• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

سرپرست اداره میراث فرهنگی اندیکا
روستای شوکل اندیکا به عنوان روستای هدف وپایلوت صنایع دستی خوزستان تصویب شد

  • کد خبر : 22385
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان اندیکا، از معرفی روستای شوکل به عنوان روستای هدف و پایلوت صنایع دستی استان خوزستان خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از اندیکانیوز، ایوب سلطانی ضمن اعلام خبر فوق افزود: شوکل اندیکا به لحاظ داشتن مولفه های […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان اندیکا، از معرفی روستای شوکل به عنوان روستای هدف و پایلوت صنایع دستی استان خوزستان خبر داد.
به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از اندیکانیوز، ایوب سلطانی ضمن اعلام خبر فوق افزود: شوکل اندیکا به لحاظ داشتن مولفه های غنی صنایع دستی خاصه دست باف های عشایری که ریشه زیست شان همپای با تمدن بشری است ،یکی از برترین روستاهای استان است.

وی در ادامه افزود: هنرمند بختیاری فارغ از قید وبند سبک و مکتب های مرسوم دارای یک الگوی ذهنی و موروثی است. استفاده از مواد خام ارگانیک و ترسیم نقوش انتزاعی، استلیزه، مرغوبیت و ظرافت از ویژگی های بارز هنرمندان روستای شوکل اندیکاست.

سلطانی در ادامه افزود: بالا بودن نرخ اشتغال در حوزه صنایع دستی در شوکل، حمایت و ساماندهی چرخه تهیه، تولید، عرضه و تقاضا از مهم ترین دلایل انتخاب روستا به عنوان روستای هدف صنایع دستی خوزستان بشمار می رود.

سرپرست میراث فرهنگی در ادامه تصریح کرد: ما طی دوسال گذشته ۴اثر شاخص این روستا حائز اخذ درجه نشان اصالت و مرغوبیت ملی شدند. این درحالی است که استان بوشهر موفق به کسب سه نشان در هیات داوری و کارشناسی شد.

وی به نه اهداف این انتخاب نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد روستای هدف صنایع دستی که اهدافش در راستای اقتصاد مقاومتی است می تواند در حوزه اعطای تسهیلات کم بهره و بلاعوض، بسته بندی، ایجاد کارگاه عرضه و نمایشگاه و سایر بسته های مشوقانه باشد.

سلطانی افزود: از استان خوزستان سه روستا بعنوان هدف صنایع دستی مصوب شدند و قطعا با حادث شدن این رخداد مهم نگاه بین بخشی وفرابخشی به مقوله تقویت و حمایت از صنایع دستی شهرستان مطلوب تر و اثربخش تر خواهد بود.

گفتنی است در همین راستا فردا معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی سفری به شوکل اندیکا خواهند داشت .

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=22385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.