• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
1

محسن رضايي:
يارانه صدهزارتومانی، یک الزام برای ادامه کارایی طرح هدفمندي يارانه ها

  • کد خبر : 21192
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان– دکتر محسن رضایی یارانه صدهزارتومانی را نه‌تنها یک امر واقعی و شدنی دانست، بلکه برای تحقق مفهوم هدفمندسازی یارانه‌ها، آن را یک الزام برای ادامه کارایی این طرح عنوان کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام پس از انتشار مصاحبه خود […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان– دکتر محسن رضایی یارانه صدهزارتومانی را نه‌تنها یک امر واقعی و شدنی دانست، بلکه برای تحقق مفهوم هدفمندسازی یارانه‌ها، آن را یک الزام برای ادامه کارایی این طرح عنوان کرد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام پس از انتشار مصاحبه خود با خبرگزاری ایسنا و مطرح‌شدن شعاری بودن بحث یارانه صدهزارتومانی از سوی برخی رسانه‌های مختلف، اقدام به انتشار یادداشت کوتاهی در این زمینه در اینستاگرام شخصی خود کرد.

محسن رضایی نه‌تنها شعاری بودن یارانه صدهزارتومانی را رد کرد، بلکه برای تحقق مفهوم هدفمندسازی یارانه‌ها و کمک به قشرهای کم‌درآمد، صدهزار تومان یارانه‌ها را یک امر لازم دانست.

يارانه صدهزارتومانی ، شعار يا واقعيت؟

مبلغ چهل‌وپنج هزارتومانی که به هر فرد یارانه پرداخت می‌شود، امروز كمتر از نصف آن در سال 89 یعنی سال شروع هدفمندی یارانه‌ها ارزش دارد، به عبارتی به لحاظ ارزش خرید و با احتساب نرخ تورم سالیان گذشته پرداخت مبلغ صدهزار تومان امروز کمابیش ارزش خرید همان مبلغ 45 هزارتومان سال 89 را دارد. از طرفی ديگر قيمت حامل‌های انرژی ازجمله بنزين و گازوییل هم دو برابر گذشته شده است. اکنون اگر این داده‌های بدیهی را در کنار مصوبه و اقدام اخیر مجلس مبنی بر حذف سه دهك يعني نزديك به بیست‌وچند ميليون نفر از دریافت يارانه قرار دهیم معلوم می‌شود دولت می‌تواند به هر فرد ايراني (پنجاه‌وپنج ميليون نفر) مبلغ صدهزار تومان پرداخت کند تا در کنار سایر سیاست‌ها این طرح را برای تعدیل نابرابری درآمدی و کاهش ضریب جینی بکار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=21192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.