• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 11751اخبار امروز : 0
0

انتخاب های سلیقه ای باعث کندی حرکت و پیشرفت شهرستان می‌شود/ آیا در مسجدسليمان قحط الرجال است كه عليرغم توانمندي فرزندان اين شهر از مديران غير بومي استفاده شود

  • کد خبر : 22169
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي: در حالي كه دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حکمی مهدی آبدیده را به عنوان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان مسجدسلیمان منصوب و جايگزين نايب فدايي  كرده بود. شنيده ها حاكي از آن است اين انتصاب با اعتراض شديدي در مسجدسليمان مواجه و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي: در حالي كه دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حکمی مهدی آبدیده را به عنوان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان مسجدسلیمان منصوب و جايگزين نايب فدايي  كرده بود. شنيده ها حاكي از آن است اين انتصاب با اعتراض شديدي در مسجدسليمان مواجه و همين مسئله باعث لغو معارفه مهدی آبدیده گرديد.

بي شك آن چه بايد در انتخاب مدیران ملاك  قرار گيرد شایسته سالاری ست اما طبیعی است انتخاب افراد بومی با توجه به احساس تعلق و شناخت بیشتر از حوزه ماموریت مزایایی دارد كه يكي از منافع نیروهای بومی این است به محیط کار و جو حاكم بر شهرستان آشنایی کامل دارند و از توانایی‌ ها، و نفوذ قدرت شان در جهت منافع عموم استفاده می‌کنند. البته به هيچ وجه منكر نيروهاي قوي، كاربلد و خلاق غير بومي نيستيم اما به شرطي كه در ميان نيروهاي بومي در شهرستان فردي با مشخصات بالا وجود نداشته باشد. سوالي كه براي همگان پيش مي آيد اين است آیا در شهرستان مسجدسليمان قحط الرجال است که آقايان از فلان شهر و یا فلان استان که هیچ شناختی هم از مردم منطقه ندارند به پست های کلیدی این شهرستان گماشته شوند؟

با نگاهي به شهرستان هاي اطراف مسجدسليمان متوجه مي شويم عليرغم توانايي و تحصيلات بالايي كه ميان فرزندان مسجدسليمان حتي در همين شبكه بهداشت و درمان مسجدسليمان وجود دارد متاسفانه آقايان اهواز نشين بعضي افراد غير بومي را به رياست فلان مركز منصوب كرده اند. و عليرغم شايستگي هايي كه در شهرستان وجود دارد نيروي غير بومي ديگري را قرار است در يكي ديگر از مراكز به كار بگيرند. اين ناديده گرفتن توانايي و حقوق فرزندان مسجدسليمان به مرور باعث سرخوردگي آنان خواهد شد كه انتظار مي رود مسئولين شهرستان از جمله نماينده محترم در مجلس شوراي اسلامي به اين مسئله توجه نشان دهند چرا كه مدیران غیربومی آسیب‌های فرهنگی اجتماعی منطقه را نمی‌شناسند و لذا برای رفع آن ها نمی‌توانند آنچنان كه بايد تلاش کنند و وقتی شناخت نباشد برنامه‌ای برای پیشگیری و درمان هم وجود ندارد و در مدت زمان کوتاهی متوجه می‌شویم که آسیب‌ها به تهدید تبدیل خواهند شد.

از مسئولان انتظار داریم از انتخاب های سیاسی و سلیقه ای که باعث کندی حرکت و پیشبرد شهرستان می‌شود خودداری کرده و مدیری برای پست های مدیریتی انتخاب شود که هدفش پیشرفت و آبادانی شهر، رفع مشکلات شهری و تلاش در جهت رساندن شهرستان مسجدسليمان به جایگاه واقعی خودش باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=22169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 17در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 17
  1. با سلام من خودم از پرسنل شبکه بهداشت و درمان هستم و مطمئنم در بین پرسنل خود شبکه بیش از ده نفر را میتوانم نام ببرم که از نظر سابقه مدیریتی و تحصیلات از مدیران پیشنهادی استان بالاتر هستند فقط حمایتی از آنها نمی شود. از نماینده محترم انتظار داریم با تشکیل گروه های کارشناسی بر عزل و نصب ها نظارت داشته باشد

