• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان خطاب به وزیر کشور:
استاندار آینده باید پیگیر بحران آب و مسائل مرتبط با انتقال آب باشد/ خوزستان پذیرای استاندار غیربومی نیست

  • کد خبر : 21575
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان: سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان در نامه ای به وزیر کشور ضمن برشمردن فضای سیاسی و اجتماعی خوزستان، خواستار انتصاب یک استاندار بومی در خوزستان شده است. در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار شوشان قرار گرفته آمده است: فضای عمومی استان در شرایط فعلی پذیرای استاندار […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان: سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان در نامه ای به وزیر کشور ضمن برشمردن فضای سیاسی و اجتماعی خوزستان، خواستار انتصاب یک استاندار بومی در خوزستان شده است.

در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار شوشان قرار گرفته آمده است: فضای عمومی استان در شرایط فعلی پذیرای استاندار غیر بومی نیست . از سوی دیگر لیستی بلندبالا از مدیران مجرب و توانمند خوزستانی را می توان نام برد که هم اکنون در مناصب بالای دولت دولت تدبیر و امید مشغول به فعالیت هستند. متن کامل نامه  سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان به وزیر کشور:

وزیر محترم کشور

با عرض سلام و تبریک اعیاد شعبانیه

ابتدا لازم است از زحمات بی شائبه حضرتعالی و همکاران شما دروزارت کشور )بویژه عزیزان نیروی انتظامی (که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی امن ، سالم و باشکوه، بودید تشکر و قدردانی نماییم.در خصوص تغییر غیر منتظره استاندار خوزستان و گمانه زنی ها برای انتخاب استاندار جدید چند نکته را خدمت شما مطرح می کنیم به امید آن که مورد توجه قرار گیرد :

1-پیشنهاد می شود دلایل تغییر ناگهانی دکتر مقتدایی از سمت استانداری خوزستان به طور صریح و شفاف اعلام شود. به هرحال این حق مردم است که بدانند دلایل وزارت کشور برای تغییر عالی ترین مقام اجرایی استان چه بوده است.

2- خوزستان سرزمین عجیبی است، پر از تناقضات. پر از قابلیت ها و فرصت ها، تهدید ها، ضعف ها . هنوز پیامدهای 8 سال جنگ تحمیلی و ملاحظات امنیتی بر این استان سایه افکنده است . با این وصف ضروری است در انتخاب استاندار خوزستان دقت و حساسیت لازم وجود داشته باشد. بویژه ضروری است مطالبات مردمی و فضای عمومی شهروندان بویژه درشرایط فعلی مد نظر باشد.

3- در خصوص انتخاب استاندار جدید توجه به موارد زیر می تواند کمک کننده باشد :

الف- فضای عمومی استان در شرایط فعلی پذیرای استاندار غیر بومی نیست . از سوی دیگر لیستی بلندبالا از مدیران مجرب و توانمند خوزستانی را می توان نام برد که هم اکنون در مناصب بالای دولت دولت تدبیر و امید مشغول به فعالیت هستند و یا سوابق روشن و قابل دفاع مدیریتی حتی در حوزه وزارت کشور دارند که قطعا با توجه به شناخت و اشراف به مسائل خوزستان برای تصدی استانداری خوزستان به مراتب از یک فرد غیر بومی مناسب تر به شمار می روند . با این وصف پیشنهاد می شود از بین مدیران خوزستانی که به گفتمان اعتدال اعتقاد و باور دارند فردی با کفایت ، توانمند ، خوشنام و پاک دست که توسعه نگری ویژگی بارز وی باشد و بتواند ضمن ایجاد تفاهم و ائتلاف بین همه گروه های سیاسی و اقوام مسیر پیشرفت خوزستان را هموارتر کند انتخاب گردد.

ب- تحلیل رفتار انتخاباتی مردم خوزستان در انتخابات نشان می دهد که گرایش عمومی مردم به رویکردی اعتدال گرایانه است که اهتمام اصلی خود را صرف ارتقا رفاه عمومی مردم و ایجاد آرامش و رونق اقتصادی نماید .

ج- بدیهی است که انتخاب استاندار در حیطه اختیارات دولت است اما مناسب تر آن است که در انتخاب استاندار نماینده ولی فقیه و روحانیون موثراستان ، نمایندگان منتخب مردم ، تشکل ها و احزاب سیاسی حامی دولت ، چهره های ملی اصلاح طلب خوزستانی محل مشورت باشند . تحلیل ما این است که این امکان وجود دارد که فردی متعلق به رویکرد اعتدالی دولت اما مورد وفاق و اجماع حداکثری به عنوان استاندار خوزستان انتخاب شود .

4- بحران آب و مسائل مرتبط با انتقال آب، مشکلات محیط زیستی بویژه موضوع ریزگردها ، بیکاری ، ایجاد اشتغال ، توسعه کشاورزی ، بحران مهاجرت از استان ، آسیب های اجتماعی ، جذب سرمایه و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض مسائل مهمی هستند که استاندار آتی خوزستان باید در چارچوب گفتمان اعتدال سیاست مشخص و راهبردی برای مواجه با آنان داشته باشد .

در پایان سازمان دانشجویان و دانش آموختگان استان خوزستان ( سدا) به عنوان یکی از تشکلهای عضو ائتلاف امید تاکید می کند که تدبیر دولت امید باید این باشد که سکانداری استانداری خوزستان به فردی خوزستانی ، کارازموده و مجرب سپرده شود تا با محور قرار دادن منافع ملی ، در تامین منافع منطقه ای کوشا باشد و در تصمیم گیری و اجرا مصادق اعتدال گرایی باشد و همچنین به رشد و توسعه همه جانبه و رعیت حقوق شهروندان تعهد داشته باشد .

سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان – اردیبهشت ماه 1395

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=21575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. دکتر جلیلی بهترین گزینه برای استانداری خوزستان

  2. امیدوارم دوره بعدی روحانی انتخاب نشه

  3. سی جی ام ای اس :
    تو به تنهایی نماینده مردم استان و بختیاری ها نیستی… استاندار بومی منظورت مقتدایی؟چه کمکی به این شهر کرد به غیر از کمک به شهر خودش ابادان؟تمام دستیاراش هم همشریا خودش؟چند تا بختیاری یا مسجدسلیمانی تو استانداری؟
    امیدوارم یه استاندار غیربومی انتخاب بشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.