در این مناطق، بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری را به شهرهایی مانند مسجدسلیمان ارائه کنیم. اگر پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان اجرایی شود، اقتصاد مسجدسلیمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و موجب اشتغالزایی و ایجاد صنایع کوچک در دیگر مناطق می‌شود و تأثیر بسزایی بر روی اقتصاد مسجدسلیمان خواهد داشت.

6 2 3 4

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=24327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.