• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

مشروح گزارش سفر استاندار خوزستان به مسجدسليمان و پيگري آخرين وضعيت فرودگاه و مناطق آلوده + تصاوير

  • کد خبر : 23571
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- جلسه تعیین تکلیف طرح جابجایی مناطق آلوده به نفت و گاز مسجدسلیمان، همچنين پيگيري آخرين وضعيت فرودگاه اين شهرستان با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان،علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان،حجت الاسلام امینی امام جمعه، علیرضا گوروئی فرماندار، بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، محمد خانی نوذری مدیرکل بنیاد مسکن، […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- جلسه تعیین تکلیف طرح جابجایی مناطق آلوده به نفت و گاز مسجدسلیمان، همچنين پيگيري آخرين وضعيت فرودگاه اين شهرستان با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان،علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان،حجت الاسلام امینی امام جمعه، علیرضا گوروئی فرماندار، بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، محمد خانی نوذری مدیرکل بنیاد مسکن، رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، علیمرادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، رضا غضنفری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، جمعي از مدیران شهرستان و اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان غلامرضا شریعتی پس از بازدید از مناطق آلوده به نفت و گاز و بررسی روند اجرایی پروژه فرودگاه این شهر اظهار کرد: هزینه شبکه برق با سازمان برق است و شخصی نباید پرداختی داشته باشد، متاسفانه این یک رسم غلط بوده که در دولت قبل صورت گرفت که پول شبکه را از مردم بگیرند.

وی افزود: نقش حاکمیتی در پروژه جابه جایی واحدهای مسکونی مناطق آلوده به نفت و گاز مسجدسلیمان ضعیف عمل شده زیرا چه دلیلی دارد با هزینه زیاد برق زیرزمینی کشیده شود بعد پروژه نیمه تمام باقی بماند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: جایی که عده ای از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند پول را خرج برق زیرزمینی کنیم اما پروژه نیمه کاره باقی بماند و عده ای بی خانمان باشند. اینگونه اقدامات غیر کارشناسی است.

شریعتی در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: چه دلیلی دارد میلیاردها برای برق زیرزمینی هزینه شود؟ اخذ پول از مردم برای شبکه برق ممنوع است و در این زمینه سازمان برق به زور از مرم پول شبکه می گیرد. وی عنوان کرد: وزیر وقت خلاف قانون گفت که اگر کسی حاضر است برای شبکه برق پول بدهد از او پول بگیرید! ۴۵ هزار تومان یارانه داده اما در مقابل ۵۰۰ تومان حق انشعاب گرفته اند. از این پس تحت هیچ شرایطی نه شخصی در استان حق دارد هزینه شبکه بدهد و نه سازمان برق حق دارد حق شبکه اخذ کند.

شریعتی گفت: این ها باعث می شود حق تمام شده مسکن بالا رفته و هزینه روی دوش مردم زیاد شود. کسانی که در این منازل جابه می خواهند بروند باید نصف هزینه انشعاب برق را پرداخت کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: ۱۹۵ واحد مسکونی این پروژه باید ظرف دو ماه آینده تحویل داده شود و برای باقی آن یک برآوردی انجام شود تا در سفر هفته آتی به تهران اقدامات و پیگیری های لازم را در این زمینه انجام دهم.

وی اضافه کرد: برای ۳۱۵ واحد از این واحدها ۸۰ درصد پیشرفت دارد یک برآورد مالی شود تا در اولویت قرار گیرند و برای ۱۸۰ واحد دیگر نیز که ۵۷ درصد پیشرفت داشته برآورد جداگانه شود.

علی عسگر ظاهری نماینده مسجدسلیمان نيز در سخناني اظهار داشت: با اجرای این طرح تاکنون 310 واحد به ساکنین مناطق آلوده مسجدسلیمان تحویل شده و 120 میلیارد تومان برای اجرای این طرح تخصیص داده شده است. وی با بیان این که  در برخی بخش ها می توانستیم از اعتباری که برای اجرای این طرح اختصاص داده شده بهره بیشتری ببریم افزود:برخی دستگاهها  مانند آب و برق وظیفه  تامین زیرساخت را برعهده دارند اما متاسفانه در پروژه  طرح جابجایی مناطق آلوده در حالی که باید فقط هزینه انشعاب را دریافت می کردند هزینه زیرساخت نیز از بودجه پروژه برداشت شده است. ظاهری ادامه داد:طی بررسی که انجام شد 5 منطقه آلوده و 5 هزار واحد برای جایجایی معین شده بود که در گام اول 1000واحد باید جابجا می شد اما تاکنون فقط 310 واحد منتقل شده اند.

نماینده مسجدسلیمان با تاکید بر این که این مناطق باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند عنوان داشت:اگر این مناطق آلوده هستند که باید جابجا شوند و  اگر هم جز مناطق آلوده محسوب نمی شوند باید مجوز ساخت و ساز به مردم داده شود و شهروندان از این بلاتکلیفی نجات پیدا کنند. ظاهری تصریح کرد:طبق گزارش بنیاد مسکن در این پروژه حق انشعاب جدید از مردم گرفته شده که انتظار داریم سازمان های آب و برق همان اشتراکی که مردم در مناطق آلوده داشتند را در خانه های جدید منتقل کنند.

حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسلیمان نيز در سخناني خواستار صدور مجوز ترمینال فرودگاه مسجدسلیمان توسط هوانیروز شد. وي در حاشیه بازدید استاندار خوزستان از پروژه فرودگاه مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این فرودگاه نخستین باند فرودگاه خاورمیانه است و مردم انتظار دارند که پس از یک دوره پسرفت و اکتشاف نفت مجدد گذشته ها را احیا کنند. وی تصریح کرد: این باند به همت دولتمردان تاسیس شده ولی برای تاسیس ترمینال، مختصر مشکلاتی با هوانیروز دارد که امیدوارم این دیدارها باعث همدلی شود و با تخصیص بودجه و اعتبار گره ها باز شود.

امام جمعه مسجدسلیمان افزود: از استاندار خوزستان تشکر می کنم که برای سومین بار متوالی به این شهر آمده و از پروژه فرودگاه بازدید می کند.

حجت الاسلام امینی گفت: مشکل فرودگاه در فضای ملی و استانی باز می شود ولی این بازدیدهای میدانی قطعا در رفع مشکلات موثر است.

وی در پایان عنوان کرد: از هوانیروز تقاضا دارم همانطور که نیروی محبوبی در دلهاست با صدور مجوز ترمینال فرودگاه، این محبت را بیشتر کنند. بييژن عاليپور مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب نيز در حاشیه بازدید استاندار خوزستان اظهار کرد: بر اساس مجوزهای لازم فرودگاه امیدیه و گچساران را تحویل فرودگاه های کشور دادیم و فرودگاه مسجدسلیمان نیز به همین صورت خواهد بود. وی تصریح کرد: اعتبار لازم برای تاسیس ترمینال فرودگاه مسجدسلیمان هم هر چقدر باشد نیز تامین می شود فقط هوانیروز باید موافقت خود را اعلام کند تا کار را شروع کنیم. استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از فرودگاه، به مذاکره با هوانیروز پرداخت تا موافقت آنها را برای ساخت ترمینال و ساختمان های جانبی فرودگاه جلب کند.

6 copy1 copy13 copy 2 copy 3 copy 4 copy 5 copy 7 copy 8 copy 9 copy 10 copy 12 copy

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=23571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. بسیار عالی. امیدواریم و منتظریم که هرچه سریع تر در عمل شاهد نتایج این بازدید باشیم و از تک تک دلسوزان تشکر و قدردانی میکنیم.

  2. با سلام
    تشکر از استاندار محترم که توی این مدت کم که از پذیرش مسئولیتشون میگذره به مسجدسلیمان و شهرهای کوچک استان هم توجه داشته اند.
    درمورد فرودگاه مسجدسلیمان واقعا عجیبه که هوانیروز سنگ اندازی میکنه، با تمام ارزشی که هوانیروز برای مردم این شهر و کشور داره و با وجود تمام احترامی که مردم برای رشادتها و شهدای هوانیروز قائل هستند و اهمیت نقش هوانیروز برای شهر و امنیت کشور، ولی مسئولین هوانیروز باید به این نکته هم توجه کنند که تاسیس فرودگاه که با هزینه ی نفت این شهر بوده قبل از حضور هوانیروز بوده و راه اندازی مجدد ان اهمیت فراوانی برای پیشرفت شهر دارد
    فرودگاه در زمان جنگ و شرایط خاص ان زمان در اختیار هوانیروز قرار گرفت و جا دارد که در این زمان هوانیروز کمال همکاری را برای راه اندازی مجدد ان داشته باشد
    راه اندازی مجدد فرودگاه به نفع همه ی مردم این شهر از جمله خود پرسنل هوانیروز و خانواده های محترم انها نیز میباشد.

  3. باتشکرازتمامی مسولین محترمی که تشریف اوردن مسجدسلیمان بخصوص نماینده دلسوز وپرتلاش شهرمان جناب آقای ظاهریباتوجه به تولیدروزانه 200هزاربشکه نفت وهمچنین گازوبرقی که ازشهرصادرمیکنن واقعا نمیشه منازل وجابجاکردیااینکه یه جاده 40کیلومتری میانبراحداث کرد.بابا مگه اصفهان چیداره یاهمین شوشترکه بجز کشاورزی چیزی نداره پس ما بااینهمه نعمت نفت وگازوآب وبرق ومعدن وگچ وغیره میتونیم عروس خاورمیانه بشیم اگه مسولین شهرستان با آقای ظاهری همکاری کنند حتما به اهدافمان خواهیم رسید

  4. با تشکر از استاندار و سایر مسئولین دلسوز ، امیدواریم این پروژه های نیمه تمام خصوصا انتقال ساکنین مناطق آلوده که سلامتی آنان ( خردسالان و سالمندان ) شدیدا تحت تاثیر گازهای سمی قرار دارد به سرانجام برسند.

  5. واقعا استاندار محترم تو این مدت اندک فعالیت خیلی خوبی داشته امیدوارم همینطور دلسوزانه تلاش کنه تا حق خوزستان پایمال نشه وتشکر ویژه از امام جمعه محترم زحمتکش ودلسوز شهرمان حاج آقا امینی وهمینطور اقای مهندس ظاهری نماینده عزیز وبا درایت وسایر مسولین زحمتکش مسجدسلیمان دست تک‌تک شما خدمتگذار ان واقعی به مردم را میبوسم 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.