• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

با حضور دادستان مسجدسليمان
برگزاري جلسه مجمع عمومي انجمن حمايت از زندانيان مسجدسليمان

  • کد خبر : 21681
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- جلسه مجمع عمومي انجمن حمايت از زندانيان با حضور علي ادبي دادستان مسجدسليمان و اعضاي اين انجمن در فرمانداري مسجدسليمان برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ابتداي اين جلسه دادستان مسجدسليمان در سخناني اظهار داشت: اين يك واقعيت است آن طور كه بايد نتوانسته ايم به […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- جلسه مجمع عمومي انجمن حمايت از زندانيان با حضور علي ادبي دادستان مسجدسليمان و اعضاي اين انجمن در فرمانداري مسجدسليمان برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ابتداي اين جلسه دادستان مسجدسليمان در سخناني اظهار داشت: اين يك واقعيت است آن طور كه بايد نتوانسته ايم به زنداني ها و خانواده هاي آنان كمك كنيم. اكثر زندانيان كساني هستند كه قبلا سابقه زنداني شدن را دارند و اين نشان مي دهد كه در بحث اصلاحي بخوبي كار نكرده ايم…

ادبي ادامه داد: زندان نبايد تنها جنبه ي تنبيهي داشته باشد بلكه بايد با كارهاي فرهنگي و آموزشي مكاني براي اصلاح باشد… دادستان مسجدسليمان  در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: حكومت به تنهايي نمي تواند همه برنامه ها را پياده كند و احتياج به كمك مردم دارد. وي ادامه داد: بيش از 90 درصد از زندانيان افرادي هستند كه مستحق كمك هستند  و خانواده هاي اين ها در معرض خطرناك ترين مشكلات هستند كه احتياج به همكاري شما دارند.

ابراهيم الماسي مديرعامل انجمن حمايت زندانيان مسجدسليمان نيز در سخناني اظهار داشت: در تقويم كشور روز 5 خرداد را به عنوان روز حمايت از زندانيان نامگذاري كرده اند هر چند در اين روز خبري از حمايت زندانيان نيست، اما انجمن حمايت از خانواده زندانيان تمام تلاش خود را مي كند تا بتواند فرهنگ اين كه خانواده زنداني مجرم نيست را در جامعه نهادينةكند.

وي ادامه داد: علت عمده ارتكاب بسياري از جرائم فقر است و كسي كه به علت فقر مالي به زندان مي افتد تبعاً خانواده وي نيز در معرض بزه قرار مي گيرد. الماسي گفت: وقتي كه سرپرست خانواده در زندان باشد اگر به خانواده وي كمك نشود چه بسا خانواده آن به تباهي و فساد كشيده و مرتكب بزه شوند و ما از نظر شرعي و اخلاقي موظف به كمك كردن به آنان هستيم. وي ادامه داد: فردي كه به هر دليلي مرتكب جرمي شده است مجازاتش را مي بيند و خانواده او نقشي در ارتكاب جرم ندارد، بنابراين جدا بودن حساب خانواده زنداني از زنداني به عنوان رويكرد انجمن در حمايت از خانواده هاي زندانيان به شمار مي آيد. وي در پايان سخنان خود درآمد انجمن را در سال نودوچهار 34080000 تومان، كمك به خانواده مددجو، مددجو و زندان 16714000 تومان ساير هزينه ها 16714000 تومان و تعداد خانواده هاي تحت پوشش را 135 خانواده عنوان كرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=21681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با سلام … خوشحالم که یک دادستان جوان با شهامت و شجاعت میگوید : ” این یک واقعیت است آن طور که باید نتوانسته ایم به زندانی ها و خانواده های آنان کمک کنیم. اکثر زندانیان کسانی هستند که قبلا سابقه زندانی شدن را دارند و این نشان می دهد که در بحث اصلاحی بخوبی کار نکرده ایم…” اما یک نکته وجود دارد و آنهم اینست که این میزان مجرم تحت پوشش و جرم برای شهری 30-120 هزار نفری که طبق آماری هایی که میخوانیم حدود 40 در صد بیکاری دارد قابل قبول است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.