• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

منصورنژاد: انتخاب زنگنه، مصداق تدبیر دکتر روحانی است

  • کد خبر : 1951
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱

 ابراهیم منصورنژاد، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و از کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب، با نزدیک به سی سال سابقه کار در صنعت نفت؛ از چهره های سیاسی اجتماعی بود که در جریان انتخابات دوره ی یازدهم ریاست جمهوری فعالیت چشمگیری به عنوان قائم مقام کمیته نفت ستاد حامیان دکتر روحانی در استان خوزستان داشت. کمیته […]

 ابراهیم منصورنژاد، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و از کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب، با نزدیک به سی سال سابقه کار در صنعت نفت؛ از چهره های سیاسی اجتماعی بود که در جریان انتخابات دوره ی یازدهم ریاست جمهوری فعالیت چشمگیری به عنوان قائم مقام کمیته نفت ستاد حامیان دکتر روحانی در استان خوزستان داشت. کمیته ای که پس از استقرار دولت تدبیر و امید نیز با حمایت از مهندس بیژن زنگنه، وزن و اعتبار این وزیر کهنه کار نفتی را به همگان ثابت نمود. حمایتی که مهندس زنگنه در اعلام برنامه های خود به مجلس با افتخار از آن یاد کرد و تأثیر فراوانی نیز در اعتماد نمایندگان مردم به وزیر جدید نفت داشت. نظریات آقای منصورنژاد را در نشستی صمیمی جویا شده ایم.

ضمن تبریک به مناسبت رأی اعتماد به اکثریت کابینه ی دولت تدبیر و امید،دلایل حمایت شما از آقای زنگنه برای تصدی مسئولیت وزارت نفت را بیان کنید؟

با تشکر از فرصتی که در اختیار اینجانب قرار دادید اجازه می خواهم قبل از پرداختن به چرایی حمایت از جناب آقای مهندس زنگنه، به نیابت از کمیته ی نفت ستاد حامیان دکتر روحانی در استان خوزستان، مراتب تقدیر و تشکر خود را از حمایت و پشتیبانی کارکنان محترم مناطق نفت خیز جنوب (اعم از ستاد و شرکت های تابعه) کارکنان شریف پتروشیمی و شرکت ملی حفاری ایران اعلام نماییم که در فضای نامساعد قبل از انتخابات، با توجه به شرایط سنگین حاکم بر سازمان، با رعایت کامل قوانین مربوطه در مهیا نمودن بستر لازم جهت تحقق حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری متعهدانه تلاش نمودند که در همین راستا این کمیته در تاریخ شانزدهم تیرماه همایشی تحت عنوان”تجلیل از حامیان دکتر روحانی در صنعت نفت جنوب”را در محل سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اهواز برگزار نمود…

چرا سالن دانشگاه آزاد؟!

این هم بخشی از همان محدودیت هایی است که حتی تا مدتی پس از انتخابات نیز دوستان ما با آن مواجه بودند. به هر حال ما به عنوان طرفداران گفتمان اعتدال کینه ای نداریم و دلخوری هایمان را به روی یخ می نویسیم.

و اما دلایل حمایت ار مهندس زنگنه را باید به دو بخش ستادی و سازمانی تقسیم کنیم.

در بخش ستادی؛کمیته ی نفت ستاد دکتر روحانی، طبیعتاً می بایست از گزینه ی پیشنهادی دولت ایشان حمایت می کرد و اگر غیر از این بود، دچار نقض غرض می شدیم. خصوصاً اینکه انتخاب مهندس زنگنه مصداق بارز تدبیر دکتر روحانی در معرفی وزرا بود.

در بخش سازمانی نیز ما و دوستانمان به عنوان یک شبکه ی اجتماعی فراگیر و یک صدای جدید در صنعت نفت جنوب بنا به شرایط خاص حاکم بر وزارت نفت و مشکلات و گرفتاری هایی که تکرار آن شاید ملال آور باشد و مهمترین آن در حوزه ی توجه به منابع انسانی می باشد، با درک صحیح از توانایی گزینه های احتمالی وزارت نفت و با تکیه بر پشتیبانی قشر وسیعی از همکاران و کارشناسان فرهیخته،نهایت تلاش خود را برای تحقق این مهم، یعنی سپردن سکان مهمترین وزارتخانه ی دولت به دست مدیری متعهد و دلسوز چون آقای مهندس زنگنه به عمل آوردیم و خوشحالیم که در این رویداد مهم سهمی اندک، اما از روی اعتقاد و اخلاص داشته ایم.هر چند که در انعکاس تلاش هایمان مورد بی مهری شدید و تحریم خبری برخی سایت های مدعی انتقال نظرات کارکنان صنعت نفت قرار گرفتیم.

البته با وجود جو پلیسی و البته منفعت طلبانه حاکم بر برخی سایت های خبری صنعت نفت اعم از سایت های داخلی نفت و همچنین شبهه وبلاگ های خبری مدعی بی طرفی،چنین بی مهری هایی دور از انتظار نبود. در هر صورت لطفا بخشی از این تلاش ها را ذکر کنید؟

متأسفانه اختلاف نظر بخشی از همکاران ما در گذشته با آقای مهندس زنگنه که عمدتا اختلافات فنی و تخصصی بود،مستمسک و بهانه ای برای جوسازی و بزرگ نمایی این موضوع شده بود که جنوبی ها کلاً با ایشان اختلاف دارند،در حالی که افکار سنجی های ما نشان می داد که این گونه نبوده و جمع کثیری از کارکنان،ایشان را مدیری شایسته و متعهد می دانسته و می دانند.با این پشتوانه قریب به دو ماه پیش،با ایشان جلسه ای داشتیم و پیام حمایت کارکنان جنوب را به وی منتقل و اعلام نمودیم که به نظر اکثریت کارکنان جنوب،قویترین گزینه برای تصدی وزارت نفت ایشان می باشند و خوشحالیم که در این راستا با رئیس جمهور محترم هم نظر بوده ایم.با توجه به مراتب فوق و به طور اجمال،تلاش های صورت پذیرفته عبارتند از:

–        تلطیف فضای سازمان نسبت به ایشان

–        انتقال حمایت و درخواست کارکنان جنوب به ایشان

–        رایزنی و مذاکره با مجمع نمایندگان استان خوزستان و جمعی از نمایندگان استان های کردستان، هرمزگان، بوشهر،اصفهان، چهار محال بختیاری و لرستان و انتقال دیدگاه های تخصصی به ایشان

–        صدور بیانیه ای خطاب به نمایندگان محترم شورای اسلامی با بیش از یک هزار امضا در حمایت از ایشان

 در پایان اگر صحبت خاصی دارید،لطفا بفرمایید؟

از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی،خصوصا مجمع نمایندگان استان خوزستان که با رأی اعتماد خود به مهندس زنگنه فرصت بهره مندی مجدد صنعت نفت از شایستگی ها و توانمندی ایشان را فراهم نمودند،تشکر نموده و بدون هیچ چشم داشتی آمادگی خود را جهت تلاش مضاعف به منظور تحقق حماسه ی اقتصادی در حوزه ی وزارت نفت اعلام و از همه ی دلسوزان و همکاران عزیز انتظار داریم تا عزم خود را برای خیزش دوباره در تولید نفت و گاز و مشتقات آن به منظور بهبود وضع نگران کننده ی معیشت مردم جزم نموده و خود را رزمنده ی خط مقدم جهاد فقر زدایی در جامعه بدانند. به امید موفقیت بر بلندای نام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

گفتگو: فرشید خدادادیان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.