  2. آقاي مرادي اين انتظار از مسئولين خصوصا آقاي ظاهري مي رود جلو اين حق كشي ها گرفته شود. … همانگونه كه بدرستي اشاره كرده ايد صدها نيرو در بهداشت و درما و ديگر ادارات وجود دارد اما متاسفانه مديران ارشد با نگاه سياسي به عزل و نصب ها نگاه مي كنند. من از نماينده محترم خواهش مي كنم حتما به اين مسئله دقت كند و اجازه ندهد مثل گذشته نيروهاي طرح كادي براي آموزش به مسجدسليمان بيايد. متاسفانه نگاره مسئولين به مسجدسليمان اينگونه است كه نيروهايي را به عنوان مدير معرفي كنند كه براي اولين بار مي خواهند جايي مديريت كنند و هيچ سابقه مديريتي نداشته اند. در شبكه بهداشت و درمان مسجدسليمان چنديمن كارشناس و كارشناس ارشد و جود دارد بعد مي روند يك ليسانس از فلان جا معرفي كنند و مي گذارند مسئول فلان شبك هباز هم خدا رو شكر كه سايت شما اين مسئله را مطرح كرد انشالله صدايمان را بشنوند خصوصا آقاي دكتر….. كه متاسفنه تا امروز نشان داد به مسجدسليمان نگاه خوب و كاشناسي نداشت هاست…

  3. آیا در مسجدسلیمان قحط الرجال است که علیرغم توانمندی فرزندان این شهر از مدیران غیر بومی استفاده شود؟
    اميدوارم پاسخ اين سوال را آقاي ايدني و ديگر مسئولين بدهند.

  4. با عرض سلام
    خواستم از آقای سلمان زاده سوال کنم آقای آبدیده کارمند بهداشت غرب اهواز چه رزومه قوی و درخشانی دارد که مسوولیت مهم سرپرستی بهداشت شهرستان مسجدسلیمان را به ایشان سپرده بوديد..
    آقای دکتر ایدنی دست شما درد نکند جهت ارتقا بهداشت منطقه !!!!!!!!! ……….!!!!

  5. خدا و کیلی کلاه خودتون رو قاضی بزارید مگه مهندس….. و خانم دکتر …. از مدیران بومی مسجد سلیمان نبودن اتفاقات اون دوران را از یاد برده اید؟..در عوض همه دیدیم که مهندس فدایی که ظاهرا غیر بومی بود چه تحولی بزرگی در نظام سلامت شهرستان ایجاد نمود.کمی منصفانه و واقع بینانه قضاوت کنیم.

  6. با شما موافقم آقاي مرادي اگه قرار است مدير غير بومي بيايد بايد مديراني كار كشته و با تجربه باشند. ن هاين كه يه مدير ضعيف رو بردارند يك ضعيف تر جاش بزارن

  7. جناب مرادی..متاسفم همونایی که در زمان حضور خانم دکتر رنجبر و آقای فدایی هم با ایشان همراه و همگام در ارتقا سلامت شهروندان  نبودن الان هم تعصب گرایانه مدعی گزینه بومی هستد چون ظاهرا با گزبنه ای غیر از شخص خودشان راضی نیستن..از ماست که برماست.

  8. مدیران غیر بومی تعلقی به شهر ندارند این را بعضی ها نمیخواهند بفهمند.البته قبول داریم نیروهای بومی کم کار هم باید پاسخگو باشند .ولی واقعا چه ضرورتی دارد نیروی غیر بومی ناکارآمد در راس مهمترین ادارات میگذارند بعد هم هیچ تعلق خاطری ندارد واگر به او گفتند باید بروی زود از خداشه بره .این جواب یکی از آقایون بود که میگفت چرا مسولین وبچه های مسجدسلیمان تا عوض میشوند به همه جا زنگ میزنند ولی فلانی که میخواست بره هیچکسی رو واسطه نکرد وآرام اومد وآرام هم رفت .آخه عزیز من اون تعلقی نداره به این مردم سرشم درد نمیکنه که بمونه یا بره.دوای درد این منطقه به کار گیری نیروهای توانمند بومی در راس کارهای مهم وکلیدی است که متاسفانه الان هم چند نیروی بومی که داریم کارها وادارات دسته چندوم را در اختیار دارند .تشکر از آقای مرادی کاش لیستی منتشر بشه مشخص بشه با وجود نیروهای بومی چرا فلانی وفلانی را از کیلومترها آنطرف تر برای تصدی پست های مهم در این شهر فلک زده آورده اند وچجوری توی سر بچه های مسجدسلیمان میزنند ….

  9. اتفاقا به گواه افراد خبره در امر بهداشت بیشترین کارها توسط مدیران بی ادعای بومی انجام شده است

  10. هیچکس مثل بچه های مسجدسلیمان دلسوزشهرمان نیست آقای ظاهری لطفا بومی گرایی کنید

  11. حالا انشاا…مدیر بومی هم میزارن برا بهداشت شهرمان..اما خواهیم که خود حضرات اداره بهداشت که احتمالا کامنت گذاران همین بحث اند با او به ستیز خواهند پرداخت…و منافع شخصی رو برا جمع ترجیح خواهند داد..

