• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

حجت الاسلام اميني:
شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است

  • کد خبر : 22788
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان: امام جمعه مسجدسلیمان، بر هوشیاری ناظرین و حضور مستمر آنان در صحنه های انقلاب و دفاع از ارزش های نظام اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان حجت الاسلام محمدصادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان، در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان: امام جمعه مسجدسلیمان، بر هوشیاری ناظرین و حضور مستمر آنان در صحنه های انقلاب و دفاع از ارزش های نظام اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان حجت الاسلام محمدصادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان، در همایش بصیرت افزایی ناظرین شورای نگهبان شهرستان بهبهان با عنوان«راه روشن» که در دفتر شورای نگهبان بهبهان برگزار شد، با تبریک سالروز تشکیل شورای نگهبان، به تبیین تاریخ مشروطه و بررسی علل شکست حکومت دینی در دوران مشروطیت و نهضت های اسلامی معاصر پرداخت و گفت: شکست آن ها ناشی از خلأ وجودی شورایی همچون شورای نگهبان بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نگرش عمیق خود و با توجه به تجربه تاریخی نهضت های اسلامی همچون نهضت تنباکو، مشروطه و نفت و علل شکست آن ها و نتایج و مشکلاتی که برای نظام اسلامی در انتخابات اولین دوره ریاست جمهوری نظام اسلامی پیش آمد با تدبیر خود مبادرت به تشکیل شورای نگهبان کرد و این شورا حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به هجمه های سنگین دشمن در قالب جنگ نرم به روز بودن آگاهی های ناظرین شورای نگهبان و کسب و تحلیل اخبار روز در جهت شناخت توطئه های دشمن، مقابله با آن ها را یک ضرورت اجتناب ناپذیر خواند و بر هوشیاری ناظرین و حضور مستمر آنان در صحنه های انقلاب و دفاع از ارزش های نظام اسلامی تاکید کرد.

امام جمعه مسجدسلیمان، با بیان این که بی شک تاریخ ناکام مشروطه و شهادت مظلومانی مثل شیخ فضل الله نوری نشان داده که خلأ حافظان قانون اساسی تحت عنوان شورای نگهبان منجر به سقوط حکومت دینی و نظام اسلامی می شود، اضافه کرد: بر همین اساس هم امام امت و هم رهبر معظم انقلاب بر روی این نهاد مقدس بسیار حساس بوده و هستند.

وی با بیان این که این نهاد مقدس متشکل از 6 فقیه انقلابی و 6 حقوقدان آشنای به قانون اساسی است، ابراز کرد: نکته مهم این است که نخبگان سیاسی از همه گرایش ها و سلایق فکری درک شان از این نهاد مهم بیشتر شده و این برای ما مغتنم و یک سرمایه عظیم و ارزشمند فرهنگی سیاسی و معرفتی است.

حجت الاسلام امینی، اظهار امیدواری کرد بتوانیم آن را حفظ کنیم گسترش دهیم و همه تابع این نهاد باشیم، و اذعان داشت: انتظار می رود با این همایش های بصیرت افزایی انتخابات ها که همه ساله در کشور اجرا می شود، سالم تر، پرشورتر و ایمن تر برگزار شوند.

مرجع/شبستان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=22788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.