• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

دكتر اسماعيل جليلي:
اخلاق حرفه ای پایبندی به توافقات حزبی و سیاسی را ایجاب می‌کند

  • کد خبر : 23031
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت:‌ طبیعت کار سیاسی و اخلاق حرفه ای ایجاب می‌کند افراد به توافقات خود در حین پیوستن به یک جریان سیاسی ، پایبند بمانند.  به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دکتراسماعیل جلیلی، با اشاره  به شکل گیری فراکسیون مستقل در مجلس دهم، اظهار کرد:  […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت:‌ طبیعت کار سیاسی و اخلاق حرفه ای ایجاب می‌کند افراد به توافقات خود در حین پیوستن به یک جریان سیاسی ، پایبند بمانند.  به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دکتراسماعیل جلیلی، با اشاره  به شکل گیری فراکسیون مستقل در مجلس دهم، اظهار کرد:  در مورد افرادی که با حمایت لیست امید به مجلس دهم راه یافته اند، چنانچه توافقی بوده باشد که عضویت در فراکسیون امید درآینده را متعهد شده باشند و در حال حاضر این تعهد را رعایت نکرده باشند، از نظر حرفه ای پسندیده نیست و تاثیر مثبتی در افکار عمومی ندارد، اما اگر تعهدی برای حضور در لیست امید صورت نگرفته باشد و صرفا توافقی در طول دوران انتخابات بوده باشد، موضوع متفاوت خواهد بود.

وی افزود: به طور کلی پسندیده است که در حوزه سیاسی وقتی افراد خط مشی را انتخاب می‌کنند، بر آن ثبات و پابرجایی داشته باشند تا در ارزیابی ها و شرایط مختلف که نیاز به لابی و ائتلاف وجود دارد از پابرجایی بر خط مشی ‌ها به شکل مفید بهره بگیریم.

این فعال سیاسی توضیح داد:  مجموعه افرادی که در یک فراکسیون در مجلس قرار می گیرند، باید تامین کننده دیدگاه‌ها و نظرات سیاسی  جمع باشند تا بتوانند در طول یک دوره در کنار هم کار کنند، در غیر این صورت افراد به فراکسیون هایی می پیوندند که ضمن دنبال کردن علایق سیاسی خود تاثیرگذار و نقش آفرین باشند.

جلیلی با اشاره به این که در مجلس دهم انتظار می رفت دو فراکسیون اصولگرایان و امید تشکیل شود و افراد بین این دو گروه تقسیم شوند، افزود: با توجه به دلایل مختلف در طول چند ماه گذشته این حس که همه اصولگرایان در یک گروه قرار بگیرند حاصل نشد.

این نماینده سابق مجلس با بیان این که فراکسیون ولایت در مجلس نهم ترکیبی از مجموعه مستقلین، معتدلین و اصلاح‌طلبان بود، گفت:‌ در مجلس دهم و شرایط فعلی جهت ایجاد فضایی برای افرادی که در دو فراکسیون دیگر گنجانده نمی‌شوند، رویکرد سومی یعنی تشکیل فراکسیون جدید در قالب فراکسیون اعتدال یا رهروان ولایت مدنظر قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=23031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. بسم تعالی شانه و له الحمد
    با سلام خدمت آقای دکتر جلیلی. بدور از هر حاشیه پردازی خدمتتان عرض کنم بنده در زمانی که آقای ظاهری از طرف لیست محترم امید به حمایت فراخوانده شد ، تماسی با او داشتم و پیوستن به لیست را به او پیشنهاد دادم ولی ایشان با توجه به سابقه زندگی سیاسی که ماهیت اصولگرا بود از پذیرش و امضاء نظامنامه لیست امید خو داری کرد و حتی حاضر به دادن اجازه سخنرانی بزرگان این ائتلاف برای تبلیغات خود نشد.هر چند بنده در طول دور دوم انتخابات بنا به دلایلی از ایشان حمایت نکردم ولی بر خود واجب میدانم از ایشان در این زمینه دفاع کنم چرا که هیچگاه برای ورود و جلب حمایت لیست امید اصرار نکرد بلکهوتئتلاف امید بود که میخواست از تمام ظرفیت ها برای عدم ورود افراطیون استفاده کند.بناء علیهذا با اینکه آقای ظاهری راه خود را از لیست امید جدا کرده ولی جزو اصولگرایان افراطی و مانع اقدامات دولت در راه رفاه ملت نیست اگر غیر از این لود ما جوانان چهار شهر حوزه در مقابل ایشان خواهیم ایستاد. ارادت ما را  از راه دور بپذیرید برادر بزرگم. محسن علیجانی

  2. تحلیل بسیار مدقانه  ای از دکتر جلیلی ارائه شده.ما بوجود این نخبگان بر خود می بالیم

  3. جناب دکترجلیلی باسلام بنظرشما چرا میگویندمنطقه ای محروم است ؟؟؟به نظربنده فکرمردم آن منطقه محروم است نه آب وآفتاب آن منطقه .برادرعزیزشما جزنخبگان بختیاری هستید سعی کنیدبخاطرخدا تجاربت دراختیارنماینده فعلی قراربدهید.برادرعزیزسیاست یعنی همین .برادرعزیزدلیل پس رفت مسجدسلیمان وبختیاری همین است بجای حمایت همدیگر،تیشه به ریشه همدیگرمیزنیم .برادرعزیزم ازشمانخبگان بختیاری انتظارمیرودباهم باشیم درکنارهم باشیم بفکرآبادانی مسجدسلیمان باشیم چراکه این شهر مرکزثقل بختیاری است .

  4. سلام اقای دکترجلیلی میشه بفرماییدخودتان جزکدوم حزب هستید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.