• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

مهندس بورد: افتتاح رسمي واحد بهره برداري و نمكزدايي هفت شهيدان مسجدسليمان در هفته دولت

  • کد خبر : 2091
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از افتتاح رسمی واحد بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان در هفته دولت خبر داد. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مهندس حمید بورد اظهار کرد: پروژه احداث این واحد فرآورشی در شمار  ١٤ پروژه اولویت دار این شرکت محسوب می شود و برای اجرای آن ٩٦٠ میلیارد ریال […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از افتتاح رسمی واحد بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان در هفته دولت خبر داد.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مهندس حمید بورد اظهار کرد: پروژه احداث این واحد فرآورشی در شمار  ١٤ پروژه اولویت دار این شرکت محسوب می شود و برای اجرای آن ٩٦٠ میلیارد ریال هزینه شده است. به گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی افزود: واحد بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان هم اکنون در حال راه اندازی کامل است و با بررسی های فنی و ایمنی تا ١٠ روز آینده به طور رسمی در مدار عملیات تولید قرار می گیرد.

بورد با بیان این که این واحد بخشی از طرح بزرگ جمع آوری گازها و نفت تولیدی میدان های مسجدسلیمان، لالی، پرسیاه، زیلایی و کارون است، گفت: واحد پیش گفته ظرفیت فرآورش روزانه ٥٥ هزار بشکه نفت را دارد و با بهره برداری از آن امکان توسعه و افزایش تولید در این میدان ها  فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: با توجه به این که واحدهای بهره ‌برداری قدیمی مسجدسلیمان فاقد شرایط جدید استاندارد برای فرآورش نفت و گاز بوده و از طرفی واقع شدن آنها در میان بافت مسکونی از لحاظ ایمنی و زیست محیطی مناسب نیست، احداث واحد بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان به عنوان بخشی از طرح جمع آوری گازها و نفت تولیدی میدان های مسجدسلیمان، لالی، پرسیاه، زیلایی و کارون اجرا شد و با اجرای کامل طرح، تاسیسات قدیمی بتدریج جمع آوری خواهد شد.

وی ادامه داد: در اجرای این پروژه ٣٠ کیلومتر خط انتقال برق دو مداره ، ١٥ کیلومتر خط انتقال آب و یک ایستگاه پمپاژ آب و خطوط لوله جریانی چاه ها به طول تقریبی ٨٥ کیلومتر احداث شده است.

بورد، احداث ١٢٠ کیلومتر خط لوله به قطر ١٢ اینچ برای انتقال نفت تصفیه شده از کارخانه بهره‌برداری و نمکزدایی هفت شهیدان به کارخانه بهره برداری شماره ٢ اهواز را  از دیگر بخش های تکمیلی این پروژه برشمرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در اجرای پروژه بزرگ جمع آوری گازها و نفت تولیدی میدان های  مسجدسلیمان، لالی، پرسیاه، زیلایی و کارون، احداث یک واحد گاز و گاز مایع (ان جی ال) نیز  در منطقه زیلایی در دست اقدام است.

واحد بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان مسجد سلیمان در ٢٥ کیلومتری شهر مسجدسلیمان در منطقه زیلایی احداث شده است.

شانا

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=2091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. لطفا بفرمائید در این واحد چند نفر مسجدسلیمانی بیکار مشغول به کار شدند؟؟
    10 نفر؟؟ 15نفر؟؟
    این واحد چه سودی برای مسجدسلیمانی ها داره که صدر جدول بیکاری کشور هستند؟؟؟
    وقتی که همه کارها به نیروهای غیر مسجدسلیمانی داده شد.

    سود که نداشته هیچ، بلکه موجب غصب زمین های مردم منطقه و همچنین آلودگی محیط زیست شده.
    نفتی هم که تولید میکنه برای مسجدسلیمان خرج نمیشه که.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.