  12. بچه های مسجدسلیمان اگه دلسوز بودند که زادگاهشون رو ترک نمی کردند و سرمایه شون رو در ناکجااباد سرمایه گذاری نمی کردند.

  13. جناب آقای ۱نمیدونم کی هستی بچه های مسجدسلیمان رو یه عده ذبح کردندوبعد همین تهمت شما را نثارشان کردند .شما که کامنت میذاری جرات داشته باش واسمت رو بنویس این شهر مال مسجدسلیمانی هاست چه باشند وچه نباشند

  14. الحق والانصاف یکی از تحلیل های بسیار خوب توسط آقای مرادی صورت گرفت. .
    یک تحلیل کوتاه و سرانگشتی نشان می دهد که از سال های بسیار دور تا حالا پست های کلیدی به فرزندان شهر داده نمیشود ومعلوم می شود در این بین دستهایی در کار هست که اجازه نمیدهند .بعضی ها که همیشه میگند مشکلات شهر زیر سر همین مسجدسلیمانی هاست به این شهر جفا کردند چون بچه های مسجدسلیمان را مانع اهداف خودشان میبینند.براستی چرا دزفولی ها اصرار بر بومی گرایی دارند ولی این موضوع در این شهر یک معضل است.ده درصد از حمایتی که از مدیران ارشدغیر بومی شد از نیروهای بومی نشده ونخواهد شد.
    ما نیروهای بسیار کاربلد وتوانمند داریم که میدان به آنها نمیدهند چرا؟؟؟؟؟؟؟
    کسی باید به این مقاله خوب جناب مرادی پاسخ بدهد که واقعا چرا بومی ها جایی در مناصب مهم ندارند!

  15. به نظرم آقای ظاهری باید محکم بایستد.
    متاسفانه برخی ها حاضرند واگر دستشان برسد اجازه نمیدهند نماینده ها هم مسجدسلیمانی باشند.میدونید چرا چون نیروهای بومی شهر از همه چیز خبر دارند 

  16. اي كاش جوانان و مردم مسجدسليمان مانند جناب مرادي مطالبه گر براي پيشرفت شهرشان بودن

  17. سلام

    ضمن سلام و ابراز خوشحالی خودم در این صفحه زیبا که با نام زیبا و پرانرژی مسجدسلیمان زیباترگشته وهمچنین احترام به نظارات همه عزیزان عرض کنم که تا خودمان افراد شایسته داریم از استانهای دیگر چرا ؟ واقعا سوال زیبایی است ولی باید گفت که پدر من سی وچندسال در شرکت نفت بود و بازنشسته شد و چندبرادرهستیم که همه در شهرستانهای دیگر مشغول کار هستیم و یکی از برادران ما که در شرکت نفت مسجدسلیمان تشکیل پرونده داده بود و درآن زمان استخدام عملا با آقای ……………بود که متاسفانه چندین سال برادر من رو دواند ودرپایان مشغول کار نشد که چندین بار هم باایشان درگیری لفظی پیداکردیم فقط این مورد نیست بلکه خود من اداره مسجدسلیمان ثبت ونام کردم و هنوز خبری نشد در حالی که چندماه دیگر بازنشسته خوام شد و این حقایق تلخ در شهرستان مسجدسلیمان را به فرزندانم گفته ام که فریب چهره حق به جانب افراد را نخورند ما همیشه یک سوال را از خود بپرسیم که چرا شهرستان اولینها به این روز افتاد ؟ آیا مگر نماینده شهرستان ما از استان دیگر آمده بود؟ یا مگر دیگر استانها نماینده مارا انتختاب کردند ؟ شما بگویید کدام مسول مسجدسلیمانی بومی نیست حال فرض کنید یک یا دونفر آیا همه مشکلات بخصوص عقب ماندگی شهرستان ما از این دونفر است ؟ نه اینطور نیست تا زمانی که واقعیت گرا نباشیم و بر اساس واقعیت تفکر نکنیم و تصمیم بگیریم و حرف بزنیم شهرستان ما روز به روز عقب تر خواهد رفت و بقول یک شاعر بومی بوشهری نامی وش مونده جا . چرا ؟ آیا زمان انتخابات را به یاد نمی آوری؟ خرید تفکرات افراد را با ……. فقط گفتن من مسجدسلیمانی هستم صحیح نیست بلکه عملکرد افراد را باید سنجید ……..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.