• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
3

پيگيري يك خبر توسط باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان:
در تماس حجت الاسلام اميني با امام جمعه جونقان: امام جمعه جونقان:اين يك شيطنت بود بنده نه له و نه عليه اين شخصيت تاريخي سخني به ميان نياورده ام

  • کد خبر : 21614
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مجسمه حاج علیقلی خان معروف به سردار اسعد بختیاری یکی از فاتحان تهران در انقلاب مشروطه در شهر جونقان چهارمحال و بختیاری تخریب شد. یک منبع آگاه در اين رابطه اظهار داشت: چند نفر با حمله به خانه سردار اسعد مجسمه این مشروطه خواه را تخریب کردند. این افراد با پاشیدن […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مجسمه حاج علیقلی خان معروف به سردار اسعد بختیاری یکی از فاتحان تهران در انقلاب مشروطه در شهر جونقان چهارمحال و بختیاری تخریب شد. یک منبع آگاه در اين رابطه اظهار داشت: چند نفر با حمله به خانه سردار اسعد مجسمه این مشروطه خواه را تخریب کردند. این افراد با پاشیدن نمک به صورت نگهبانان وارد محوطه شدند و مجسمه را شکستند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان قلعه سردار اسعد بختیاری به عنوان موزه مشروطیت نامگذاری شده است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان را دارد و قرار بود در هفته میراث فرهنگی افتتاح شود. انقلاب مشروطه بخشی از تاریخ معاصر ایران است که قوم بختیاری نیز در این جنبش، نقش آفرینی کرد و بخشی از سرآغاز قیام علیه استبداد قاجار، از دامنه کوه های بختیاری رخ داده است.

کتیبه های پیرغار در روستای ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان، از توابع شهرستان فارسان، مهم ترین آثار به جای مانده از انقلاب مشروطه است.

قلعه سردار اسعد بختیاری یا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان پنجم دی 1356 به شماره 1548 به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی شد. در پي اين حادثه حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان ضمن ابراز تاسف از حادثه پیش امده اظهار داشت: همان گونه كه رهبر معظم انقلاب فرموده اند بختياري ها مركز ثقل مشروطه هستند. اگر روي بعضي اسطوره ها بحثي هم وجود دارد بايد در يك فضاي محدود با افراد نخبه و صاحب نظر تاريخ پرشكوه بختياري به بحث نشست.

وي ادامه داد: پس از فتح تهران توسط سردار اسعد، آخوند خراساني مرجع عاليقدر كل شيعه در تلگرامي از مجاهدت و شهادت طلبي و فداكاري عموم جامعه بختياري تشكر كردند و از سردار اسعد خواستند مراتب سپاسگزاري خود را به بختياري ها ابلاغ نمايند.

حجت الاسلام اميني در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: قوم بختياري نياز به همدلي دارد، وحدت امری حیاتی است و اگر این مهم نباشد کشور ما هم مانند کشورهای دیگر دچار مشکلات بسیار زیادی چون ناامنی، عقب ماندگی و غیره می‌شود.

 وي ادامه داد: پس از شنيدن شايعاتي در ارتباط با دخالت امام جمعه جونقان لحظاتي پيش شخصاً با ايشان تماس گرفتم  كه وي شديداً دخالت خود را در اين رابطه تكذيب كرد و گفت: اين يك شيطنت از طرف بعضي افراد معلوم الحال است بنده نه له و نه عليه اين شخصيت تاريخي سخني به ميان نياورده ام و از بنده درخواست نمود كه شماره تلفنش را منتشر تا هر كسي تمايل داشت در  در صفحه اينستاگرام ايشان فايل صوتي سخنراني اش را گوش كند..

شماره تلفن امام جمعه جونقان: 09196642711

امام جمعه مسجدسليمان ادامه داد: اميدوارم در آينده اي نزديك بتوانيم در امتداد كنگره هاي برگزار شده كنگره بختياري ها و مشروطه را برگزار نماييم كه مي تواند نسل امروز جامعه را با ایثارگری و فداکاری بختياري ها بيشتر آشنا کند. وي در پايان سخن خود اظهار داشت: به هر حال ما خواهان روشن شدن همه  اين قضيه توسط مراجع ذيربط هستيم و اميدواريم هر چه سريع ترابعاد اين مسئله روشن و در اختيار اذهان عمومي قرار بگيرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=21614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 22
  1. درودبرامینی باغیرت

  2. سلام.تشکر از پیگیری شما

  3. سلام . تشکر ویژه از آقای امینی عزیز..محسن علیجانی کاندیدای دور اول مجلس دهم

  4. درود بر حاج آفا امینی که همیشه پیگیر حفظ و اشاعه فرهنگ بختیاری بوده اند

  5. توهین به مفاخر از جانب هر کسی که باشد باید پیگیری شود. از مسولین خواهشمندیم در این رابطه پیگیری و نتیجه را رسما اعلام کنند.

