• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
3

يادداشت:
چند پيشنهاد براي ساماندهی مشاغل مزاحم شهری با رویکرد زیباشناسی

  • کد خبر : 23265
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱:۳۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در صورت استقبال و حمایت شهردآری از طرح ساماندهی مشاغل مزاحم شهری که با رویکرد زیباشناسی در جهت ارتقا کیفیت سیمای شهری آماده نموده ام را برآی حل مشکلات انواع الودگی ها از فضاهای شهری،ارایه خواهم نمود. این طرح که در طی یک سال پژوهش در جهت سامان بخشیدن به وضعیت […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در صورت استقبال و حمایت شهردآری از طرح ساماندهی مشاغل مزاحم شهری که با رویکرد زیباشناسی در جهت ارتقا کیفیت سیمای شهری آماده نموده ام را برآی حل مشکلات انواع الودگی ها از فضاهای شهری،ارایه خواهم نمود. این طرح که در طی یک سال پژوهش در جهت سامان بخشیدن به وضعیت کاربری ها و واحدهای تولیدی، خدماتی کوچک و پراکنده می باشد و بیشترین میزان انواع الودگی در نتیجه این گونه فعالیت های شهری ایجاد می شود، و این مشکلات مدت هاست که گریبان گیر نظام مدیریتی بسیاری از شهرها شده است. از انجایی که در شهر مسجدسلیمان به عنوان یکی از شهرهای با استعداد و دارای پتانسیل از نظر ظرفیت و پذیرش و رویارویی در سطح شهر و محلات شهری می باشد برآی کاهش مشکلات وضع موجود نیازمند استفاده از یک برنامه ریزی جامع و راهبردی است که بتواند در جهت زیبا شناسی و ارتقا کیفیت سیمای شهری مطلوب همسو با اصول شهرسازی پرداخته شود.

هدف اصلی این پژوهش: ساماندهی هر چه بهتر مشاغل مزاحم شهری با رویکرد زیباشناسی در جهت ارتقا کیفیت سیمای شهری مطلوب در نظر گرفته شده است. از اهداف عملی و کاربردی آن می توان به موارد: شناسایی انواع مشاغل مزاحم و ناسازگار از سطوح فضاهای شهری،  برنامه ریزی برآی ارتقا کیفیت خیابان، دسترسی آسان به مشاغل و خدمات مورد نیاز ساکنین و حل مشکل ناسازگاری های انواع مشاغل و صنوف اشاره نمود که همه موارد فوق با توجه به هماهنگی سیستم مدیریت شهری با مراجع ذی صلاح در سه مقطع زمانی، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و درقالب فاز بندی قابلیت  اجرا دارد.

عادل بابادی، کارشناس ارشد شهرسازی

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=23265

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.