• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
1

مهار آتش‌سوزی در مراتع مسجدسلیمان

  • کد خبر : 21982
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان گفت: با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و همکاری اهالی روستا، آتش‌سوزی مناطق یک‌خیشه و تمبی مهار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان بهروز نجاتی با بیان این‌که علت آتش‌سوزی مشخص نیست، اظهار کرد: بر اثر این […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان گفت: با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و همکاری اهالی روستا، آتش‌سوزی مناطق یک‌خیشه و تمبی مهار شد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان بهروز نجاتی با بیان این‌که علت آتش‌سوزی مشخص نیست، اظهار کرد: بر اثر این آتش‌سوزی خساراتی به مراتع و مزارع کشاورزان این منطقه وارد آمده است؛ با این وجود، با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و همکاری اهالی روستا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار شد.

وی افزود: در میان عوامل تخریب‌کننده جنگل‌ها، آتش‌سوزی یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین عواملی به شمار می‌رود که سالانه ده‌ها هکتار از جنگل‌های کشور را به کام خود می‌کشد.

نجاتی ادامه داد: از میان رفتن گونه‌های نادر حیات وحش، ایجاد زمینه‌های فرسایش خاک، شیوع آفات و امراض گیاهی در مناطق سوخته شده و آلودگی شدید هوا، تنها بخشی از خسارات دیگر ناشی از آتش‌سوزی در جنگل‌هااست.

وی گفت: به دنبال این حادثه، ستاد بحران شهرستان مسجدسلیمان در محل فرمانداری تشکیل و ضمن اعلام آماده‌باش، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=21982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.