  6. درود بر امام جمعه محبوب مسجدسلیمان

  7. باسلام وعرض ادب.یکی ازغنی ترین واصیل ترین خرده فرهنگ هادرجامعه وفرهنگ ایرانی که گذشته فرهنگی و هویتی وبی نظیرداشته است قوم بااصالت  بختیاری می باشد.قومی که همیشه به فرهنگ وهویت خویش پایبندبوده واست وآن هم مرهون زحمات بی شاعبه ی  فاضل دانشمند؛حضرت حجت الاسلام حاج آقاامینی (دام عزه)وفرهنگ دوستان وصاحبان قلم وفرهیختگان بوده است که جاداردازتمامی این عزیزان تقدیروتشکرنماییم.التماس دعا.داریوش رضایی

  8. ضمن سلام وتشکر از تلاشهای فرهنگی وتاریخی  قوم  سلحشور بختیاری در به اثبات رسانیدن احقاق  حق.از حرکت  عده ای فریب خورده وکوته بین دارم شاخ در میارم،آخه این چه کاری بود که عده ای از هموطنان جونقانی کردند..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. یک کسانی سرشان به تنشان …. من از شما خواهش میکنم موضوع را بیشتر پیگیری کنید.با سپاس

  10. تعجب می کنیم. تو دورانی که حفظ وحدت مهم ترین چیز هست هر از گاهی به طریقی به بختیاری توهین می کنند. سردار اسد از بزرگان بختیاری و مایه افتخار ملت بختیاری هست. و هیچ کس با هر نژاد و جناح بندی سیاسی و جغرافیای حق توهین به ایشون رو نداره. صبر بختیاری در توهین به سردارانش اندازه داره. برخورد مناسب با توهین کنندگان در اسرع وقت خواست مردم بختیاری هست. درود بر سردار اسد، درود بر سردار بی مریم و شیر علیمردان ….

  11. باسلام خدمت همتبارانم چرا نسل ما نباید از سردار مشروطه خواه خود چیزی بداند چرا تو خود مسجدسلیمان هم یه خیابان به نام سردار نمیگذارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یعنی پایتخت بختیاری نام گذاری شده باید کارهای شهرداری در شان این نام هم باشد و در ساختو سازها و المان های شهری از نمادهای بختیاری استفاده کنن و به اسطوره هایی همانن سردار و بهمن علادین و علی مردان خان و ببی مریم و غیره بیشتر بها بدیم و برجسته تر نشون بدیم این بزرگواران را و به نسل های جدید بیشتر بشناسونیمشون …..به امید اون روز

  12. درود بر حاج آقا امینی

  13. از امام حاج آقاامینی سپاسگذاریم..لطفا پیگیر باشین…

  14. سلام ی فیلم از شکستن مجسمه سردار اسعد بختیاری منتشر شده تو فضای مجازی لطفا نشون حاج اقا امینی بدید که متوجه بشن کسانی که مجسمه رو شکستن با کت وشلوار بودن و سرباز نیروی انتظامی حضور داشته و هیچگونه اقدامی نکرده جلوی تخریب کننده ها رو بگیره

  15. سلام
    مشخص شد جریانی پشت پرده وجود دارد که بجای وحدت و همدلی بین مردم بدنبال نفاق و توهین به اقوام هستند ، انتظار داریم ضمن برخورد جدی و قاطع با بانیان این عمل زشت و نابخردانه ، مجسمه ای از سردار اسعد بختیاری در یکی از میادین اصلی شهر مسجد سلیمان نصب گردد ، تا شاهد حمایت عملی مسئولین باشیم و بزرگان بختیاری را تکریم نمایم .

  16. با درووووود و سپاس از حاج آقا امینی که همیشه از هویت و فرهنگ و تاریخ بختیاری دفاع کرده است از مسئولین و نمایندگان بختیاری در مجلس مصرانه خواستار پیگیری قضایی و شناسایی و تنبیه افراد خاطی که هدفی جز نفاق و ایجاد هرج و مرج نداشته اند را داریم . 

