• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11718اخبار امروز : 2
0

مهندس علي عيديوندي در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان: ضرورت احداث جاده ميان بر مسجدسليمان- اهواز

  • کد خبر : 2138
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸

حساس ترين، با ارزش ترين و كليدي ترين پروژه اي كه رونق همه جانبه شهرستان هاي مسجدسليمان- انديكا- لالي را با احداث خود به انجام خواهد رساند جاده ميان بر مسجدسليمان – اهواز خواهد بود. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مهندس علي عيديوندي رييس اداره راه و شهرسازي شهرستان مسجدسليمان در گفتگو با سايت خبري باشگاه […]

حساس ترين، با ارزش ترين و كليدي ترين پروژه اي كه رونق همه جانبه شهرستان هاي مسجدسليمان- انديكا- لالي را با احداث خود به انجام خواهد رساند جاده ميان بر مسجدسليمان – اهواز خواهد بود.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مهندس علي عيديوندي رييس اداره راه و شهرسازي شهرستان مسجدسليمان در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ارتباط با ضرورت احداث جاده ميان بر مسجدسليمان- اهواز گفت: با پيگيري هاي ويژه و همه جانبه دكتر اسماعيل جليلي نماينده محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي ساخت اين پروژه به شركت ساخت و توسعه وزارت راه محول شده است. وي ادامه داد:

حساس ترين، با ارزش ترين و كليدي ترين پروژه اي كه رونق همه جانبه شهرستان هاي مسجدسليمان- انديكا- لالي را با احداث خود به انجام خواهد رساند جاده ميان بر مسجدسليمان – اهواز خواهد بود. رييس اداره راه و شهرسازي مسجدسليمان ادامه داد:

با احداث اين جاده به طول 28/6 كيلومتر مسير موجود مسجدسليمان- اهواز از سه راهي نفت سفيد تا ميدان دانشگاه آزاد مسجدسليمان با كاهش طول تقريبي 40 كيلومتر روبرو خواهد شد و علاوه بر كاهش مسير و به طبع آن كاهش زمان سفر به مدت حداقل 40 دقيقه كاهش شديد سوانح و خطرات جاده اي را نيز در بر خواهد داشت.همچنين  جا دارد از تلاش هاي حضرت حجت الاسلام اميني امام جمعه محترم مسجدسليمان همچنين فرماندار محترم جناب مهندس ايزد پناه و مدير كل محترم راه و شهر سازي استان خوزستان جناب مهندس دهقاني كمال تشكر و سپاسگزاري را داشته باشم مهندس عيديوندي ادامه داد:

از آنجايي كه با مطالعات و بررسي هاي انجام شده بر روي جاده مسجدسليمان- انديكا- شهركرد مسيري جديد و كاملاً هندسي با احداث تونل و پل هاي بزرگ در برنامه هاي آتي وزارت راه  و اداره كل راه و شهرسازي استان خوزستان لحاظ گرديده كه عملاً با احداث اين ميان بر قطعه ابتدايي مسير بين استاني اهواز- مسجدسليمان- انديكا- شهركرد به جاده امن و مطلوب تبديل خواهد شد. لازم به توضيح است كه 10 كيلومتر از اين مسير در دو قطعه عمليات خاك برداري و مسير شكافي آغاز گرديد و به دليل كمي اعتبار و داشتن مشكل با اداره كل محيط زيست استان به كندي در حال اجراست.

با پيگيري هاي ويژه جناب دكتر جليلي به دليل هزينه سنگين ساخت اين پروژه به دليل داشتن 6/5 كيلومتر تونل در دو مسير رفت و برگشت احداثي و همچنين پل هاي منفرد بزرگ ساخت اين جاده به شركت ساخت و توسعه وزارت راه محول شده كه در حال انجام مراحل مقدماتي و تكميل مطالعات بوده كه انشالله امسال بتوان عمليات اين جاده را با تلاش و سرعت بيشتري دنبال كرد. رييس اداره راه و شهرسازي در ادامه از احداث جاده جديد مسجدسليمان- سد مسجدسليمان- آبژدان سخن به ميان آورد و گفت:

جاده موجود مسجدسليمان- انديكا به دليل احداث به صورت غير اصولي و اوليه توسط وزارت نيرو در سال هاي گذشته عملاً مردم منطقه را با مشكلات عديده روبرو كرد. هر چند سعي شده با كارهاي اوليه ايمني تا حدي از خطرات كم كرد اما بايستي جاده جديد اصولي و فني احداث شود كه مطالعات جاده جديد با احداث تونل و پل هاي بزرگ به انجام رسيده و با پيگيري هاي نماينده محترم كار ساخت و تكميل مطالعات جاده فوق نيز به شركت ساخت وزارت راه و شهرسازي محول شده كه عملاً كار بسيار با ارزشي بود. وي گفت:

مطالعات قطعه اول جاده مسجدسليمان – انديكا از مبدأ دانشگاه آزاد تا پل گدار توسط مشاورين به صورت كامل و در غالب چند واريانت انجام گرديد كه در صورت تأمين اعتبار مورد نياز عمليات ساخت جاده فوق به صورت اصولي و استاندارد آغاز خواهد گرديد.

جاده مسجدسليمان- انديكا- تاراز (جاده بازفت)

در ادامه اين گفتگو خبرنگار باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از وي در ارتباط با جاده بازفت (مسجدسليمان- انديكا- تاراز-) پرسيد كه ايشان گفتند:

طول كل اين مسير 130 كيلومتر بوده كه از مبدأ مسجدسليمان تا گردنه تاراز (.كوه تاراز.) ادامه داشته كه با برنامه هاي در دست اجرا.در غالب جدول زير در حال انجام و مطالعه مي باشد.

