• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

تشکیل کمیته بحران تب برفکی در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 20956
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان از تشکیل کمیته بحران تب برفکی در این شهرستان خبر داد.به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، بهروز نجاتی گفت: در پی درگیر شدن دام‌های اهلی به بیماری تب برفکی با پیشنهاد اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان، کمیته بحران شیوع تب برفکی در این […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان از تشکیل کمیته بحران تب برفکی در این شهرستان خبر داد.به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، بهروز نجاتی گفت: در پی درگیر شدن دام‌های اهلی به بیماری تب برفکی با پیشنهاد اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان، کمیته بحران شیوع تب برفکی در این شهرستان تشکیل جلسه داد.

وی افزود: بیماری تب برفکی یا بیماری پا و دهان یک بیماری به شدت واگیر ویروسی است که نشخوارکنندگان اهلی و وحشی را گرفتار می‌کند و به سادگی و سریع منتشر می‌شود. این بیماری در دام‌ها به دو شکل ایجاد بیماری می‌کند ولی نکته مهم بهداشت عمومی در تب برفکی این است که این بیماری تقریبا غیرقابل انتقال است .

نجاتی گفت: ویروس فوق تمایل زیادی به حمله به بافت پوششی دارد که پس از تکثیر در آنها و ورود ویروس به خون، بافت‌های فوق را مورد حمله قرار می‌دهد و سبب ضایعات بسیار شدید در تمامی بافت‌های موکوسی و پوششی از جمله دهان، سیستم تولیدمثل و تولید شیر و بافت پوششی دست و پا می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان ادامه داد: این بیماری ضایعات وسیعی به وجود می‌آورد که سبب کاهش شدید تولید شیر و گوشت و مرگ و میر ناشی از ورود ویروس به قلب (میوکارد) در دام‌های جوان می‌شود.

وی با اشاره به جلسه کمیته بحران تب برفکی در این شهرستان اظهار کرد: در این جلسه تصمیمات استراتزیک در خصوص پیشگیری و مقابله با وقوع این حادثه به صورت مدیریت یکپارچه ارگان‌های متولی، لزوم ایجاد زیر کمیته‌های مورد نیاز، همکاری ارگان‌های متولی در خصوص جمع‌آوری دام‌های غیرمجاز در کنار جاده‌ها، اطلاع‌رسانی در زمینه عدم خرید گوشت بدون مهر و برچسب دامپزشکی و پیگیری بیمه دام توسط ارگان‌های متولی تصویب شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=20956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.