  17. سلام مدیر سایت کامنتم ربطی به خبر نداره چاپ نکن اما تقاضا دارم :
    ما که دستمون به مسولین نمیرسه ازت خواهش میکنم با امام جمعه محترم شهر و نماینده ها و دیگر مسولین درخواست کنید تا شاهنامه خوانی بختیاری ثبت ملی بشه خواهش میکنم به گوش مسولین برسون
    من شنیدم یکی از اقوام که همه چیزش کپی برداری از بختیاری الان هم تو تهران جشنواره اقوام برگزار کردن قصد دارن این رسم کهن بختیاری رو به اسم خودشون ثبت کنن در صورتی که دو سال پیش هم چنین رسمی نداشتن
    از شما خواهش میکنم هم مسولین مسجدسلیمان و هم دیگر شهرها با هم اتحاد داشته باشن یه بار هم که شده یه کار درست انجام بدن …. موفق باشید

  18. سلام.درود بر شخ دانشمندحجت الاسلام والمسلمین حاج آقاامینی بابت پیگیریهای مجدانه درراستای اعتلای فرهنگی وعلی الخصوص خرده فرهنگها.

  19. باسلام,درود بر حاج اقا امینی,و درود بر ایل بزرگ و مردان بزرگ بختیاری ,و درودی دوباره بر روح بزرگ سردار اسعد بختیاری,

  20. هموطنان عزتمند و مهربان. همتباران بزرگوار
    دونفر در شهر جونقان(تاکید می کنم دو نفر) خودسرانه یا با تحریک از جایی که گویا ما نمیدانیم با تیشه تندیس سردار اسعد بختیاری را شکستند.این کار داعش گونه اینها دوساعت بعد توسط خود مردم جونقان محکوم شد و دستگیر شدند و اعتراض و تجمع مردم جونقان تا فردای ان روز ادامه داشت که با حضور مسئولان از استانداری و مراجع قضایی ومیراث فرهنگی قضیه در دست بررسی می باشد.
    این مساله ربطی به مردم روشنفکرو آزاده و شرافتمند وغیرو جونقان ندارد. اگر در اینترنت فیلم تخریب مجسمه را دانلود کنید و نگاه کنید به حرفم می رسید.
    بهتر است قضاوت عجولانه نکنیم و بگذاریم مر قانون و گذر زمان همه چیز را روشن کند و عده ای ناکس و بی صفت در این میان با انتشار اشعاری بی شان که آبروی قلم را هم برده اند با نوشتن ابیاتی در شان خود و خانواده شان مساله را قومیی و جنگ لر وترک ننمایند. دون صفتانی که شرف قلم را هم مسموم می نمایند.
    جونقانی ها بزرگترین هوادارن مشروطه بودند وصدسال است از این آثار مشروطه محافظت می کنند
    این همه جوگیری و اراجیف را دشمنان بخیاری و ترکان جونقان دارند برنامه ریزی می کنند که چه؟؟؟؟

    ضمنا الان ساعت 14 روز دوشنبه 27 اردیبهشت مه جونقان آرام و بدون تشنج است. دیروز ساعت 4 به بعد همه چیز خاتمه یافت. و اینکه بهضی ها توی شبکه های اجتماعی قشون کشی تلگرامی میکنند و شنج افرینی می کنند فقط عقده ورزی های کودکانه است. مردم جونقان خودشان بخوبی بلدند این دو نادان را از طریق قانون مجازات کنند.
    جوگیری و قمپز درکردن و دروغ را کار ترسوها می دانیم. 

  21. چیزی داند از تو سردار ؟؟؟……..آنکه تندیست بکوبد …….یا شنیده نامت آیا ؟؟؟…..آنکه بر تو رشک جوید…ای تو فخر بختیاری …..کرده ای کشور گشایی….هرکه نادان است بداند …..تو شه مشروطه خواهی ….امتیاز نفت ایران از تلاش تو قرین شد …..جان خود بر کف نهادی …..نام سرداریت از این شد ….من نیم یک بختیاری …..لیکن از بهر تو گویم ….خدمتت آنسان بزرگ است …..بیش از این گفتن ؟؟؟/چه گویم

  22. سلام ”  آقای امینی لطفا از امام جمعه جونقان حمایت نکنید ” چراکه او سردار اسعد بختیاری رو فردی ظالم معرفی کرده بود چند روز پیش ” حالا که این مسائل پیش آمده تکذیب کرده 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.