1-   مسجدسليمان-سه راهي سرتنگ-  قلعه زراس طول قطعه 30 كيلومتر پيشرفت فيزيكي 10 در صد

2-    سه راهي سرتنگ- قلعه خواجه.طول قطعه 25 كيلومتر پيشرفت فيزيكي 30  درصد

3-    قلعه خواجه – تونل دلا طول قطعه 25 كيلومتر پيشرفت فيزيكي 65 درصد

4-    تونل دلا تاراز طول قطعه 50 كيلومتر پيشرفت فيزيكي 45 درصد

عملاً با تكميل اعتبارات و احداث جاده جديد مسجدسليمان- قلعه خواجه كه مطالعات دقيق انجام شده و تلاش ويژه دكتر جليلي و مهندس دهقاني قائم مقام وزير و مدير كل اداره راه و شهرسازي خوزستان جهت واگذاري ساخت قطعه اول جاده مسجدسليمان– بازفت كه از مسجدسليمان تا سد مسجدسليمان خواهد بود احداث تونل و پل هاي بزرگ را خواهيم داشت به شركت ساخت واگذار كه انشالله در آينده اي نزديك شاهد استارت جاده فوق خواهيم بود. مهندس عيديوندي در ادامه افزود:

از آنجايي كه طول 80 كيلومتر از مسير فوق ( جاده بازفت) كه قطعه قلعه خواجه- تونل دلا و تونل دلا – تاراز عمليات با پيشرفت قابل قبولي انجام گرديده و از مسجدسليمان – سد مسجدسليمان و قلعه خواجه عملاَ 13 كيلومتر مسيرجديدالاحداث شده است و با احداث مسير جديد با تونل و پل هاي بزرگ ابتداي جاده مسجدسليمان- انديكا نيز به جاده اي ايمن و مطلوب تبديل خواهد شد. وي گفت: انشاء ا…در آينده اي نزديك و با احداث ميان بر اهواز- مسجدسليمان و احداث جاده جديد مسجدسليمان- انديكا شاهد يك جاده ايمن بين استاني و مطلوب از مبدأ اهواز – مسجدسليمان و انديكا – شهركرد و مركز كشور با مسيري ايمن و مناسب خواهيم بود.

زيرا متحول شدن شهرستان هاي مسجدسليمان- انديكا- لالي و هفتكل نيز با احداث ميان بر مسجدسليمان- اهواز و هم چنين جاده مسجدسليمان- انديكا – شهركرد به يك جاده بين استاني مطلوب و كوتاه ترين مسير استاني تبديل خواهد شد كه ترافيك استان را جهت ارتباط با شهركرد- اصفهان و مركز كشور را نيز هدايت شده به  اين جاده  خواهيم داشت.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=2138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 11
  1. انصافا يكي از زحمت كش ترين مديران مسجدسليمان جناب مهندس عيديوندي است. براي ايشان آرزوي سلامتي داريم.

  2. اگه چند مدير فني مثل آقاي عيديوندي داشتيم حال و روز شهرمون اين نبود.

  3. اميدواريم با همت جناب دكتر جليلي نماينده محبوب مسجدسليمان و مسئولين پرتلاش شهرستان از جمله مهندس عيديوندي مدير لايق اداره راه و شهرسازي شاهد آباداني مسجدسليمان باشيم.

  4. انشاء الله كه جاده ميان بر كه از اهداف و برنامه هاي اصلي رياست پر توان شهرستان و مدير لايق و كارآمد و مدير نمونه كشوري جناب اقاي عيدي وندي مي باشد و با تلاش و پيگيري هاي مجدانه نماينده محترم جناب دكتر اسماعيل جليلي و رياست محترم راه و شهرسازي به تحقق انجامد

  5. خدایش مهندس عیدیوندی مدیری کاردان و مدبر است.کاش جاده های داخل شهرمان هم مثل جاده های روستاهای ما بود.انشالله موفق باشن همیشه

  6. خوشحالیم که دلسوزانی مثل دکتر جلیلی و مهندس عیدی وندی با تلاش همه جانبه سعی در زدودن غبار غم از چهره مسجدسلیمان و مسجدسلیمانیها دارند…

  7. مثل علی عیدیوندی هر 100 سال یک بار پیدا میشه… درود بر این مرد شایسته.

  8. مثل عیدی وندی کمتر در مسجدسلیمان دیده می شود درورد بر این مدیر کاردان و لایق شهرستان.

  9. الحق و انصاف که یکی از مدیران لایق شهرستان جناب مهندس عیدی وندی می باشند که در دوران ریاست خود توانست در بخش راه خدمات ارزنده ای به شهرستان انجام دهد.و هم اکنون نیز در بخش مسکن با تدبیر و پشتکار خود قدم های مثبت و مفیدی در این زمینه برداشته است و توانست بخش مسکن مسجدسلیمان را از سردرگمی نجات دهد. به امید موفقیت روز افزون این مدیر عزيز.

  10. عزیزان… مسئولین وظیفه دارند خدمت کنند طبق ایین نامه وسوگندی که خورند.چون کم کاری شده در این شهرستان چالش زده این کارها برای ما بزرگ به نظر میرسد……….ببخشید

  11. بفکر ساخت جاده مسجدسلیمان به ایذه در مسیر امام زاده صالح باشید واقعا روستاهای مسیر مشکلات فراوانی بخصوص در زمستان دارن با وجود اینکه 100 سال است که دولتها دارن نفت منطقه رو میبرن حداقل مردم منطقه حداقل لیاقت داشتن جاده اسفالته دارن.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.