• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

به پاس ٥٠ سال شاعرانگی/ بزرگداشت شاعر مسجدسليماني هرمز علی پور برگزار شد

  • کد خبر : 19514
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- برنامه بزرگداشت استاد هرمز علی پور شاعرنام آشنای کشور در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با استقبال پرشور و بی نظیر اهالی شعر و ادب برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان علی بابا چاهی یکی از سخنرانان در وصف هرمز و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- برنامه بزرگداشت استاد هرمز علی پور شاعرنام آشنای کشور در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با استقبال پرشور و بی نظیر اهالی شعر و ادب برگزار شد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان علی بابا چاهی یکی از سخنرانان در وصف هرمز و اشعارش گفت: به هرمز علیپور به پاس ٥٠ سال شاعری تبریک می گویم.

باباچاهی با اشاره به ویژگی های زبانی منحصر به فرد علیپور گفت: او شعری ارائه کرده که من آن را دقیقا شعری در زبانی می دانم و معتقدم بزرگداشت یعنی تحلیل یک شخصیت نه لزوما تجلیل یک شخصیت و هرمز بی آنکه ادعایی داشته باشد شعری درزبانی و مردمی ارائه کرده است که فارغ از گذاره های تئوری ما را به دقایق شعرفارسی حساس کرده است.

در پایان تعدادی از شاعران از جمله اکبر بهداروند، علیرضا آذر، شمس آقاجانی مجید تیموری، محمد علی بهمنی و … به شعر خوانی پرداختند.

هرمز علی پور سال ١٣٢٥ در شهرستان ایذه چشم به جهان گشود، تا سن چهار سالگی در شهرستان ایذه بود، سپس خانواده ایشان به شهرستان مسجدسلیمان نقل مکان کردند ، شخصیت والا و اندیشه های ژرف و ناب این شاعر فهیم و روشنفکر در مسجد سلیمان شکل گرفت ، فارغ التحصیل در رشته ادبیات فارسی میباشد ، فعالیت ادبی خود را با داستان نویسی آغاز نمود ، پس از مدتی به شاعری روی آورد و از پیشکسوتان و نظریه پردازان موج ناب در سطح کشور و استان خوزستان ، بخصوص شهرستان مسجد سلیمان که محل رویش موج ناب می باشد، محسوب می شود. در سطح کشور نیز در بین سرایندگان جنبش شعر ناب هرمز علی پور همواره نامی آشنا است. هم اکنون ایشان در شهرستان فردیس وقع در استان البرز زندگی می کند.

عمرش دراز و آثارش پاینده

از جمله آثار ایشان عبارتند از:

١- سب بابه،٢- سپیدی جهان ،٣- کودک و کبوت ،٤- نرگس فردا ،٥- الواح شفاحی ،٦- اوراق لاجوردم ،٧- علف یونان ،٨- دفترشطرنجی ،٩- لغت عذرا ،١٠- فاخته هیمالیا ،١١- ریحان الفابت ،١٢- گیاه کهکشان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=19514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. درود و هزاران درود بر هرمز علیپور
    و شاعران موج ناب :  زنده یاد سیروس رادمنش ، هوشنگ چهارلنگی ، سیدعلی صالحی ، یارمحمد اسدپور ،بچه های مسجدسلیمان 
    و زنده یاد منوچهر آتشی  .
    خداوند زندگان را حفظ و مردگان را رحمت کند .انشالله

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.