• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
1

سقوط و به دام افتادن ۳ قلاده روباه در یکی از پیت های دکل حفاری مستقر در شهرستان مسجدسلیمان + تصاوير

  • کد خبر : 19412
  • ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان از سقوط و به دام افتادن ۳ قلاده روباه در یکی از پیت های دکل حفاری مستقر در شهرستان مسجدسلیمان خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان نجاتي در این باره گفت: در این حادثه ۳ قلاده روباه که پس از […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان از سقوط و به دام افتادن ۳ قلاده روباه در یکی از پیت های دکل حفاری مستقر در شهرستان مسجدسلیمان خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان نجاتي در این باره گفت: در این حادثه ۳ قلاده روباه که پس از سقوط در گودال پساب دکل حفاری ،به دلیل لغزنده بودن دیواره های آن قادر به خروج نبودند توسط مأمورین این اداره ،همچنین کمک تعدادی از افراد انجمن نگین ایران زاگرس شهرستان مسجدسلیمان و تعدادی از کارکنان شرکت پیرا حفاری نجات و به آغوش طبیعت بازگشت بهروز نجاتی اذعان نمود:

این اتفاق به وفور در گودال های حفاری مشاهده و در بسیاری از موارد منجر به تلف شدن گونه های حیات وحش می گردد و یکی از مهمترین مشکلاتی که صنایع نفت و گاز با آن مواجه هستند، آلودگیهای ناشی ازتخلیه پسماندهای حفاری در محیط زیست می باشد. بخشی از این پسماندها شامل بریده های ناشی از حفاری و بخش دیگر، سیال حفاری می باشد که توسط بریده ها جذب شده و همراه با آنها تخلیه می شود..

این امر باعث افزایش چشمگیر تاثیرات مخرب زیست محیطی این گونه عملیات ها در محیط های خشکی و دریایی شده است. قوانین زیست محیطی موجود نیز شرکتهای مربوطه را ملزم به کاهش اثرات منفی زیست محیطی این گونه عملیات ها کرده است ولی متاسفانه همانند سایر بخش های صنعتی در کشورمان، مشکلات زیست محیطی در پایین ترین درجه از اهمیت قرار دارند. با این وجود می توان با اجرای تمهیداتی ساده و کم هزینه نظیر استفاده از بریده ها در تهیه دوغاب، استفاده از سیال پایه مصنوعی، جداسازی سیال از بریده ها و … این اثرات نامطلوب و مخرب را کاهش داده و از صرف هزینه های بسیار بالا جهت جبران این آسیب ها در آینده جلوگیری نمود.

وی در پایان یادآور شد: در قانون اساسی ظرفیت مناسبی برای توسعه و صیانت از محیط زیست وجود دارد به گونه ای که تعرض به محیط زیست ممنوع اعلام شده، لذا نه تنها باید نگاه به محیط زیست را تغییر داد بلکه ساختارهای آن را باید گسترش داد تا عملیات خود را به درستی به سرانجام برساند.

IMG_20160112_103552-480x300IMG_20160112_102323

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=19412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.