• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
1

فرماندار مسجدسلیمان خبر داد: تولید سالانه 40 هزار تن محصولات زراعی در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 2151
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳

فرماندار مسجدسلیمان از تولید سالانه حدود 40 هزار تن محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان – عبدالله ایزدپناه اظهار کرد: طرح‌های توسعه کشاورزی در شهرستان مسجدسلیمان هم زمان با سراسر استان اجرا می‌شود و تاکنون 235 طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل در استان معرفی کرده‌ایم. به گزارش […]

فرماندار مسجدسلیمان از تولید سالانه حدود 40 هزار تن محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان – عبدالله ایزدپناه اظهار کرد: طرح‌های توسعه کشاورزی در شهرستان مسجدسلیمان هم زمان با سراسر استان اجرا می‌شود و تاکنون 235 طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل در استان معرفی کرده‌ایم. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان فرماندار مسجدسليمان ادامه داد: از این تعداد طرح‌ها 231 طرح به مرحله عقد قرارداد رسیده، 219 طرح نیز تسهیلات دریافت کرده‌اند و البته 197 طرح نیز به بهره برداری رسیده است.

وي تصریح کرد: در این مدتی که از اجرای طرح توسعه کشاورزی می‌گذرد مسجدسلیمان پیشرفت خوبی داشته و تولید محصولات زراعی در سطح این شهرستان به حدود 40 هزار تن در سال رسیده است.

ايزد پناه خاطرنشان کرد: از زمانی که اندیکا از مسجدسلیمان جدا شده است میزان محصولات باغی در این شهرستان کاهش یافته و به 4 هزار تن در سال رسیده است.

فرماندار مسجدسليمان با بیان این که دریاچه سد گتوند اراضی ملی و کشاورزی قابل توسعه دارد خاطرنشان کرد: در حدود 3 هزار هکتار از این اراضی زیر کشت باغات می‌رود و این امر تاثیر زیادی بر اشتغالزایی این شهرستان دارد.

وی کمبود بسیار شدید نیروی انسانی در چارت تشکیلاتی مدیریت جهاد کشاورزی مسجدسلیمان را از مشکلات در این حوزه بیان کرد و گفت: در حال حاضر ما دارای شش کار‌شناس کشاورزی هستیم و درخواست تامین نیروی انسانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان را داریم.

فرماندار مسجدسلیمان یکی دیگر از مشکلات را اینگونه بیان کرد: عدم صدور مجوز بهره برداری آب از چاه‌های حفر شده توسط اداره امور آب به صاحبان چاه‌های حفر شده که مجوز حفر چاه‌ها را کارگروه توسعه کشاورزی صادر کرده است از مشکلات موجود در توسعه کشاورزی مسجدسلیمان است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=2151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.