• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

تست رایگان ریه از مردم شهر گلگیر به مناسبت هفته هوای پاک

  • کد خبر : 19607
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- شهروندان شهر گلگیر مسجدسلیمان به مناسبت روز هوای پاک و با هدف ارتقاء سطح سلامت و بررسی وضعیت تنفسی به طور رایگان تست ریه شدند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به مناسبت هفته هوای پاک در خانه بهداشت شهرگلگیر و با همکاری اداره بهداشت شهرستان مسجدسلیمان، کارکنان شهرداری […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- شهروندان شهر گلگیر مسجدسلیمان به مناسبت روز هوای پاک و با هدف ارتقاء سطح سلامت و بررسی وضعیت تنفسی به طور رایگان تست ریه شدند.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به مناسبت هفته هوای پاک در خانه بهداشت شهرگلگیر و با همکاری اداره بهداشت شهرستان مسجدسلیمان، کارکنان شهرداری و خانه بهداشت شهر گلگیر و همچنین کارشنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد و شهروندان با حضور پزشک متخصص و دستگاه اسپرومتری مورد معاینه قرار گرفتند و در صورت وجود بیماری به مراکز مربوطه برای ادامه درمان معرفی شدند.

به گفته بهروز نجاتی ،در شهر گلگیر آنچه که اهمیت دارد این است که با توجه به استقرار منابع آلاینده هوا در این شهر، آلودگی هوا دراین محیط تولید می شود و سالمندان و کودکان بیش از دیگران در معرض مشکلات تنفسی و قلبی قرار می گیرند که انجام معاینات و تست های تنفسی می تواند وضعیت فعلی آنها را مشخص و راهکارهای لازم را برای پیشگیری و درمان از این بیماریها ارائه دهد.

اسپیرومتری روشی است که به صورت پاراکلینیکال جهت کشف نارسایی های ریوی استفاده می شود. امروزه اسپیرومتری مهمترین، در دسترس ترین و کم هزینه ترین آزمون جهت بررسی عملکرد ریه است. ارزیابی فعالیت پایه ریه، پیگیری برخی از بیماری ها و پاسخ آنها به درمان، ارزیابی کلی شدت بیماری های انسدادی و تحدیدی ریه، بررسی پاسخ بیمار به داروهای گشاد کننده برونش، پیش بینی ریسک اعمال جراحی و تعیین ناتوانی تنفسی در بیماریهای شغلی عمده اهدافی است که در انجام تست اسپیرومتری دنبال می شود. از این آزمایش به عنوان تست غربال گری و تشخیص زودرس بیماریهای ریه که فاقد علائم بارز می باشند و همچنین در بررسی بیماران مبتلا به سرفه مزمن، تنگی نفس یا رادیوگرافی غیر طبیعی از قفسه سینه نیز استفاده می شود.

بهروز نجاتی ریاست اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان در پایان خاطر نشان کرد: در این برنامه تعداد ۳۰ نفر از اهالی روستا به منظور انجام تست اسپیرومتری به کارشناس مسؤول بهداشت حرفه ای شهرستان مسجدسلیمان مراجعه کردند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=19607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.