• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

موج انتصابات استاندار خوزستان پس از انتخابات
سیاسی کاری برای ماندن یا حرکت در مسیر تحول ؟

  • کد خبر : 21503
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان: هنوز زمزمه تکرار کلمات مقتدایی در مهرماه 92 در خاطره ها مانده است آنجا که گفت ” رسانه ها دو سال فرصت دهند و آنگاه من را به چالش بکشند “. وی که در روز معارفه با حضور وزیر کشور ، از ورژن دوم خود رونمایی کرد ، معتقد بود که […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان: هنوز زمزمه تکرار کلمات مقتدایی در مهرماه 92 در خاطره ها مانده است آنجا که گفت ” رسانه ها دو سال فرصت دهند و آنگاه من را به چالش بکشند “. وی که در روز معارفه با حضور وزیر کشور ، از ورژن دوم خود رونمایی کرد ، معتقد بود که باید همه حواس ها صرف خدمت به مردم و آبادانی استان شود.

پس از آن نیز اکثر رسانه های استان در قبال تک تک انتصابات و اقدامات ، سکوت اختیار کردند و اگر چیزی گفته شد و یا صدای اعتراضی بلند شد ، در مقابل سیل حمایت ها ، ناپیدا و کمرنگ بود یا رنگ باخت. در واقع رسانه ها همان سیاست ” فرصت دو ساله ” را پیش رو گرفتند و صرفا به عنوان یک ناظر ِساکت، نظاره کردند و دم برنیاوردند.

اما اکنون هفت ماه از آن فرصت دو ساله، سپری شده و نوبت آن است که مقتدایی پاسخگوی اقدامات خود در این 31 ماه باشد و اعلام نماید که ماحصل انتصابات و نتیجه اقدامات مجموعه مدیرانش چه بوده است؟

انتخابات تمام شده اما انتصابات همچنان ادامه دارد. در هر انتصابی نیز موجی ایجاد می شود ؛ چه انتصاب 30 و چند مشاور تحت عنوان ” کابینه محلی” و چه انتصاب نافرجام بخشداران زن و چه احکام انتصابی اخیر پس از انتخابات.

ذهنیت شکل گرفته پس از این انتصابات، انحراف افکار عمومی، فرار از پاسخگویی زیر لوای موج انتصابات، سیاسی کاری برای ماندن و … است. این ها ذهنیت هایی ست که شکل گرفته و لازمه زدودنش، پاسخگویی شفافیت استاندار است؛ بی آنکه انگی زده شود و بی آنکه انگشت اتهام به سوی کسی دراز شود.

پاسخ مقتدایی به این سوال  که ” انتصابات و مجموعه اقدامات، سیاسی کاری و موج آفرینی برای ماندن است و یا حرکت در مسیر تحول و آبادانی استان؟ ، حداقل انتظاری ست که رسانه ها از استاندار دارند. امید است در یک فضای آرام و به دور از هیاهوی مداحان و تمجیدگران و همچنین به دور از فضاسازی های مخالفین، پاسخی شفاف به آن داده شود.

شوشان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=21503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.