• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
0

به مناسبت سالگرد وسیع ترین حمله موشکی به مسجدسلیمان
بیانیه دفتر ارتباطات مردمی دکتر محسن رضایی به مناسبت 30 مهر

  • کد خبر : 24187
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- به مناسبت سي ام مهرماه سالگرد وسیع ترین حمله موشکی دشمن بعثي به شهرستان مسجدسلیمان دفتر ارتباطات مردمی دکتر محسن رضایی در مسجدسليمان بيانيه اي را صادر نمود كه مي خوانيد: بسمه تعالي ولاتحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون عصرگاه تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۳۶۲ در دوران […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- به مناسبت سي ام مهرماه سالگرد وسیع ترین حمله موشکی دشمن بعثي به شهرستان مسجدسلیمان دفتر ارتباطات مردمی دکتر محسن رضایی در مسجدسليمان بيانيه اي را صادر نمود كه مي خوانيد:

بسمه تعالي

ولاتحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون

عصرگاه تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۳۶۲ در دوران ۸ ساله دفاع مقدس وسیع ترین حمله موشکی دشمن جنایت کار بعثی به شهرستان مسجدسلیمان رقم خورد؛ و اصابت سه فروند موشک اسکاد به سه محله مسجدسلیمان جنایت بزرگی را رقم زد که منجر به شهادت ۱۲۰ شهروند بیگناه؛مجروحیت قریب به ۳۰۰ شهروند و ویرانی دهها واحد مسکونی و تحاری شد. این جنایت بزرگ دشمن ددمنش عراقی آنچنان هولناک بود که هیچ گاه از اذهان جامعه نه تنها پاک نخواهد شدکه سندی از روسیاهی دشمنان قسم خورده ملت شریف ایران و برگ زرین از هشت سال مقاومت مردم صبور مسجدسلیمان است. حمله ای موشکی که سرآغازی برای حملات گسترده موشکی و هوایی به این شهر مظلوم بوده به نحوی که تا پایان جنگ تحمیلی شهرستان مسجدسلیمان ۹۰ حمله موشکی و هوابی را تجربه نمود.

۳۰ مهرماه نمادی از مظلومیت ملتی است که در یک جنگ نابرابر۸ ساله با دشمنی سراپا مسلح با عزت و اقتدار مقاومت نمودند. روزی که نماد جنایت دشمن بعثی و سند گویایی از حملات گسترده موشکی به مناطق مختلف ایران اسلامی با تلفات گسترده انسانی بوده است. بر همین اساس پیشنهاد می گردد:

۱- زنگ مقاومت در کلیه مدارس و و واحدهای آموزشی مسجدسلیمان که یاد آور اصابت موشک ها در مرحله اول است به صدا درآمده و ابعاد وسیع این حمله گسترده که به تعبیر مورخان و پژوهشگران (پرکشتارترین حمله موشکی دوران ۸ساله دفاع مقدس است) تشریح گردد.

۲- برگزاری یادواره شهدای حملات موشکی مسجدسلیمان در سطح ملی به منظور شناساندن این ویژگی مردم صبور مسجدسلیمان در دوران دفاع مقدس در اسرع وقت با همکاری مشترک همه نهادها و تشکل های مردمی صورت پذیرد.

۳- برگزاری برنامه های ادبی و محفل شعر؛مسابقات خاطره نویسی ؛ورزشی؛نمایشگاههای عکس ؛تولید فیلم؛اختصاص ویژه برنامه ای در رسانه ملی؛تجلیل از بازماندگان شهدای عزیز این حمله موشکی ؛پیگیری ثبت ۳۰ مهر در تقویم رسمی کشور و….نیز می تواند بخش‏ دیگری از برنامه هایی باشد که منجر به شناسایی این روز به عنوان سند جنایت صدام بعثی ومقاومت مردم شهید داده مسجدسلیمان گردد.

دفترارتباطات مردمی دکتر محسن رضایی درشهرستانهای

مسجدسلیمان؛لالی؛اندیکا و هفتکل

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=24187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.