• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11764اخبار امروز : 0
0

هزار هزار پرنده سكوت مرا مي خوانند تا....
پیکر استاد حسين نجفيان ساعت ٩ صبح فردا (جمعه) از فلكه دانشگاه تشییع و به خاک سپرده می شود +جزييات

  • کد خبر : 22222
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- پیکر استاد حسين نجفيان شاعر فقيد مسجدسليماني ساعت ٩ صبح فردا (جمعه) از فلکه دانشگاه شهرستان مسجدسلیمان به سمت مقبره تلبزان این شهرستان تشییع و به خاک سپرده می شود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان استاد حسین نجفیان به دلیل بیماری و انجام عملیات شیمی درمانی در بیمارستان […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- پیکر استاد حسين نجفيان شاعر فقيد مسجدسليماني ساعت ٩ صبح فردا (جمعه) از فلکه دانشگاه شهرستان مسجدسلیمان به سمت مقبره تلبزان این شهرستان تشییع و به خاک سپرده می شود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان استاد حسین نجفیان به دلیل بیماری و انجام عملیات شیمی درمانی در بیمارستان آریا اهواز در گذشت وي در سال ١٣٢٤ در مسجدسلیمان در خانواده ای فرهنگی چشم به جهان گشود و از نوجوانی به شعر و ادبیات معاصر علاقه مند شد و تحت تاثیر اشعار شاملو و اخوان ثالث با ادبیات آشنا شد.

وی اوایل دهه‌ی 40، نخستین اشعارش را نوشت و همزمان فعالیت های اجتماعی خود را داشت که در بخش آموزش روستاییان و مردم محروم فعالیت داشت. مرحوم نجفیان همزمان، فعالیت های ادبی خود را با گروه موج ناب دنبال کرد و به عنوان یکی از شاعران اصلاح طلب شناخته شد. این شاعر فقید خوزستانی پس از دهه ی 80 دوباره فعالیت های خود را به صورت جدی دنبال کرد و نوشتن کتاب ‘هزار پرنده سکوت’ را آغاز کرد. وی همچنین در نوشتن شعر، مقاله و طنز سیاسی در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 با روزنامه سلام فعالیت داشت. کتاب ‘هزار پرنده سکوت’ حاصل چهار دهه فعالیت این شاعر اکنون صفحه بندی شده و آماده چاپ است.

دوباره تكرار مي شوم

در زايش يك درد

تا در بلنداي يك سپيدار

آرام گيرم

هزار، هزار پرنده سكوت

مرا مي خوانند

تا بر دوش برادرانم

سرود سوخته ي قبيله را

بازخواني كنم

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=22222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. باسلام ، ان شاالله که خدایش بیامرزد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.